Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 44v mies ja haluan lisää lapsia enkä tiedä miksi.

Vierailija
04.04.2025 |

Kaksi lasta on ja nuorinkin lähtee jo ylä-asteelle. Mikä nyt vaivaa että yhtäkkiä tässä iässä alkaa haluta lisää lapsia. Juuri kun on saanut vapauden tehdä omia asioita. Juuri kun on alkanut saadaan yhteistä aikaa vaimon kanssa. Aika lasten kanssa on ollut mahtavaa mutta järjellä kun ajattelen, en jaksaisi enää kaikkea alusta. Silti, aivot on viimeisen vuoden aikana toistuvasti haluamaan lisää lapsia vaimon kanssa. En ymmärrä tätä ihmisen fysiologiaa. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se matka kuolemaan. Kun lapset ovat isoja, matka kuoleman porteille tuntuu lyhyemmältä. Kun lapset ovat pieniä, elämä tuntuu pitkältä ja kuolema kaukaiselta. Kun lähestyy 50 vuotta, ollaan jo lähellä vanhuutta, sairauksia ja matka on vääjäämättä kääntynyt toivoista ja haaveista luopumisiin. Moni luopuu ensin vanhemmistaan, sukulaisistaan ja tieto siitä että se seuraava sukupolvi on sinun vuorosi. Sitä ei pääse karkuun. Se ei ole siis fysiologiaa vaan todellisuuden kohtaamista. Uusi lapsi sytyttää ihmisissä aina lisää elämää. Ja sitä kaipaa ihmiset jotka alkavat tiedostamaan oman kuolevaisuutensa. 

Olipa hienosti mietitty vastaus. Luulen että olet oikeassa vaikka asiaa ei itse tiedostaisi. Kuulostaa loogiselta. 

Vierailija
22/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä, sulla on vain yksi elämä!

Lastenhoito toisella kierroksella on helpompaa koska asioita stressaa vähemmän ja rutiinit on hallussa. Toisaalta yövalvominen ym käy kunnon päälle. Kannattaa katsoa ettei töissä ole liika paineita, mielellään jopa vähentää työtunteja. Jaksatte paremmin.

Tosissasi?

Melkein 70v vaari(jos edes hengissä), kun lapsi on täysi-ikäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokenut koskaan mitään vauvakuumetta enkä sellaista "ihanaa olla äiti" -tunnetta, kun lapset oli pieniä. Mulla tuli vasta myöhemmin ns. vauvakuume, kun homma oli jo hoidettu. Mistä lie johtuu. 

Vierailija
24/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaksi lasta ja kolmannesta puhuin miehelle monen vuoden ajan, mutta mies ei halunnut. Minulta poistettiin kohtu alle nelikymppisenä ja surin, että nyt meni teoreettinenkin mahdollisuus lapsen. Suututti ihan hirveän paljon, kun mies kerran sanoi, että olisi pitänyt se kolmas lapsi tehdä.