Tapailunaisen oletus että hänen asuinpaikkansa on parempi eikä se ole edes keskustelu
Olen nyt jotenkin ymmärtänyt että nainen suhtautuu jotenkin ylimielisesti kotiini, siis niin ylimielisesti että on jotenkin tuohtunut siitä että ei tietenkään yhdessä asuttaisi siellä missä minä asun jos muutettaisiin yhteen.. antaa ymmärtää että eihän se ole mikään puheenaihe edes ja minun pitäisi olla iloinen kun etenen elämässä niin että asuisin siellä missä hän. Miettikö hän että olen niin tyhmä tai osaamaton, että olen vain muuttanut ns. jonnekin? väärään paikkaan? Että se on joku itsestäänselvyys että asuinpaikkani on hänen kotinsa sijaintia huonompi, myös minulle.
Ei olla ihmeemmin puhuttu asiasta ja nyt kun tuli puheeksi niin yleensä empaattinen ja keskusteleva, monisanainen ja ymmärtävä henkilö tuntui jotenkin tuohtuvan ajatuksestakin, että tämä olisi tasa-arvoinen keskustelu molempien tarpeista. Ihan kuin olisin jotain välivaihetta elävä opiskelija tai vähän rassukka jossain, mistä hän minut pelastaa.
Olen aika ihmeissäni. Asun lähiössä ja hän kaupungin keskustassa.
Kommentit (5)
Keskusta on parempi kuin lähiö. Mitä siitä keskustelemaan.
Lähiössä ei kenenkään pitäisi joutua asumaan. Siitä voi keskustella haluaako asua kerrostalossa keskustassa vai ok-talossa jossain syrjemmällä.
Tapailet naista ja silti puhutte jo yhteenmuutosta.
Tuohan on ihan yleinen ominaisuus ja asenne Suomessa. Aina on kilpailtava jostain ja olla itse se parempi oli kysymys mistä tahansa.