Terveysfirmojen ylilaskutus työterveyshuollossa on järjestelmän valuvika jota tietosuoja laskustusperusteista vain pahentaa
Terveyspalvelujen tuottamisen keskittyminen vain muutamille firmoille ei ole ongelman pääsyy. Pääsyy on siinä, että laskun saaja ei pysty varmistumaan laskun oikeellisuudesta ja kohtuullisuudesta koska hänellä ei ole oikeutta sen taustalla oleviin syihin. Pakko vaan luottaa.
Esimerkiksi itselläni on työterveyslääkäri jolla on tapana soitella tuntemattomasta numerosta ilman mitään soittoaikapyyntöjä ja kysellä vointeja. Puhelu voi kestää vain 5 minuuttia jos sitäkään. Ihan kiva sinänsä, mutta minulla ei ole mitään tietoa siitä, miten hän laskuttaa tästä työnantajaani. Eikä koskaan tulekaan. Myöskään työpaikan laskuja hyväksyvillä henkilöillä ei ole tietoa siitä, mitä palveluja tilauksesta tai ilman tilausta olen saanut. Heidän pitää vain maksaa se, mitä pyydetään.
Ei ihme, jos ylipalvelua ja/tai ylilaskutusta esiintyy.
Kommentit (5)
Poikani soitti yksit lääkärille puhuakseen hoitovirheestä. Lääkäri laskutti siitä 150eurolla
Tämä! Tästä on MOT:issa.
Miksi Kokoomuksen äänestäjät haluavat tätä? Kertokaa nyt perustelunne? Kun en vaan ymmärrä, kun tästä yksitysvimmasta tulevat jatkossa kärsimään ihan kaikki. Tämän ymmärtää jos osaa katsoa asioita pikkuisen laajemmin ja pidemmälle.
Työterveyshuolto voi olla myös julkosella.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Tästä on MOT:issa.
Miksi Kokoomuksen äänestäjät haluavat tätä? Kertokaa nyt perustelunne? Kun en vaan ymmärrä, kun tästä yksitysvimmasta tulevat jatkossa kärsimään ihan kaikki. Tämän ymmärtää jos osaa katsoa asioita pikkuisen laajemmin ja pidemmälle.
Koska Kokoomus pelaa lähinnä suurten yritysten pussiin.
Nyt on ap:ltä sekavaa settiä. Juopa kuppi kahvia että heräät. Sitten uusi yritys trollaamisen jalolla saralla.