miksi on väärin ajatella että Venäjä voisi tarjota Suomelle paljon enemmän mitä EU koskaan
Idänkauppa on meille aina ollut tärkeää, kun EU taas yrittää kavaltaa meiltä kaiken. Uniperin, metsät, kaivokset... Ja maksu tapahtuu maahan muuttajilla?
Kommentit (69)
Koska se ei voi. Imperialistinen hajoava suurvalta ei pysty tarjoamaan uusille kumppaneille muuta kuin samaa paskaa jossa he itse rämpivät.
Onko ne joskus jotain hyvää tarjonneet??
Ei ole.
Pahaa sen sijaan vaikka kuinka. Meillä on sattuneesta syystä sanontakin, että siperia opettaa.
Vierailija kirjoitti:
"Silloin kun kauppa Neuvostoliittoon kukoisti Suomi oli rikkaimmillaan..."
No ei ollut mutta aina niin voi kuvitella jos se omaa sydäntä lämmittää.
Kyllähän Suomen taloudellinen huippukausi oli 70- ja 80-luvuilla. Mutta siihen liittyi monta tekijää. Eihän meillä ole enää kunnon raskasta teollisuutta muualla kuin satamakaupungeissa. Nykyään asiat ei enää kehity ja innovoidu samalla tavalla. Netistä tilataan tavarat ja ne voi tulla mistä päin maailmaa konteissa.
VKK on tietysti Valta Kuuluu Kansalle. Ihme, jos Igor ei tiennyt johtavaa suomalaista rysssssssän kätyripuoluetta, nyt jo lakkautettua. Samanlaisia öyhö- ja hörhöporukoita löytyy Vapauden Liitosta, Suomen Kansa Ensin, Totuuspuolueesta ja Kristallipuolueesta.
"Kyllähän Suomen taloudellinen huippukausi oli 70- ja 80-luvuilla."
Olen elänyt ne molemmat ja aika ankeaa oli monilla nykymittapuulla.
"Eihän meillä ole enää kunnon raskasta teollisuutta muualla kuin satamakaupungeissa."
Raskas teollisuus on ollut se paras vaurauden lähde joskus 50 vuotta sitten.
Ainut mitä r yssä on Suomelle tarjonnut on nikkeliä,sinkkiä ja paskanjauhantaa.Emme tarvitse mitään niistä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Suomen taloudellinen huippukausi oli 70- ja 80-luvuilla. Mutta siihen liittyi monta tekijää. Eihän meillä ole enää kunnon raskasta teollisuutta muualla kuin satamakaupungeissa. Nykyään asiat ei enää kehity ja innovoidu samalla tavalla. Netistä tilataan tavarat ja ne voi tulla mistä päin maailmaa konteissa.
Oli tuossa yksi kumisaappaitakin valmistanut firma jonka yhteiskuntaan tuottama kassavirta 2000-luvun alussa näkyi hieman merkittävämpänä kuin 70/80-luvun "itäkaupan huippukaudella"...
Vaikka olen aloittajan kanssa eri mieltä, en silti ajattele, että hänen ajatuksensa olisi väärä. Hänen ajatuksensa kuuluu eri todellisuuteen kuin minun ajatukseni.
Olen sitä mieltä, että on olemassa useita vaihtoehtoisia skenaarioita. Ja voihan Venäjäkin muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen aloittajan kanssa eri mieltä, en silti ajattele, että hänen ajatuksensa olisi väärä. Hänen ajatuksensa kuuluu eri todellisuuteen kuin minun ajatukseni.
Olen sitä mieltä, että on olemassa useita vaihtoehtoisia skenaarioita. Ja voihan Venäjäkin muuttua.
Palataan asiaan sitten kun venäjä on muuttunut. Sitä tosin ei ole näköpiirissä pitkään aikaan. Putinin jälkeen ne valitsevat johtoonsa kuitenkin jonkun muun samanlaisen diktaattorin. Ei ne siellä mitään demokratiaa halua.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä ollut tuollainen jo 1000 vuotta. Miksi se yhtäkkiä muuttuisi naapureillensa ystävällisempään suuntaan?
Kannattaa AP:n huomioida, että 70-luvun Neuvostoliitto ei ole sama asia kuin Putinin Venäjä.
Eikä Suomikaan ole tänä päivänä sama kuin 1970-luvulla.
Suomen alueen historiassa on ollut aikakausia, jolloin Venäjä on ollut se pienin paha. Mutta on Venäjän armeija tehnyt täällä kan san mur hia useampaan otteeseen vuosisatojen saatossa.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä olisi muuttunut jo parempaan suuntaan 80 vuotta sitten, jos Saksa ja USA olisivat tehneet yhteistyötä. Se ikkuna valitettavasti hukattiin, koska ydinasevaltiota on vaikeampi hävittää...
Mistähän mahtaa johtua, että pisin ajanjakso milloin idästä ei ole hyökätty Suomen alueelle kesti vain reilun sata vuotta? Ja silloinkin Suomi kuului Venäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa AP:n huomioida, että 70-luvun Neuvostoliitto ei ole sama asia kuin Putinin Venäjä.
Eikä Suomikaan ole tänä päivänä sama kuin 1970-luvulla.
70-luvun NL ja nyky-Venäjällä on kuitenkin yksi oleellinen yhtäläisyys, joka voidaan tiivistää sanontaan: "Venäjällä kaikki on pa*kaa, paitsi ku*i".
Vierailija kirjoitti:
Mistähän mahtaa johtua, että pisin ajanjakso milloin idästä ei ole hyökätty Suomen alueelle kesti vain reilun sata vuotta? Ja silloinkin Suomi kuului Venäjälle.
Ja sen 100 vuoden "rauhan" aikanakin Suomen alueelta vietiin kansalaisia pakkotyöhön Siperiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tuli Bobrikov, joka yritti viimeistellä vähemmäksi sitä auvoisuuutta jota oli jo toistakymmentä vuotta yritetty suomalaisten kontolle.
ap voi käydä virolaisilta, että miten paljon paremmin meni venäläisten kanssa kuin nyt EUssa
Vierailija kirjoitti:
ap voi käydä virolaisilta, että miten paljon paremmin meni venäläisten kanssa kuin nyt EUssa
edit; käydä kysymässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli tuossa yksi kumisaappaitakin valmistanut firma jonka yhteiskuntaan tuottama kassavirta 2000-luvun alussa näkyi hieman merkittävämpänä kuin 70/80-luvun "itäkaupan huippukaudella"...
Niin oli joka sitten tuhottiin tahallaan isompien teollisuusmaiden toimesta kun
Silti tuo aika ilman Kremlistä tullutta paimennuskonsultaatiota on ollut Suomen kokonaistalouden kannalta huomattavasti parempi kuin tässä väitetty 70/80-luku Moskovan nuhdesuhde-aika. Sitä ei mikään kaalirottalan propaganda pysty muuttamaan.
Venäjä tarjoaa vain kurjuutta naapureilleen. Se haluaa ryöstää meidän maat.