Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita tämä valo ja lämpö ahdistaa?

Vierailija
02.04.2025 |

Olen psykiatrisista syistä työkyvytön keski-ikäinen nainen eikä minulla ole elämässä muuta kuin vauvapalstalla häiriköiminen. Eilenkin olin täällä illalla viimeisenä ja tänään aamulla ensimmäisenä. Tämä on minulle tärkeintä maailmassa, koska mies on töissä eikä minulla ole kuin kotityöt joihin käytän aikaa 5 minuuttia päivässä vaikka esitänkin uupunutta

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on kotona pimennysverhot niin ei ahdista valoisuus. 

Kotoisaa kuin suljetulla osastolla

Vierailija
22/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon pyörii päävikaista väkeä tällä foorumilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät ärsyttää kun aamulla voi olla pakkasta ja sit myöhemmin lämmintä. Pukeutumisen kanssa ongelmia. Tykkään syksystä. Jotenkin se rauhoittaa. Kevät tulee jotenkin valoineen ja kaikenmaailman lintujen räkätyksineen niin pian talven jälkeen. Tykkään kyllä linnuista mutta kuitenkin.

Vierailija
24/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei **ttu mitä sekopäitä

Vierailija
25/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua, vaikka minulla ei olekaan mielenterveyshäiriöitä. Elimistöni vain ei kestä auringonvaloa eikä lämpöä, ja siksi olen parhaassa iskussa syksyt ja talvet.

Joo, ihan normaalia odottaa innolla jotain fakin räntää, loskapaskaa ja persereikäpimeyttä 🤦🏼

Vierailija
26/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on kotona pimennysverhot niin ei ahdista valoisuus. 

Kotoisaa kuin suljetulla osastolla

Sinähän sen näköjään tiedät.🤭

Vierailija
27/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa pitkä kuuma kesä.

Vierailija
28/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naissukupuolisia ahdistaa syksyn pimeys ja miehiä kevään kylmä valoisuus, jotta tämä kevät lienee hitusen helpompi. 

Vierailija
29/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kun on kamalaa jos jotkut ei tykkää valoisasta ja lämpimästä.

Vierailija
30/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten?

Vierailija
31/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa ikitalvi.

Vierailija
32/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa myös kevään valo ja lämpö. Kesällä vasta ahdistavaa onkin kun on niin kuuma. Loppukesästä alkaa ahdistaa tuleva syksy, kylmyys, sateet ja pimeys. Talvella ahdistaa pakkanen, lumi ja liukkaus.😩

Vierailija
33/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ahdistavaa tämä koko elämä ylipäätään!

Vierailija
34/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa mennä töihin.

Vierailija
35/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kevättä ja kesää. Lämpöä, valoisuutta, sitä että kaikki luonnossa herää. Lomatkin sattuu sopivasti parhaaseen aikaan, eli kesälle. Mun pitäisi asua jossakin muualla, täällä on niin lyhyt kevät ja kesä. Talvi on pitkää kevään odotusta.

Vierailija
36/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulispa ikitalvi.

Etelänapa kutsuu.

Vierailija
37/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin maltan odottaa kaikkien aikojen hellekesää! Aurinkoa ja helteitä huhtikuun loppupuolelta syyskuun loppuun!

Vierailija
38/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistuin keväisin kun asuin kaupungissa. Kävin vain töissä ja sitten pika pikaa kotiin tv:n ääreen, vaikka muut suuntasivat kaupungille tai vaikkapa fillaroimaan. En pitänyt auringosta, räystäiden tippumisesta, linnuista, en mistään. Olin puhki ja poikki. 

Muutin maalle. Nykyisin odotan kevättä kuin kuuta nousevaa. Käyn töissä ja töiden jälkeen liikun luonnossa, seuraan mitä muutoksia siellä tapahtuu ja olen energinen. Aurinko saa minut hymyilemään ja tuumin, kevät on ihmisen parasta aikaa. 

Jännä juttu. Vihaan kevättä ja kesää. En tykkää yhtään olla ulkona ja aurinko tuntuu vihamieliseltä tulipallolta joka yrittää polttaa meitä. Lintujen äänet raastaa hermoja. Valo sattuu silmiin ja silmät vuotaa välillä vettä niin että on lähes koomista yrittää selviytyä ulkona yrittäen nähdä jotain kirkkauden ja silmistä vuotavan veden lävitse.

Kirjoituksesi takia yhtäkkiä muistin, että kun asuin maalla ja sen jälkeen pikkukaupungissa, rakastin kevättä ja kesää. Ahdistus alkoi vasta isompaan kaupunkiin muutettuani.

Vierailija
39/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kevään valo ja lämpö saavat sinut uupuneeksi, kun kerran olet uupunut ympäri vuoden? Teillä on hieno parisuhde ja paras perhe-elämä. Onnea!

Olen uupunut, mutta keväällä umpiväsynyt ja kivulias.

Eri

Vierailija
40/57 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aikaa ja voi olla aivot narikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi