Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lauttasaaren alueista?

13.03.2007 |

Ollaan käyty katsomassa perheelle Lauttasaaressa asuntoja, ja muutama onkin jo harkinnassa. Mutta mitä mieltä olette, onko paljon eroja ns. vanhalla Lauttasaarella (esim. Puistokaaren ja kirkon lähistö) ja Vattuniemellä varsinkin lapsiperheen näkökulmasta? Siis tietenkin talot ovat eri vuosikymmeniltä ja ulkoisesti eri tyylisiä ja niinpäinpois, mutta miten on palveluiden ja päiväkotien laita, onko näissä eroja? Itse mietiskelin tuolla vanhalla puolella ruokakauppojen vähyyttä (emme omista autoa) ja sitten toisaalta onko Vattuniemessä leikkipuistoja ja muuta, kun ei ole osunut silmään?

Tiedän, eihän ne välimatkat kai saarella pitkiä ole käytännössä mistään kolkasta, mutta tällaisia pohdiskelin, kun kaksosten kanssa on joskus tuo liikkuminen hieman työlästä :) Eli kaikenlaisia mielipiteitä ja vinkkejä ottaisin ilolla vastaan!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

itse voin vastailla vain " vanhan" Lauttasaaren osalta, koska tässä ollaan asuttu pitkään. Niin ja luonnollisesti olen enemmän kuin tyytyväinen asuinpaikkaani :)

Täällä vanhassa osassa on kaikki palvelut lähellä. Jos asustelet isokaari-puistokaari akselilla, pääset todella näppärästi bussilla Lauttasaarentielle, jossa on mm. kaksi ruokakauppaa, apteekki, terveyskeskus, kela, kukkakauppoja, kirjasto jne.

Koulut on lähellä (Pajalahti ja Myllykallio). Myös tarhoja ja leikkikouluja löytyy hyvin.

Ulkoilumaastot ovat mahtavat, merenranta lähellä.

Lapsille on mukava leikkipuisto, lahnalahti (myös vanhalla puolella). Siinä vieressä on myös talvisaikaan hyvä luistelukenttä.

Mutta kuten sanottu, Vattuniemeä en tunne laisinkaan, sen vain tiedän, että sinne paljon on rakennettu viime vuosien aikana. Toivottavasti joku osaa siitä kertoa paremmin.

Tervetuloa Lauttasaareen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla