Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä antoi valmistujaisista rahaa ja nyt odottaa, että maksan harrastuksia?

Vierailija
01.04.2025 |

Tuli vähän pitkä otsikko.

Siis ystävä antoi mulle mun valmistujaispäivänä lahjaksi rahaa (sanottakoon noin muutaman kympin). Ollaan puhuttu joistakin harrastuksista mitä voitaisiin ehkä harrastaa yhdessä. Nyt oon huomannut, että hän jotenkin koittaa saada mut ostamaan meille molemmille näitä harrastusvälineitä eli sekä itselleni että myös ne hänen tarvikkeensa. Tavallaan vähän kiusallista, koska mä olen itse työttömänä ja parisuhteessa, eli saan vaan työttömyysrahan tällä hetkellä ja asumistukea en saa sen takia kun puolison tulot ylittyy hiukan sen jonkun rajan. Mun rahalla ei näin ollen ihan hirveästi shoppailla. Tää ystävä puolestaan käy kokoaikatöissä, eli luulisi olevan varaa maksaa ne omat osuudet harrastusvälineistä. 

En oikeen tiiä enää mitä teen. Tuli vähän sellainen olo, että hän koittaa saada tällä tavalla sittenkin sen oman lahjarahansa "takaisin". Jotenkin hankala ja ärsyttävä juttu. Yritin silloin kieltäytyä siitä rahasta ensiksi, mutta hänen mielestä se mun valmistuminen oli niin hienoa, että halusi antaa jonkin lahjan ja raha oli krääsää parempi valinta.

Mitä te ajattelisitte tällaisesta tilanteesta? Mä varmaan ostan ne jotkut harrastusvälineet ja sen jälkeen en kyllä enää ikinä ota häneltä mitään rahaa vastaan. Toisaalta hän ostaa mulle välillä jotain muutakin pientä lahjaksi. En tiedä pitäiskö tää jotenkin jutella hänen kanssa, että en halua olla tilanteessa, missä hän antaa mulle jotain ja siinä on oletuksena, että mulla ois varaa ostaa sille jotain vastalahjoja tälleen työttömänä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita ollut vastaavassa tilanteessa?

Vierailija
2/3 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään osta vaan käytät lahjatahat itseesi mihin tahdot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas aivan älytön juttu, onko suomalaiset kaikki jotenkin vajaaälyisiä?