Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä systeemillä rahoitat matkustamisesi? Säästätkö joka kuukausi vaikkei matkaa olisi vielä suunnitteillakaan vai erikseen vai jälkikäteen

Vierailija
30.03.2025 |

Mulla itsellä menee joka kk 420 € erilliselle reissukassatilille josta sitten maksan matkojen lento- tai junaliput ja hotellit, pitkälti nähtävyydet ja retketkin. (Luottokortilla maksu toki varmuuden vuoksi mutta maksan heti takaisin.) Eli käytännössä en koskaan erikseen säästä vaan tuolla on aina pelivaraa (nytkin kesäksi 5k).

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Täälläkin kuitenkin on reissaaja-mammoja? Ette kai te kaikki luotolla matkusta ja vasta jälkikäteen säästä?

Vierailija
2/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkasta jää niin paljon käteen pakollisten menojen ja asuntolainan jälkeen, että silloin tällöin 3-4 kuukauden välein on hyvä sitä törsätä matkoihin käyttötililtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä. Ostan matkan luotolla kun tekee mieli. Mulla on varsin hyvät tulot eikä muutaman tonnin luottojen makselu takaisin ole hankalaa. Enkä välitä siitäkään että menee korkomenoja, ihan sama. 

Vierailija
4/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkustele, koska en ole juntti. 

Vierailija
5/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilillä rahaa, josta maksan matkat, autonrenkaat, silmälasit, pikkurempat mitä nyt milloinkin tarvii. Sinne menee n. 500e joka kk

Vierailija
6/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä mitenkään erikseen, mulla on sen verran hyvät tulot että ylimääräistä jää joka kuukausi säästämättäkin sivuun. Voin reissata milloin mieli tekee eikä tarvitse sen kummemmin tiliä katsella. Luottokortilla tosin ostan kyllä ne lennot, koska silloin niihin sisältyy ilmainen matkavakuutus, mutta siirrän saman summan luotolle heti takaisin.

Vierailija
7/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En matkustele, koska sain tarpeekseni maailmalla resuamisesta. Sijoitan matkustelun sijasta rahastoihin ja osakkeisiin.

Vierailija
8/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vissiin onnekas, kun olen valmistumiseni jälkeen aina ollut kohtuullisen hyväpalkkaisissa töissä. Olen aina säästänyt rahat menoihini etukäteen asuntoja lukuun ottamatta. Omatoimimatkat olen kuitenkin maksanut luottokortilla vakuutusominaisuuden takia.

Vierailija
9/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up! Täälläkin kuitenkin on reissaaja-mammoja? Ette kai te kaikki luotolla matkusta ja vasta jälkikäteen säästä?

Säästän etuk'teen, lomalla en mieti kustannuksia!

"Tarvitsenko? En!" Summa säästöön, olkoonkin vaikka kymppi. Bonusrahat kaikki säästyy matkoihin.

Ihan kotimaassa matkusteluun, se on kallista.

Vierailija
10/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiusuissas se juntti on, miksi sitten osallistut asiaan, se se vasta junttia onkin!

Vierailija
11/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoitan kalliimpien reissujen maksut siten, että voin lyhentää ne luottokortilta pois kun lomarahat tulevat.

Vierailija
12/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan erilliselle tilille tulospalkkiot, päivärahat, lomarahat yms. palkan päälle tulevat edut. Näillä sitten reissataan. 

Vierailija
13/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämisen rahoittamisessa on tarpeeksi tekemistä, ei niistä rahoista riitä enää ulkomaille kantaa.

Vierailija
14/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes ajatellut moista asiaa. Perheen raha-asiat ovat sen verran hyvällä tolalla, että koska tahansa voi lähteä matkalle, jos siltä tuntuu.

Vierailija
15/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"rahoitat matkustamisen"

Ihan yhtä idioottimainen kysymys kuin "miten rahoitat syömisesi".

TÄYSIN samallaista kuluttamista se matkustaminen on kuin ruuan ostaminenkin ja molemmat rahoitetaan TÄYSIN samoilla tavoilla, eli tuloilla. Toisilla tulot ovat palkkatuloja, toisilla tukituloja, kolmansilla pääomatuloja tai sitten näitten erilaisia yhdistelmiä. Voipa sitä myös siirtää eri ajankohtaan käyttäen apunaan velkaa.

Vierailija
16/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En säästä. Ostan matkan luotolla kun tekee mieli. Mulla on varsin hyvät tulot eikä muutaman tonnin luottojen makselu takaisin ole hankalaa. Enkä välitä siitäkään että menee korkomenoja, ihan sama. 

Jos siis normaalisti käytät kaikki rahasi, eikä säästöön jää mitään, mistä asioista luovut siinä vaiheessa, kun maksat luoton ja korot pois?

Vierailija
17/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn silloin tällöin töissä syys-toukokuun välillä, niillä rahoilla reissataan kesät Norjassa. Ei se ole kuin 3 - 7000/3 kk, en pidä kalliina.

Vierailija
18/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visalla maksan lentoliput ja tilil on ruokarahaa kuten kotonakin ollessa.

Ennen palkalla, nyt eläkkeellä

Vierailija
19/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin matkustelun kun korona alkoi. Sitä ennen säästin aina vuoden että oli syksyllä varaa lähteä jonnekin. Nyt elintaso on romahtanut sen verran että ihan pakollisiin kuluihin menee kaikki.

Vierailija
20/22 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lennon ja majoituksen luotolla ja maksan heti kuukauden päästä pois. Tähän yleensä olen säästänyt 1-2kk etukäteen. Ennen matkaa katson vielä tarvitseeko säästää ylimääräistä, yleensä ei. Olen keskituloinen ja tiedän lomaviikkoni etukäteen, joten suunnittelun voi aloittaa jo hyvissä ajoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi