Mitä kaljaa tänään juodaan?
Onhan nyt perjantai. Meinasin grillata mutta on niin kova tuuli että jää grillaaminen pois ohjelmasta.
Kommentit (47)
Kronenbourg 1664 Blanc kun laatu on korvannut määrän.
Minä en juo tänään kaljaa, Minä juon Gambinaa😍
Vierailija kirjoitti:
Juntit juo kaljaa.
Anna mun olla juntti 🤷
Kylmää Bavariaa 0.0% saunan jälkeen. :)
Ja niin poistuu tämäkin tietojenkalasteluyritys.
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitan raittiin elämän.
Tän illan jälkeen. Lähe ny yhelle. Tän viimeisen kerran!
Joo, nyt on niin kuivaa ja tuulista ettei pidä minkäänlaisia tulia sytytellä. Joku innokas taas jo ehti roskien poltossa töpeksiin. Näitä tapauksia on joka kevät.
Meillä on sähkögrilli terassilla huonoja säitä varten. Jos muulloin sään salliessa grillataan puilla niin siltikin kastellaan huolellisesti puutarhaletkulla grillin ympärystät sitten kun saa pumpun kaivoon.
Ohjeistus
Merkittävästi savua muodostavista avotulista on aina tehtävä ilmoitus paikkakunnan pelastusviranomaiselle. Muusta avotulesta ei tarvitse tehdä ilmoitusta.
Avotulen kuten nuotio, kertakäyttögrilli, risujen poltto, tms. sytyttäminen on aina kokonaan kiellettyä Ilmatieteen laitoksen antaman maastopalovaroituksenLinkki toiselle sivustolle, Avautuu uudessa välilehdessä aikana. Tämän tulentekoilmoituksen laatiminen ja lähetys ei anna lupaa avotulen sytyttämiseen varoitusten voimassa ollessa.
Tarkista Ilmatieteenlaitoksen voimassa olevat maastopalo-, tuuli- ja muut varoitukset aina ennen sytytystäLinkki toiselle sivustolle, Avautuu uudessa välilehdessä. Mikäli alueellasi on voimassa olevia varoituksia, niin siirrä tulentekoa ja suorita se ainoastaan turvallisissa olosuhteissa. Laadi ja lähetä tulentekoilmoitus vasta silloin.
Lisäksi avotulen teko on kiellettyä, mikäli olosuhteet kuivuuden, tuulen tai muun syyn takia ovat sellaiset, että maastopalon tai muun tulipalon vaara on ilmeinen.
Varmista onko oman kuntasi alueella sallittua polttaa puutarhajätettä. Selvitä oman alueesi jätehuoltomääräyksistä ja kuntasi/kaupunkisi rakennusjärjestyksestä puutarhajätteen polton rajoitukset.
https://pelastustoimi.fi/asiointi/lomakkeet/ilmoitus-tulenteko
Vierailija kirjoitti:
Kronenbourg 1664 Blanc kun laatu on korvannut määrän.
Siis onko siinä niin paljon prosentteja että laatu korvaa määrän? Punkku tai kirkas viina ovat parempia jos alkaa ryyppäämään. Ei kiinnosta yhtään kärsiä niitä krapuloita mitä juomisesta tulee mutta alkoholi on ainoa laillinen päihde. Aika typerää.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppu mökillä, valkkaria, punkkua, lonksua, sidua, ei olutta.
Mulla melkein sama lista olen välillä sekajuoja.
Ostan mango lonkeroa ja juon sitä.
Viikonloppu mökillä, valkkaria, punkkua, lonksua, sidua, ei olutta.