Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei akateemisia ajatustyötä tekeviä ihmisiä pidetä laiskoina?

Vierailija
04.04.2025 |

Hehän ovat päivät pitkät näyttöpäätteen edessä ja käyvät korkeintaan vähän jossain lenkillä tai salilla, tekevät vähän kotitöitä tms. 

Ovatko akateemiset fyysisesti laiskoja ihmisiä? Suomessa on valtavasti korkeakoulutettuja ihmisiä ja samalla vauhdilla on lisääntynyt ylipainoisten määrä.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se näkyy katukuvassa ettei kansa saa oikein riittävästi liikuntaa. Esim. raksalla sitä tulee kahdeksan tuntia päivässä. Raksamies on "hieman" eri näköinen kuin joku luihunlaiha tietokoneiden näpertäjä. 

ap

Vierailija
2/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidetä.

Ei-akateemisia pidetään silti älyllisesti laiskoina. Eihän siinäkään ole järkeä.

ap

Vierailija
4/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siltä näyttää vahvasti että aloittaja on tyhmä. En silti sano sitä.

Vierailija
5/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se näkyy katukuvassa ettei kansa saa oikein riittävästi liikuntaa. Esim. raksalla sitä tulee kahdeksan tuntia päivässä. Raksamies on "hieman" eri näköinen kuin joku luihunlaiha tietokoneiden näpertäjä. 

ap

Joo, raksamiehellä on usein iso kaljamaha.

Vierailija
6/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joo, raksamiehellä on usein iso kaljamaha.

Tietokonemiehellä on hennot, söpöt sormet.

ap

Vierailija
7/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka siltä näyttää vahvasti että aloittaja on tyhmä. En silti sano sitä.

Joko oot käynyt peruskoulun? Kirjoittaa et ainakaan osaa.

ap

Vierailija
8/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidetä.

Ei-akateemisia pidetään silti älyllisesti laiskoina. Eihän siinäkään ole järkeä.

ap

Kuka muka pitää ei-akateemisia älyllisesti laiskoina? Ylipäänsä miten moni jakaa ihmisiä akateemisiin ja ei-akateemisiin?

Vierailija
9/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akavalaisilla menee helposti asiat sekaisin. Kaikki akateemiset eivät tee ajatustyötä, osa istuu tyhjän panttina ja surffailee netissä. Osa ei halua tehdä mitään konkreettista kun näppäimistön turha ja tyhjänpäiväinen runkkiminen on niin paljon vaativampaa. LOL

Vierailija
10/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidetä.

ap

Kuka muka pitää ei-akateemisia älyllisesti laiskoina? Ylipäänsä miten moni jakaa ihmisiä akateemisiin ja ei-akateemisiin?

Oma lähipiirini ainakin jakaa. Minun hyvä fyysinen kuntoni ja saavutukseni elämässä eivät ole mitään akateemisuuteen verrattuna. Heitä ihaillaan loputtomiin. Heidän lauseensa kuunnellaan loppuun kun puhuessani keskeytetään ja puhutaan päälle. 

ap

Vierailija
11/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ainoastaan lähipiirini pidä heitä parempina. Ihan Facen keskusteluilmapiiri ihailee valtavasti akateemisia jo pelkän tutkinnon perusteella. Duunari on automaattisesti "kouluttamaton". Mikään määrä kirjoja joita duunari lukee vapaa-ajalla ei merkitse mitään kun duunari on silti älyllisesti laiskempi. Minunkin om väkisin kai luettava jokin akateeminen tutkinto sitten, että pääsen näyttämään näille. Viis siitä onko se sitä mitä elämältä haluan kun olen väsynyt siihen etten ole koskaan arvostettu.

ap

Vierailija
12/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Oma työnteko alkoi tänäaamuna kello 5, kun heräsin pohtimaan miten ratkaisen työprojektiin liittyvän analyysiongelman.

Vierailija
13/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen it-alan etätöitä kotona. Lenkitän koiraa, käyn juoksemassa ja lisäksi vesijuoksemassa ja salilla. Huonoimpina päivinä askeleita tulee 10 000. Viikonloppuisin usein 30 000 lauantaisin ja 20 000 sunnuntaina. En nyt ajattele olevani laiska. 

Vierailija
14/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole mitään väliä, että olen ollut aina fyysisesti aktiivinen, vahva, sivistänyt itseäni ja olen lopettanut juomisen ja tupakoinnin kokonaan. Olen silti huonompi tässä yhteiskunnassa kuin korkeakoulutettu ihminen vaikka hän sattuisi olemaan millainen piilojuoppo tms. Saahan hän kuitenkin parempaa palkkaa. Olin ennen tyytyväinenkin itseeni kunnes yhteiskunta muuttui sellaiseksi etten ollutkaan siinä enää mitään.

ap

Vierailija
15/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on itsetunto-ongelma.

Vierailija
16/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen it-alan etätöitä kotona. Lenkitän koiraa, käyn juoksemassa ja lisäksi vesijuoksemassa ja salilla. Huonoimpina päivinä askeleita tulee 10 000. Viikonloppuisin usein 30 000 lauantaisin ja 20 000 sunnuntaina. En nyt ajattele olevani laiska. 

Sittenhän olet ihmisyyden kuninkuusluokkaa: korkeakoulutettu ja fyysisesti aktiivinen. Jos siis kirjoittamasi on totta - leikitään, että on. Miten muut suhtautuvat sinuun?

ap

Vierailija
17/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole korkeakoulutettu mutta olen it-alalla johtotehtävissä ja olen huomannut sanan. Joidenkin mielestä etätyö on laiskottelua, etenkin vanhemmat ihmiset ajattelevat näin. 

Vierailija
18/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Joo niin on. Usein on mahaa ihan reilustikin näillä raksamiehillä. Kas kun "raskas työ oikeutta raskaat eväät" ja syödään sitten 1000 kCal enemmän kuin oikeasti kulutetaankaan

Vierailija
19/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on itsetunto-ongelma.

Olin ennen tyytyvinen itseeni kunnes yhteiskunta muuttui sellaiseksi ettei siinä saa olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on.

ap

Vierailija
20/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampi deadline joka päivä ja välillä tuntuu ihan fyysiseltä työltä saada kaikki hoidettua, kun joutuu kiirehtimään. Ajattelu on myös uskomattoman rankkaa. Sen huomaa pitkän työpäivän jälkeen, kun on ihan loppu. Muutama viikko sitten tein kiireiden takia myös viikonlopun töitä ja seuraava työviiikko olikin sitten vaikea, kun oli jäänyt lepo välistä. Lisäksi päätetyö vaatii myös pidemmän päälle fyysistä aktiivisuutta vapaa-ajalla, ei kroppa muuten kestä.