Tori lasten vaatteet haju
Ärsyttääkö muita kun Torissa myydään vaatteita, joissa on pinttynyt pesuaineen/ huuhteluaineen haju? Se ei lähde pesussa eikä tuulettamalla. Kysyn tästä aina ennen ostoa. "Omaan nenään ei tuoksu" ja muut huonot "myyntipuheet" pitäisi jotenkin saada aisoihin. Sen kyllä haistaa. Tullut nyt tehtyä hutiostoksia tästä johtuen.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai "valitan" jos on aihetta. Palautetta saa ja pitää antaa.
Ja minä vastaan, että vaate on käytetty ja pesty, toivoitko siis saavasi likaisen lastenvaatteen vai miksi valitat, kun se on pesty ja puhdas?
Haluan ostaa puhtaan tuotteen, vaikka pesen sen kotonakin ennen käyttöä. 60 astetta tai pakastus 7 vrk. Tappaa luteet ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä vastaan, että vaate on käytetty ja pesty, toivoitko siis saavasi likaisen lastenvaatteen vai miksi valitat, kun se on pesty ja puhdas?
En tiedä sun tilanteesta mitään. Mutta yleisesti ottaen; jos kysyn onko tuote pesty hajusteettomilla pesuaineilla ja vastaus on kyllä, niin odotan että tällöin tuote ei haise millekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sun tilanteesta mitään. Mutta yleisesti ottaen; jos kysyn onko tuote pesty hajusteettomilla pesuaineilla ja vastaus on kyllä, niin odotan että tällöin tuote ei haise millekään.
Sinulla on ongelma, myös hajusteeton pesuaine haisee.
Jos on kuvaus että hajusteeton koti, niin vaatteen on oltava hajuton.
Ei mitään vinkumista että ehkä edellisessä paikassa onkin käytetty hajusteellisia pesuaineita jos tulee tuote takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Allerginen ei voi ostaa käytettyä. Jos tilaat, niin ainoastaan kaupasta.
Niissä haisee usein kemikaalit. Kun avaat pussin, se oiken löyhähtää naamalle.
Tosin Omocomfort-miksiä on vaikeampi pestä vaatteista pois. Ne vaan haisee vaikka etikkavedessä liottaa.
Joo itse en uskaltaisi käytettyjä vaatteita ostaa postin kautta ellei myyjä ole tarpeeksi vakuuttava että on hajusteeton pesu ja muutenkin hajuton.
Kirpparilta kun jotain ostan niin ihan pokkana nuuhkaisen kaikki läpi. Lastenvaatteet varsinkin jää ostamatta jos on pesuaineen tai jotenkin muuten paha haju.
Kaverilla oli pyykit kuivumassa. Mun oli lähettävä pois kun dynkkas niin paljon se pesuaine siellä kämpässä.
Laitan tuotteeseen hyvin halvan hinnan ja kun kysytään, onko pesty hajusteettomalla, niin vastaan rehellisesti, että kyllä. Siitä syntyy ostotarjous, josta kieltäydyn. Ei ole mitään järkeä käyttää seuraavaa 6 viikkoa siihen, että ostaja valittaa vaatteen hajusta. Oston ideanahan oli saada lapselle juhlamekko yhden päivän käyttöön ja sen jälkeen ilmoittaa, että epäkelpo tuote, perun kaupat.
Jos kysyt tuoksusta (hajusta) ja saat vastauksen, että omaan nenään ei tuoksu. Niin voi olla lähes varma, että haisee... muuten olisi vastattu, että vaatteita on pesty tuoksuttomilla pesuaineilla.
En osta lastenvaatteita, enkä kyllä mitään muitakaan vaatteita käytettyinä. Kierrätän lastenvaatteita omien lasteni kesken ja omat vaatteeni käytän loppuun. Osa vaatteistani on 25 vuotta vanhoja ja edelleen käytössä.
Kausi vaatteet aina koneen kautta sitten säilöön.
Vierailija kirjoitti:
Jos kysyt tuoksusta (hajusta) ja saat vastauksen, että omaan nenään ei tuoksu. Niin voi olla lähes varma, että haisee... muuten olisi vastattu, että vaatteita on pesty tuoksuttomilla pesuaineilla.
Miksi ostat käytettyjä vaatteita? Kyllä perheissä ja ihmisissä on ihan ominaistuoksujakin, eikä niitä pois saa. Sitä paitsi pöpöt tarttuvat, kun ne vaatteet ovat hionneet ja hanganneet ihmisten ihoa vasten. Eivät ne pyykkikoneessa mihinkään lähde.
Vierailija kirjoitti:
Hajutonta ihmistä ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitää säilöä, kun ei ne omalle lapselle kuitenkaan mahdu enää seuraavalla kaudella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitää säilöä, kun ei ne omalle lapselle kuitenkaan mahdu enää seuraavalla kaudella?
Eivät alakoululaiset niin nopeasti kasva. Uskon, että syksyllä ostetut talvitakit mahtuvat lapsillemme vielä ensi talvenakin. Meillä vaatteita säästetään myös pienemmille sisaruksille.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei tulis mieleenkään myydä vaatetta, jota en oo pessy ennen myyntiä (hajusteettomalla pesuaineella). Nykyään siis pistetään myyntiin myös likaisia vaatteita. Järki käteen hei.
Itse olen myynyt vain puhtaana, mutta olen nähnyt myynti-ilmoituksia, joissa on maininta "Ei ole pesty, pesu jää ostajalle".
Myyjä ei esim. uskalla pestä pelätessään, että pilaa omalla pesemisellään tuotteen tai hän haluaa välttää sen, että omat pesuaineet eivät miellytä ostajaa.
Minusta tämä on ok, kunhan asia on ilmoituksessa mainittu.
Kivijalkakirpparille ei saa tuoda likaisia tuotteita (haju ym.). Sinne vain puhtaat tuotteet myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse antaa yksityiselle ihmisen omista vanhoista vaatteista. Vastuu on ostajalla. Rikkinäiset ja tahraiset vaatteet tai huonosti pakattu on huono asia, mutta ei puhtaan tuoksu!
Ei se hajusteilla kyllästetty kyllä puhtaalta tuoksu! Hajusteilla juuri pyritään peittämään muita epämiellyttäviä hajuja..
Vierailija kirjoitti:
Mutta yleisesti ottaen; jos kysyn onko tuote pesty hajusteettomilla pesuaineilla ja vastaus on kyllä, niin odotan että tällöin tuote ei haise millekään.
Hajusteeton pesuaine ei ole hajuton. Se on pesuaine, johon ei ole lisätty hajusteita. Raaka-aineissa on se haju, mikä niissä on.
Hajustamattomallakin pesuaineella pestyssä tuotteessa voi pesuaineen raaka-aineiden lisäksi tuoksua myyjän koti, vaatekaappi, kodin sisäilma, jopa paketointimateriaaleista voi jäädä hajua tuotteeseen. Aniharvoin käytettynä ostettu tuote on täysin hajuton. Siksi se yleensä kannattaa pestä tai edes huuhdella tai tuulettaa ennen käyttöä.
Kaupasta uutena ostetutkin on aina pestävä, koska niissä on viimeistelyaineet ja homeenesto- ym. kemikaalit.
Puhdas ei tuoksu pesu- tai huuhteluaineelle.