Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mites muilla työttömillä menee?

Vierailija
02.04.2025 |

Paljonko olette lähettäneet viime aikoina hakemuksia ja onko niihin vastattu mitään? Onko ollut haastatteluita? Minä olen lähettänyt useita kymmeniä hakemuksia mutta en ole kuullut niistä mitään takaisin.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sairauksien takia hakuvelvoitetta, odotan tk eläkepäätöstä

Vierailija
22/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaisesti liikuntarajoitteinen ja kärsin kivuista. Minun piti pistää itseni likoon ja hakea kunnolla töitä, mutta joudun kärvistelee tässä ja kärsimään ahdistuksesta koska rahaa on liian vähän enkä kykene töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään laitan sen pakollisen 4 hakemusta/kk. Tekoälyn lähettämä vakiovastaus näyttää tulevan kaikilta.

Kuinka hienoja vastauksia saat, jos ne on oikein tekoälyllä luotu? Luulisi, ettei "kiitos hakemuksestasi, valitsimme jonkun toisen" -lätinään mitään tekoälyä vaadita. 

Pitää katsos saada se vastaus näyttämään siltä, että se ei olisi robotin tekemä vakiolässytys.

Vierailija
24/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk työttömyyttä, hakemuksia olen lähettänyt useita viikottain, 1 haastattelu ollut.  Kaikista haetuista paikoista ei taida tulla minkäänlaista ilmoitusta, lieneekö paikka edes tosissaan auki.

Myös esimerkiksi Duunitorissa jo täytetyt paikat roikkuu edelleen, niitä ei ilmeisesti sieltä poisteta järjestelmällisesti.

Vierailija
25/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae. Ei hakuvelvoitetta. Ikää yli 60v. Tänään ulkoilen ja nautin auringosta. Kävelen paljon. Ilmaista huvia. Ei ahdista työttömyys. Muistelen miten kauheaa oli viimeisessä työpaikassa josta irtisanouduin. Kärsin vaikka nälkää ennemmin kuin vastaavaan palaan. 

Vierailija
26/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet pitkäaikaistyötön ja hakemuksen käsittelee kela niin todennäköisesti hylky tulee. Jos työhistoriaa ja saat myös työeläkettä niin todennäköisyydet myöntämiseen kasvaa jonkin verran.

Vierailija
27/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti. Teen 10h viikossa paikallisessa Salessa, kalastelen, käyn metsällä ja nyt olen alkanut pikkuhiljaa muokkaamaan kasvimaata ja teen keikkaa VPK:ssa. Eipä ole kukaan perään kysellyt. 

Vierailija
28/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika hiljaisen oloista työpaikkojen suhteen. Yhdessä kerrottiin suoraan, että eivät voikaan  nyt rekrytoida tähän tehtävään, kun pitää katsoa mihin maailman tilanne on menossa (=pitää arvioida miten pitkä alamäki on mahdollisesti tulossa). Omassa kaupungissani on varsin ikävä tilanne, olen katsellut muualtakin nyt: tämä kaupunki alkaa olla menetetty jupoille ja narkkareille, joten voisi ihan hyvin vaihtaa maisemaa.

Vierailija
29/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mikään uutinen ole. Joskus vuosia ja vuosia sitten kun olin suomalainen työtön, ei silloinkaan, siis vuosia ja vuosia sitten kukaan ottanut yhteyttä hakemuksiin, joku yritys saattoi soittaa ja sanoa SINULLA OLI POTENTIAALINEN JA HYVÄ HAKEMUS, mutta valitettavasti sisäisen siirron vuoksi tehtävään palkattiin talon sisäinen henkilö, näitä oli ainakin kymmeniä vastauksia hakemuksiin tai sitten ei kuulunut yhtään mitään ja kun itse soitti ja tiedusteli hakemuksen kulkua, ei ollut aikaa vastailla, ei minun mielestä mikään ole muuttunut kun tätä palstaa luen, ainoastaan keppi työttömiä kohtaan on kasvanut ei muuta, oletin, etten enää kymmenien vuosien jälkeen joudu lukemaan, kuinka yhä edelleen tilanne on näin, eikö Suomi sitten olekaan kehittynyt tai keksinyt uusia tulokulmia työttömyyteen, ei näköjään, no mitä täällä sitten puuhaillaan ?

Vierailija
30/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kk työttömyyttä, hakemuksia olen lähettänyt useita viikottain, 1 haastattelu ollut.  Kaikista haetuista paikoista ei taida tulla minkäänlaista ilmoitusta, lieneekö paikka edes tosissaan auki.

Myös esimerkiksi Duunitorissa jo täytetyt paikat roikkuu edelleen, niitä ei ilmeisesti sieltä poisteta järjestelmällisesti.

Avoimet työpaikat on PAKKO laittaa hakuun, mutta yleensä paikat täytetään muuta kautta.

Vierailija
31/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkotauti iski, joten makoilen sängyssä ja tylsistyttää. 

Tällä viikolla löysin jopa viisi kiinnostavaa työpaikkailmoitusta! Paikkakunnan ja naapureiden kaikkiin oman alan firmoihin olen jo laittanut avoimet hakemukset, mutta vastauksia ei ole tullut (alalla ei nyt olekaan töitä, mut pitäähän sitä yrittää). Pitää tämän keuhkotaudin jälkeen katella mihin muualle vielä laittas avoimia. 

Vierailija
32/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keuhkotauti iski, joten makoilen sängyssä ja tylsistyttää. 

Tällä viikolla löysin jopa viisi kiinnostavaa työpaikkailmoitusta! Paikkakunnan ja naapureiden kaikkiin oman alan firmoihin olen jo laittanut avoimet hakemukset, mutta vastauksia ei ole tullut (alalla ei nyt olekaan töitä, mut pitäähän sitä yrittää). Pitää tämän keuhkotaudin jälkeen katella mihin muualle vielä laittas avoimia. 

Työtön oon nyt ollut vuoden ja YHTEEN haastatteluun oon päässyt, vaikka hakenu ties miten paljon. 

Vierailija
33/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tiennnut pimeesti jotain 30000 euroa parin vuoden aikana joten hyvin menee.

Vierailija
34/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olutta juon partsilla ja palstailen.

Vierailija
35/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä opiskelija, mutta koska työtä ei löydy kesäksi niin siirryn takaisin työttömäksi. 

Se taas on tuttua, koska olen ollut nyt yli 10 vuotta putkeen työttömänä.

Vierailija
36/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariin haastatteluun tullut kutsu per/kk.

Että niin.

Vierailija
37/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40% leikkauksia. Jatkuu.

Vierailija
38/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet pitkäaikaistyötön ja hakemuksen käsittelee kela niin todennäköisesti hylky tulee. Jos työhistoriaa ja saat myös työeläkettä niin todennäköisyydet myöntämiseen kasvaa jonkin verran.

Mulla on psykoosisairaus + 3 muuta diagnoosia ja 20 v kuntoutuksia, terapioita ja koulutus/työyritelmiä ja määräaikaisia eläkkeitä takana, lääkäri ehdotti hakemaan pysyvää eläkettä. Työeläkettä ei tosiaan juuri ole.. Saa nähdä. 

Vierailija
39/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olutta juon partsilla ja palstailen.

Niin minäkin.. olen etätöissä (vaikutinen työ) ja palkka juoksee.

Vierailija
40/41 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen ne pakolliset 4kpl/kk. Suurimmasta osasta ei edes kuulu mitään, yhdestä sentään laitettu, että valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun.

No, eipä kukaan voi sanoo, että ei ainakaan oo yrittänyt. Jos mua ei palkata, ei se oo mun ongelma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi