Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkönkulutus yksiössä

Vierailija
30.03.2025 |

Asun pitkästä aikaa omassa vuokrayksiössä (34 neliöö). Kiitos nykyajan, sähkönkulutusta pystyy seuraamaan sovelluksen kautta. Maaliskuu lähenee loppuaan ja nyt (tai no perjantaihin asti, viikonloppusin päivittyy huonommin) käytettyjä kilowattitunteja on vajaa 39. Eli menee varmaan vähän 40 kWh:n päälle, kun tämä viikonloppu ja vielä huominen päivittyy.

Mulla on kuitenkin kiinteä toistaiseksi voimassa oleva soppari 24 e kuukausi, ja vuodessa "käyttövaraa" olisi 1500, joka on 125 kWh/kuukausi. Tuohan on jo yli kaksi kertaa sen mitä olen kuluttanut! 

Eli, olisi kiinnostavaa kuulla muiden yksinasuvien (ja miksei muidenkin) sähkönkulutusta. Ja oletko saanut pienennettyä sitä jollain toimenpiteillä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuodessa 34m yksiössä n. 1200. 

Vierailija
2/9 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis mulla ainakin se meni ihan vaan kulutuksen mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailuta edullisin sopimus 

Vierailija
4/9 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kahden kuukauden sähkölaskut 15-20€, pörssisähkö. Kulutus 103 kWh 1.1-28.2.

Vierailija
5/9 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutus tällä hetkellä n. 125 kWh/kk. Pörssillä laskut 4e-15e kuukaudessa. Siirto sitten reilu kympin päälle kuussa. Mutta aloittajalla ei taida kauheasti mitään sähkölaitteita olla?

Vierailija
6/9 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kulutus sellaista 60 kWh kk. Kesällä tulee kolminkertaistumaan, kun pätsi pitää saada jäähdytettyä edes muutaman asteen verran, tuuletus ei yksiössä oikein auta. 

Vierailija
7/9 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonon sopimuksen olet valinnut jos sinulla menee 40kWh / kk sähköä ja maksat 24€/kk joka tapauksessa. Tällä hetkellä saa noin 8 snt/kWh pörssisähköä ja se tekisi sinulle 3,2€/kk

Vierailija
8/9 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa se sähkösopimus. Vaihda se keväämmällä, tai kesä-, heinäkuussa, silloin sähkösopimukset ovat halvimmillaan. Sähkö on kesällä halpaa joten kiinteähintaisen määräaikaisen sopimuksen saa edullisesti 24 kk. Tai vaihda pörssisähkösopimukseksi! Ei mitään järkeä maksaa kiinteää kuukausihintaa, maksat ylimääräistä jatkuvasti sähkön myyjällesi. Siksi ne noita sopimuksia tarjoavatkin, saavat sen kuulostamaan hyvältä ja huolettomalta. Sähkö pitää laskuttaa todellisen kulutuksen, kwh, mukaan.

Vierailija
9/9 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry pörssisähköön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi