Tuleekohan eutanasia jossain vaiheessa Suomeen?
Kommentit (23)
Kyllä. Mutta se ei ole kaikille. Eikä sitä ole pakko ottaa. Voi unohtaa koko homman jos se ei kosketa tai kokee araksi asiaksi.
En usko että tämän hallituksen aikana, mutta toivottavasti seuraavan. Niin järkyttävää on ollut seurata parin läheisen niin kutsuttua "saattohoitoa",
Toivottavasti. ALS, parantumaton syöpä jne. Ihmisellä tulee olla oikeus omaan kuolemaansa. Ei tarvitse jaksaa ja kitua lääkehoureissa. Onko se muka eettistä, että sairas ihminen huumataan ja odotellaan "luonnollista" kuolemaa? Aivan älytöntä logiikkaa. Ja tosiaan, eihän kristillisten tai muiden uskovaisten sitä keinoa ole pakko käyttää! Mutta se joka haluaa, sen voisi saada. Minä ainakin lähden Hollantiin, jos tilanne niin vaatii. Lääkäreiden tulisi kuunnella Terhokodin lääkäreitä yms. asiantuntijoita, eikä tehdä epäloogisia päätöksiä jonkin uskonnon perusteella.
Tulee nopeastikin kun KD saadaan pois hallituksesta, sen takia siellä haluavat pysyä hallituksen muista puolueista välittämättä. Eutanasialle on ymmärtääkseni eduskunnan tuki olemassa.
Käytännössä se on olemassa, nimeltään EU TANA. Hidasta avustettua lähtöä. 🥴
Muuttuukohan vastustajilla mieli sitten kun itse ovat paskat vaipoissa sairaalassa vetelemässä viimeisiään. Kun eivät oikein tunnu kovin pitkällä kiikarilla asiaa pohtivan ollessaan itse vielä elämän voimissa. Ja ilmeisesti toisten kituminen ei kauheasti kiinnosta.
Tulee. Pitäisi tosin olla jo nyt laillista ja kuulua ihmisoikeuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti. ALS, parantumaton syöpä jne. Ihmisellä tulee olla oikeus omaan kuolemaansa. Ei tarvitse jaksaa ja kitua lääkehoureissa. Onko se muka eettistä, että sairas ihminen huumataan ja odotellaan "luonnollista" kuolemaa? Aivan älytöntä logiikkaa. Ja tosiaan, eihän kristillisten tai muiden uskovaisten sitä keinoa ole pakko käyttää! Mutta se joka haluaa, sen voisi saada. Minä ainakin lähden Hollantiin, jos tilanne niin vaatii. Lääkäreiden tulisi kuunnella Terhokodin lääkäreitä yms. asiantuntijoita, eikä tehdä epäloogisia päätöksiä jonkin uskonnon perusteella.
(Sairas) ihminen huumataan ja odotetaan eutanasia kuolemaa. Ja ta-daa, ollaan eettisiä!
Eiköhän se onnistu sillai, että lääkerobotti antaa myrkkypillerit. Ketään ei voida syyttää. Luonnollinen kuolema kotona.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä se on olemassa, nimeltään EU TANA. Hidasta avustettua lähtöä. 🥴
Se että jollekin vanhukselle ilmoitetaan että ei enää vettä ja ravintoa, kuulostaa epäeettiseltä ja julmalta kuin keskitysleirillä. Usein voi tulla kipuja jos ei ole edes pientä määrää.
Lakiehdotus nepsyjen eutanasiasta lääkärin määräyksellä on kohta etenemässä Eduskuntaan. 👍
Vierailija kirjoitti:
Itse nainen ja toivin ettö köyhille suositellaan eutanatsiaa
Opettele ensin kirjoittamaan äidinkieltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa keittiössä on veitsiä joilla homma hoituu kyllä. Mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Lakiehdotus nepsyjen eutanasiasta lääkärin määräyksellä on kohta etenemässä Eduskuntaan. 👍
ERITTÄIN HYVÄ!
Eiköhän.