Muistatteko kun oli muodissa ne kudotut antennipipot?
Lapsilla oli, mutta ihan perheenisienkin päässä näkyi niitä. Oli kyllä typerän näköistä.
Kommentit (65)
Mun mielestä hyvä yhdistelmä olis ne rypytetyt persehousut ja antennipipo, jälkimmäinen ehkä suomenlipputeemalla. Mutta mitä yläosaan ja kengiksi? Mä ehdottaisin yläosaksi susifleeceä, mutta cropattuna, jotta persehousut näkyvät.
Joo muistan :D Hauskoja olivat lapsilla. Itse olin teini kun nuo oli muotia joten eipä tullut käytettyä, eikä niitä aikuisilla ollut juurikaan
Se oli yhteen aikaan varmaan rättikässän suosituin virkkaustyö.
Ei. Meillä oli akitykkipipot. Tai oli ja oli, on edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä hyvä yhdistelmä olis ne rypytetyt persehousut ja antennipipo, jälkimmäinen ehkä suomenlipputeemalla. Mutta mitä yläosaan ja kengiksi? Mä ehdottaisin yläosaksi susifleeceä, mutta cropattuna, jotta persehousut näkyvät.
Jalkoihin linttaan astutut uggit.
Juntit ja elämäntapatyöttömät niitä silloin käytti, muut lähinnä nauroivat niille.
Mulla oli kaksi sellaista ala-asteells 80-luvun alussa. Olivat jo silloin pop.
Onkohab tuo nyt jotain juutalaisten kipojen tai musupäähineiden popularisointia alunperin?
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne olleet kudottuja. Ne olivat virkattuja.
Mun äiti ihan kutoi. Liekö sitten omalla ohjeella. Toinen oli vaaleanpunainen ja toinen ruosteenruskea. Ja tosiaan kasarmin alkupuolella.
Omg, pakko saada oma :D Ihan kotioloihin 😅
N33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne olleet kudottuja. Ne olivat virkattuja.
Mun äiti ihan kutoi. Liekö sitten omalla ohjeella. Toinen oli vaaleanpunainen ja toinen ruosteenruskea. Ja tosiaan kasarmin alkupuolella.
Ja niissä rullaantui se alareuna.
Joskus 80-luvun alussa oli pipoja joissa reuna rullattu. Jonkun paholaisen keksintö sekin, nauraa hekotteli kulisseissa.
Olivat muodissa. Näin etelän lomakohteissa suomalaisia perheitä ja seurueita, joilla kaikilla virkattu antennipipo suomenlipun väreissä. Kyllä hävetti.
Vierailija kirjoitti:
Joskus 80-luvun alussa oli pipoja joissa reuna rullattu. Jonkun paholaisen keksintö sekin, nauraa hekotteli kulisseissa.
No siis just sellaiset mulla oli. Keskellä päätä sitten kuin pieni sormikkaan sormi pystyssä. Näitä taittiin tosiaan sanoa rullapipoiksi ja poikkeavat tässä ketjussa aiheena olevista antennipipoista.
Antennipipon kun ulkovuoraa vielä foliolla niin vot!
Voisko antennipipon virkata kahvipaketin suikaleista? Toimis foliohattuna.
Kauppatorilla niitä myydään. Ja osa tuotu virosta. Virosta on myös ne koiran karvasta tehdyt villasukat . Nykyään on lippikset ja kiinalaiset lierihatut. Lyhyet lahkeet on Kiinasta. Ja Aasiasta lian pienet koot. L voi olla kuin S. Muistakaa ostaa omenaa toreilta ja tehdä hilloja. Itsetehty hillo on ihanaaaaaaa!!!