Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harrastaako kukaan suunnistusta?? Onko se miten vaikea oppia aikuisena? Niin että voisin osallistua Jukolaan? 🙂

Vierailija
02.04.2025 |

Olen kuullut paljon hyvää suunnistuksen harrastajilta mutta pelkään että eksyn? Viimeksi suunnistin koululaisena. 

Tykkään kyllä liikkua luonnossa, mutta että polkujen ulkopuolella...

Miten vaikeaa se on? Miten päästä alkuun?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni neuvoisin sinua, ellei akku olisi juuri nyt 5% ja olen eksynyt tänne Nuuksion kansallispuistoon!😫

Vierailija
2/4 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon. Kaikki harrastajat ovat joskus olleet ensikertalaisia. :)

Helpoin tapa on ilmoittautua lähimmän suunnistusseuran järjestämään suunnistuskouluun. Jos sellaista ei ole, kysy apua seurasta voisiko joku neuvoa sinua paikan päällä.

Kuntorasteilla on mahdollisuus suunnistaa hyvinkin helppoja suunnistusratoja. Siellä on tarjolla myös vaativampia, kun taidot kehittyvät.

Opit lukemaan karttaa ja maastoa. Opit tekemään reitinvalintoja. Opit onnistumaan yhä vaativammista haasteista! :)

Jukolan suunnistustapahtumissa on päivällä tapahtuva Venlojen viesti, joka on tarkoitettu naisille ja yön aikana juostavalle Jukolan viestille, johon voivat osallistua naiset ja miehet. Ikäraja muistaakseni on 15 vuotta. Kannatta ainakin yksi vuosi harjoitella ennen Jukolaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa suunnistus on ikäänkuin verissä eli perinne. Vanhastaan on täällä ihmiset suunnistaneet lähes erehtymättömästi perjantaisin kohti pitkäripaista. Niillä pohjilla pärjää jo mainiosti myös jukolassa varsinkin jos vetoja pärjäämisestä on lyöty sixpäkeistä ym.

Vierailija
4/4 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen psykiatrisista syistä työkyvytön yksinäinen keski-ikäinen mies eikä minulla ole elämässä muuta kuin vauvapalstalla häiriköiminen. Eilenkin olin täällä illalla viimeisenä ja tänään aamulla ensimmäisenä. Tämä on minulle tärkeintä maailmassa. Terveisin AP.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän