On tää kyllä aika raadollista. Tienasin vielä toissa vuonna 45 000 euroa ja nyt joudun hakemaan toimeentulotukea
Jännityksellä odotan minkälainen päätös Kelasta tulee.
Kommentit (62)
Mä en jäisi odottamaan, vaan menisin töihin.
Noin kävi mun puolisolle. Tienasi 60 000 ja sitten nolla euroa. Onneksi sitä kesti vain kolme kuukautta kun sai uuden työpaikan joka on vielä parempi. Sattui olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Sosialihuollon laiskapummit, tuottamattomat vammaaset yms. rupusaki joutaas jauhattaa minkin rehuksi ! Olsivat hyödyksi kun ei työ näjy maistuvan. Isän-maa nousuu !
Itse sain työttömänä peräti 35eur/kk asumistukea työmarkkinatuen, 650eur lisäksi, mutta valpas kelan työntekijä oli kaivanut vuosien takaa saamani perinnön myynnin, eli myin saamani osakkeet perintöveroa suuremmalla summalla (7000 eur) ja tämä laskettiin jokavuotiseksi tuloksi. Kolmen turhan valituskierroksen jälkeen tajusin, että tulen elämään loppuelämäni köyhänä ja asunnottomana. Ennen työttömyyttä olin hyvin palkatussa, korkeassa vakanssissa yli 60keur palkalla, kaksi loppututkintoa tekniikan alalta, jossa on jatkuvasti pula asiantuntijoista, paitsi yli 3kk työttömänä olleista asiantuntijoista. Nykyinen työmarkkina on julma ja ikärasistinen.
Mä en ole koskaan ollut työtön, downsiftannut kyllä omalla rahalla mutta mun ala on sellainen että aina on töitä, ja juu, en ole mikään höpöhöpö yliopisto Pelle.
Vierailija kirjoitti:
toivottasti kuulut MEE TÖIHIN huutelijoihin ja äänestit persuja
Aika luusei pitää olla jos ei tuosta palkasta ole saanut säästöön ettei tarvi tukia kerjätä.luultavasti vassari,nehän tuilla elävät.
Toisi turvaa, jos olisi yhden sijaan kaksi työpaikkaa. Itselläni päätoimi ja sivutoiminen keikkatyö. Kokonaisansiot jakautuvat suunnilleen 60%/40%.
Toki tällöin pitää työskennellä keskimääräistä enemmän, mutta toimeentulo ei myöskään olisi yhden kortin varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon siis tienaat nyt?
En yhtään.
Ap
Etkö saa ansiosidonnaista?
Vierailija kirjoitti:
Sosialihuollon laiskapummit, tuottamattomat vammaaset yms. rupusaki joutaas jauhattaa minkin rehuksi ! Olsivat hyödyksi kun ei työ näjy maistuvan. Isän-maa nousuu !
Suomalaiset on kohtalonsa ansainneet!
Jos sinulla on auto tai mökki, ne pitää syödä ennen kuin hakee toimeentulotukea.
Ap:n vuosiansio ei ole kummoinen, meillä lattiatason perusduunarit tienaa paljon enemmän. Ap on lisäksi tyhmä, olisi liittynyt työttömyyskassaan edes, saisi ansiosidonnaista ja ap kuulostaa myös laiskalta, hyville työntekijöille on kyllä aina töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon siis tienaat nyt?
En yhtään.
Ap
Etkö saa ansiosidonnaista?
Ei se ole tienestiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse sain työttömänä peräti 35eur/kk asumistukea työmarkkinatuen, 650eur lisäksi, mutta valpas kelan työntekijä oli kaivanut vuosien takaa saamani perinnön myynnin, eli myin saamani osakkeet perintöveroa suuremmalla summalla (7000 eur) ja tämä laskettiin jokavuotiseksi tuloksi. Kolmen turhan valituskierroksen jälkeen tajusin, että tulen elämään loppuelämäni köyhänä ja asunnottomana. Ennen työttömyyttä olin hyvin palkatussa, korkeassa vakanssissa yli 60keur palkalla, kaksi loppututkintoa tekniikan alalta, jossa on jatkuvasti pula asiantuntijoista, paitsi yli 3kk työttömänä olleista asiantuntijoista. Nykyinen työmarkkina on julma ja ikärasistinen.
Lisäyksenä tähän, että olen nykyään todella pienellä eläkkeellä (720 eur/kk), enkä siis ole enää veronmaksajien kustannuksena. Maksoin omien laskujeni mukaan aktiiviaikoina 600keur enemmän(!) veroja, kuin koskaan sain takaisin (440keur) ennen sitä. Reilu peli, vai?
Vierailija kirjoitti:
Sä olit varmaan laiska?
En ollut laiska, päinvastoin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä, toimeentulotukimenot ovat nousseet 15%, joten moni muukin on kauhukabinettikaudella pudonnut pienituloisimpien suomalaisten joukkoon, ja yhä useampi putoaa tällä tuhopolitiikalla jolla työttömien määrä on noussut 9,5%:iin, noin 330 000 työtöntä, josta 115 000 pitkäaikaistyötöntä ja 55 000 korkeakoulutettuja työttömiä. Miesten työttömyys jo EU-maiden korkein ja työllisyyskehitys velkaantumisen kanssa Euroopan huonoin. Orpon ja Purran kausi tuottanut jo 76 000 työllisen laskin, kun Rinteen ja Marinin hallitukset nostivat työllisyyttä 117 000 hengellä Kelan raportin mukaan ja Etla kertoi koronatukien pelastaneen yli 40 000 työpaikkaa. Tuhoajat piti silti valita.
PetosJytky! toi voiton.
0,9% ja 0,2% erolla. Mikä "jytky" toi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeasti ymmärrä, MIKÄ estää menemästä töihin ? Hyviä työntekijöitä tarvitaan, jos olet saikuttaja niin toki sitten ymmärrän, ei kukaan halua sellaista töihin.
Juu, Suomen 330 000 työtöntä, joista 115 000 pitkäaikaistyötöntä, 55 000 korkeakoulutettua työtöntä ja 1 300 työtöntä tohtoria ovat laiskoja vaan, eikö vaan vähäpoika? Voi pyhä yksinkertaisuus!
Nimenomaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä tienaan miljoonan vuorokaudessa tekemättä mitään. Ihanaa, kun kerrankin hallituspuolueet ajattelee meitä vähemmistöön kuuluvia.
Tuottamattomat ihmisen irvikuvat joutaakin kuolla.
Kokoomus ja persut rules!
Että sellanen mustan valkoiseksi maalari taas 🤣
Itselläni lähes sama juttu, mutta olin kaukaa viisas ja olen nostanut lähes 80 000 käteiseksi.
Mitä!? Etkö töissä käyvänä saa toimeentulotukea!? Tämä on huutava vääryys. 😢