Arto Satonen Ylen aamussa: Sanktiot eivät ole kiristyksiä!
Työttömyysturvan sanktiot eivät ole kiristyksiä, kertoo kunnioitettu työministeri Arto Satonen. 328000 työtöntä kuuntelee ymmyrkäisinä tätä uuskielistä kusetusta.
Kommentit (55)
"Kesätyöpaikkojen määrä on tänä vuonna romahtanut. Samalla harvoja paikkoja hakevat myös pidempään työttömänä olleet."
"Sote-alalta valmistutaan nyt suoraan työttömyyskortistoon."
Hyviä uutisia.
Asuntojen hinnat jatkavat laskuaan.
Kiinteistöjen arvot romahtavat.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajapula on ohi!
Hallitus leikkaa eläkeläisten kotihoidosta 16,2 miljoonaa euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen kuolaava syöttöporsas
En normaalisti lähtisi tällaiseen, mutta nyt on pakko sanoa, että hyvin sanottu. Psyk.sh.
Kiristys ei ole kiristystä niin eihän sekään ole pahoinpitely jos käteni tai jalkani osuvat manaatin kroppaan ja päähän. Senhän voisi matkia siitä mainoksesta. Ei tämä ole pahoinpitely tämä on työttömän liikuntahetki.
Vierailija kirjoitti:
Sosionomeja on koulutettu 10 vuotta liikaa. Hoitotyötä ovat tehneet siinä missä muutkin eli työttömyys kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos tuo possu on itse tehnyt töitä?
Pitänyt jotain kioskia.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä uutisia.
Asuntojen hinnat jatkavat laskuaan.
Kiinteistöjen arvot romahtavat.
Kokoomuslaiset voivat nyt ostaa halvalla ja sijoittaa, kun pistävät köyhät ulos asunnoistaan.
No millä tavalla ne sanktiot on kiristyksiä? Eihän tässä leikata työmarkkinatuesta senttiäkään.
Tällä hetkellä jos onnistut saamaan työssäolovelvoitteen, se on iästä riippuen 12 tai 21 viikkoa. Uudistuksessa sen toki saa nopeammin, mutta se on lyhyempi, 6 viikkoa.
Sanktion välttää, jos ei itse sössi työnhakua.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo mies pääsee mylläämään Kelaa uusiksi. Voi meitä.
Ei mun tietääkseni kyllä pääse.Ja hyvä niin.Eihän tuo osaa nytkään hommiaan.
Kuntiin ja kaupunkeihin on tulossa irtisanomisia.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011108669.html