Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sektiolla synnyttäneet..!

Vierailija
13.03.2007 |

mikä on ollut loukkaavinta mitä teille on sanottu?

itellä vanhin leikattiin ja se oli mulle tosi kova paikka. oon nuoresta asti haaveillu synnyttämisestä (oonko hullu =) ? ) mutta raskaus päättyi käynnistyspäivänä sektioon...ison painoarvion takia mikä meni pieleen. mutta sitte yks kaveri sanoi että alatiesynnytys on kuin olis juossu maratonin niin sä oot sitte juossu niinku puolimaratonin! mulla meinas itku päästä! ei se sektiokaan aina mikään helppo ja kivuton ole. mulla loppui puudutusaine kesken ja joutuivat nukuttamaan että saivat ommeltua loppuun! ja särkylääkettä jouduin syömään useamman viikon synnytyksen jälkeen..

sitten on myös kysytty nuorimman jälkeen että miltä tuntuu kun oot nyt synnyttänyt ihan oikeasti..?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin rv 32. Ensin yritettiin käynnistää alateitse, kunnes vauvan sydänäänet romahtivat ja sitten mentiinkin jo kiireellä leikkaukseen. Painoa pienellä pojalla oli 1200g :)

Vierailija
2/8 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. lapseni syntyi 13 tunnin synnyttämisen jälkeen (yllätysperätila)

sen jälkeen sain kaksi lasta alateitse ja loput kaksi hätäsektiolla istukan irtoamisen vuoksi. Ehkä minulla on ollut tarpeeksi pätevä syy joka kerta. Lisäksi elän erittäin vauva/synnytys/elämänmyönteisessä ympäristössä jossa synntystapa ei ole ollut pääasia. Ja lähipiirini tietää, että jos olisin saanut valita, alatiesynntys olisi ollut ainoa tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiattomuuksiin. Ilmeisesti omaan tuttavapiiriini kuuluu sivistyneempiä ja fiksumpia ihmisiä.

Vierailija
4/8 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 tunnin jälkeen kun ei kääntynyt sellaseen asentoon että olis voinut tulla normaalisti ulos. Mulla on kyllä kaveripiirissä aika monta joilla ollut sektio jostain vastaavasta syystä.

Vierailija
5/8 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä et sitten tiedä synnyttämisestä yhtään mitään, kun ei oo tarvinnut kipuja kärsiä :(

-tosin supistuksia ehti olla noin 20 tunnin ajan ennen sektiota...

Vierailija
6/8 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviini ja tuttaviini ei kuulu moukkia ja tolloja.

Vierailija
7/8 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin syystä tosi monella kaverillani on tullut joku lapsista sektiolla, yleensä perätilan vuoksi.

Sektioni tapahtui ulkomailla ja lähinnä Suomessa sitä on ihmetelty synnytyssairaalassa.

Vierailija
8/8 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että minä kyllä itsekin ajattelin helpottuneena toisen synnytyksen jälkeen, että onneksi sain kokea myös sen " oikean" synnytyksen sektion jälkeen. Kyllä niissä kokemuksellisesti paljon on eroa ja olen iloinen, että sain mahdollisuuden siihenkin.