Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työterveys neuvottelu flunssien takia

Vierailija
03.04.2025 |

Mulla siis poissaoloja puolen vuoden sisällä liikaa,koska olen ollut kipeä.

Nyt arvioidaan sit työkyky..wtf

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se nyt normaalia ole jos jatkuvasti saikutat jonkun flunssan takia. Etkö halua käydä töissä? 

Vierailija
2/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että.yskimään tiskille asiakkaiden eteen keuhkoputkentulehduksessa? Tartuttamasn muut samalla? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole normaalia olla koko ajan kipeänä. Ja ihan näille on lakipykälät milloin työkykyä pitää arvioida, ei ole mitään tuulesta temmattuja juttuja. Itselläni löytyi syöpä, kun olin jatkuvasti ollut kipeänä.

Vierailija
4/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet neuvotteluun ja selvität asian ammattilaisten kanssa, ei siinä sen kummempaa. Jos on oikeasti ollut flunssia, ei ole mitään hätää. Jos taustalta löytyy jotain vakavampaa, eikö ole hyvä, että syy löytyy. Jos olet lusmuillut, niin katso peiliin.

Vierailija
5/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kuitenkin ryypiskellyt

Vierailija
6/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä itte olisin ittestäni huolissani,jos noin paljon flunssaa pukkaa, et onko mulla yhtään vastustuskykyä. Sais työterveys hutkia ja tutkia ja laittaa vaikka influenssa piikin ja tehä verikokeita,jospa jatkossa olisin terveempi.

Vierailija
7/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on lakisääteinen juttu, en menisi sinne  puolustuskannalle. Tietty määrä saikkuja, tulee tuo. Itselläni tuli luokkaa: angiinakierre ennen nielurisapoistoa, pari virtsatietulehdusta, ja korona ja noro, jotka sain töistä.... Työterveyslääkäri katsoi ne läpi sanoi jees ikävää ja nää on näitä ja hyvää jatkoa. 😅

Vierailija
8/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on astma tai muu sairaus joka aiheuttaa flunssa kierteen.

Vierailija
9/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnantaja vaatisi lääkärintodistuksen jos on jatkuvasti sairaana. Itsekin jouduin sen hakemaan kun olin kahden viikon sisään kahdesti kuumeessa.

Vierailija
10/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet vaan sinne neuvotteluun ja kerrot vaan, niin kuin asiat on. Joskus vaan omalle kohdalle osuu se vuosi, jolloin on lippenö koko ajan. Tää on nykyään ihan normaalia protokollaa työelämässä. 

Vierailija
11/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdys   sana      neuvottelu.

Vierailija
12/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on astma tai muu sairaus, joka aiheuttaa flunssa kierteen.

Yhdys  sana   kierteen.

Vierailija
13/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin olis teoriassa pitänyt tuo olla kun oli kolme saikkua kahden kuukauden sisällä, mutta eipä ole kuulunut. Ilmeisesti katsotaan läpi sormien kun työterveydessä on tiedot mun kaikista vastustuskykyä alentavista sairauksista ja lisäksi migreenistä. Mutta jos olisi ollut niin olisin sanonut, että valitettavasti olen näin sairas.

Vierailija
14/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä vaikuttaa reagoivan pieneenkin "taitaa ehkä tulla flunssa"- oireeseen saikuttamalla. Tarkkaillaan ja etsitään jatkuvasti itsestä oireita jotka ehkä voisivat olla merkki mahdollisesta tulevasta sairaudesta. Saikutetaan varmuuden vuoksi. Perustellaan runsaat poissaolot itselle ja muille kertomalla, ettei halua tartuttaa ketään. Varmuuden vuoksi saikuttavat eivät mielestäni valehtele. He uskovat lujasti omaan uskomukseen. He suuttuvat ja loukkaantuvat jos lääkäri tai joku muu heitä terveeksi väittää. "Varmuuden vuoksi" paljon saikuttavat työntekijät kannattaisi minusta ohjata työterveyteen, työkykyselvityksen ja tarvittaessa psykoterapiaan. Siitä hyötyisivät kaikki. 

Vierailija
15/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä vaikuttaa reagoivan pieneenkin "taitaa ehkä tulla flunssa"- oireeseen saikuttamalla. Tarkkaillaan ja etsitään jatkuvasti itsestä oireita jotka ehkä voisivat olla merkki mahdollisesta tulevasta sairaudesta. Saikutetaan varmuuden vuoksi. Perustellaan runsaat poissaolot itselle ja muille kertomalla, ettei halua tartuttaa ketään. Varmuuden vuoksi saikuttavat eivät mielestäni valehtele. He uskovat lujasti omaan uskomukseen. He suuttuvat ja loukkaantuvat jos lääkäri tai joku muu heitä terveeksi väittää. "Varmuuden vuoksi" paljon saikuttavat työntekijät kannattaisi minusta ohjata työterveyteen, työkykyselvityksen ja tarvittaessa psykoterapiaan. Siitä hyötyisivät kaikki. 

Toivon sinulle vaikeaa keuhkosairautta ja influenssaa niin ehkä näkökulma vähän avartuu.

Vierailija
16/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko oli yhtenä vuotena jatkuvasti flunssassa. Elämäntilanne oli hänellä raskas ja stressaava, lääkäri oli sanonut että stressi todennäköisesti heikensi hänen puolustuskykyään ja hän oli sitten pidemmän pätkän pois töistä uupumuksen vuoksi. Oli itse aivan loppu ja pelkäsi tietysti työpaikkansa puolesta, mutta kaikki kääntyi hyväksi ja on edelleen samalla työnantajalla.

Vierailija
17/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttuhan tuo on. Yksi työkaveri saikutti paljon myös flunssien takia, meillä sai olla pois omalla ilmoituksella kaksi päivää. Kerran häntä pyydettiin sitten menemään työterveyteen, kun taas oli flunssa ja kävikin siellä sitten ilmi, että ei hällä flunssaa ollutkaan, vaan paha allergia ja siitä johtunut limakalvoturvotus. Sai allergialääkkeet käyttöön ja tereydhän siinä parani sitten.

Vierailija
18/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa on nuhakuume, mutta yskä sitten on keuhkoputkentulehduksen oireita, mikä seuraa flunssaa. Yskä voi kestää viikkojakin. Se ei vain ole syy olla poissa. Itsekin juuri yskin kolme viikkoa kuumeen jälkeen. 

Vierailija
19/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellisiä, käynti työterveydessä on paikallaan jos sairastelee liikaa. Siihen voi olla syy.

Toki työpaikoilla myös lintsataan. Migreenikin on joka toisella naisella vaikka tilastollisesti mahdotonta.

Vierailija
20/23 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut olla saikuttamatta. Meni niin hyvin, että oli sitten keuhkokuume ja verenmyrkytys, viikon sairaalahoito, useamman kuukauden saikku ja vuoden puolikuntoisuus. Olen mieluummin poissa päivän tai pari ja käyn kokeissa kuin käyn uudestaan läpi tuota. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan