Onko muilla haaveena päästä pois työelämästä siten että voi elää omilla sijoituksillaan?
Itselläni tämä on haaveena ja siksi elän tosi minimaalisesti eli en laita rahoja ylimääräiseen. Lapsia ei ole eikä tule.
Minulla on asuntolainaa vielä 20t euroa ja olen maksanut asuntolainan pois max 5 vuoden päästä.
Sijoitan kaiken ylimääräisen eli joka kuukausi menee sijoituksiin se 500-1000 euroa, kun asuntolainan olen maksanut pois niin saan vielä enemmän sijoitettua rahaa. Tavoittelen sitä että noin 50 vuotiaana voin jättäytyä työelämästä pois ja asun jossain toisessa eu maassa jossa on halvempi hintataso kuin suomessa.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Ap, muista myös nauttia elämästä.
Sitähän tässä just tehdään. Et vain näe sieltä oravanpyörästä tätä.
Vierailija kirjoitti:
Mä haaveilisin tuollaisesta joustavasta osa-aikatyöstä, josta sais about tonnin kuussa maltillisilla tunneilla ja kivalla toimenkuvalla. Pääomatuloja on nyt joku 700 e kuussa eikä velkoja, joten näillä tulis hyvin toimeen ja sais lisää sijoitettuakin. Valitettavasti vaan ihan järkyn hankalaa saada tuollaista työtä, tai oikeastaan työtä ylipäätään. Kymmenen vuoden päästä voisin jättäytyä kokonaan pois työelämästä.
Wolt-kuskiksi? Käytetyn tavaran ostoa ja myyntiä? Sosiaalisen median vaikuttaja? jne. Kyllähän noita keinoja löytyy, jos alkaa miettimään. Tonni kuussa on kuitenkin aika paljon osa-aikatyöstä, eli tunteja tulee palamaan. Lähtisin siinä tapauksessa itse pohtimaan tapoja tehdä rahaa yrittäjämäisesti enkä jonkun toisen palveluksessa osa-aikatyönä.
Minulla on nyt sijoituksia, mutta kohtuullisen vähän. Velattomien kiinteistöjen lisäksi vain joitakin kymmeniä tuhansia sijoituksia. Jakamaton pesä on, josta oma osuus aikanaan muutama sata tuhatta. Olen ajatellut, että kun pesä jaetaan, voisin jättäytyä osa-aikaiselle työajalle. Työssä on sinänsä kivaa, hyvät työkaverit ja pääsee toteuttamaan itseään. Mutta esim neljä päivää viikossa riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Päästiin jo vuosi sitten pois työelämästä. Sijoitukset tuottaa n. 60 000 €/netto vuodessa ja tästäkin saadaan n. 20 000 €/vuodessa laitettua säästöön tuottoa tuomaan. Tämä riittää meille hyvään elämään. Lapsiperhearki on mukavaa, kun työpakkoa ei ole
Voisitko kertoa siitä miten saavutitte tämän ja minkätyyppisillä sijoituskohteilla?
Vierailija kirjoitti:
Hihi, on sun salkkus jo hieman keventynyt niistä ajoista🤭🤭
Keventynyt mistä ajoista?
Salkkuni All time high oli noin kuukausi sitten ja tällä hetkellä ollaan jokusen tonnin alle. Osingoissakin jälleen tulee uusi ennätyskuukausi kun maanantain osingot tulevat tilille. Osinkojen suhteen koko Q1 on parempi kuin koskaan aikaisemmin.
Monet tekee sen virheen että ne ostaa aivan liian kalliin asunnon ja liian ison asunnon. Siinä asumiseen menee liikaa rahaa, mitä pienempi asunto niin asumiskulut on sitä pienemmät. Toinen suuri virhe on se että ihmiset tuhlaa rahaa turhuuksiin. Nämä ihmiset eivät pääse ikinä pois työelämästä ja heillä ei koskaan tule olemaan rahaa ellei he ole jotain hyvätuloisia ihmisiä tai voita lotossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästiin jo vuosi sitten pois työelämästä. Sijoitukset tuottaa n. 60 000 €/netto vuodessa ja tästäkin saadaan n. 20 000 €/vuodessa laitettua säästöön tuottoa tuomaan. Tämä riittää meille hyvään elämään. Lapsiperhearki on mukavaa, kun työpakkoa ei ole
Voisitko kertoa siitä miten saavutitte tämän ja minkätyyppisillä sijoituskohteilla?
Tuollaiset tuotot vaatii miljoonien eurojen salkun eli veikkaan että paskaa puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salkkuni All time high oli noin kuukausi sitten ja tällä hetkellä ollaan jokusen tonnin alle. Osingoissakin jälleen tulee uusi ennätyskuukausi kun maanantain osingot tulevat tilille. Osinkojen suhteen koko Q1 on parempi kuin koskaan aikaisemmin.
Omias jauhat. Tällä hetkellä indeksit, osakkeet, krypto kaikki on ottanut välillä puoli vuotta-vuosi takapakkia. Hölmö se joka putoavaan puukkoon tarttuu🤭🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omias jauhat. Tällä hetkellä indeksit, osakkeet, krypto kaikki on ottanut välillä puoli vuotta-vuosi takapakkia. Hölmö se joka putoavaan puukkoon tarttuu🤭🤭
Nyt pitää ostaa osakkeita kun ne on pudonnu, tää on ihan normaalia että ne välillä tippuu ja välillä nousee. Kun osaa ostaa silloin kun ne on alhaalla niin silloin voittaa.
-eri-
Ei ihme, että Ek haluaa lisää työvoimaa ulkomailta, kun suomalaiset haluavat elää herroiksi. No, sillä on sitten omat seurauksensa, jonka voi käydä todistamassa esim. Ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset tuotot vaatii miljoonien eurojen salkun eli veikkaan että paskaa puhuu.
Varsinkin kun vuodet korona sekä Ukrainan sota olivat tappiollisia, ja suurella todennäköisyydellä myös tämäkin vuosi. Paskaa jauhaa äijä, niin että ruskeat hampaat vilkkuu🤭🤭
Olen nyt 33 vuotias. Jos tuo minun suunnitelma ei toteudu että pääsen noin 50 vuotiaana pois työelämästä niin sitten vaan myyn kaiken pois, tuhlaan rahani ja jään yhteiskunnan elätiksi.
Onhan siihen vielä aikaa. Itse ostin 35-36 -vuotiaana sijoitusasuntoja kovalla velkavivulla. Pidin niitä 10 vuotta ja myin pois. Maksoin myynnistä saatavilla rahoilla loppulainat pois ja jäin vielä verojenkin jälkeen satoja tuhansia euroja voitolle.
17 vuotta on aika pitkä aika. Pistäisin muutamia tonnin sijoituksia johonkin ulkomaalaisiin tulevaisuuden teknologioiden yrityksiin, jotka ovat vielä kehitysvaiheessa. Ehkä robotiikka, yleinen tekoäly tai kvantti. Sitten unohtaisin ne 17 vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitää ostaa osakkeita kun ne on pudonnu, tää on ihan normaalia että ne välillä tippuu ja välillä nousee. Kun osaa ostaa silloin kun ne on alhaalla niin silloin voittaa.
-eri-
Jos kuvittelet, että vasta kuukauden jälkeen ollaan pohjilla, niin mulla on sulle ikäviä uutisia🤭🤭
Karsi pois kerskakulutus niin voit elää hyvää elämää pelkillä toimeentulotuilla. Tätä suosittelesin nuorelle itselleni nyt.
Sijoitustuotoilla maksoin asuntolainan 5v etuajassa pois ja velattomana taivas aukeni! Duunarin 2000€ nettopalkasta jäikin 1200€ pakollisten kulujen jälkeen jotka sijoitin 👍 Asuntolaina on iso kivireki ja siitä kun pääsee niin vauhti kiihtyy!
M38
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 33 vuotias. Jos tuo minun suunnitelma ei toteudu että pääsen noin 50 vuotiaana pois työelämästä niin sitten vaan myyn kaiken pois, tuhlaan rahani ja jään yhteiskunnan elätiksi.
Onhan siihen vielä aikaa. Itse ostin 35-36 -vuotiaana sijoitusasuntoja kovalla velkavivulla. Pidin niitä 10 vuotta ja myin pois. Maksoin myynnistä saatavilla rahoilla loppulainat pois ja jäin vielä verojenkin jälkeen satoja tuhansia euroja voitolle.
17 vuotta on aika pitkä aika. Pistäisin muutamia tonnin sijoituksia johonkin ulkomaalaisiin tulevaisuuden teknologioiden yrityksiin, jotka ovat vielä kehitysvaiheessa. Ehkä robotiikka, yleinen tekoäly tai kvantti. Sitten unohtaisin ne 17 vuodeksi.
Onnea sinulle kun onnistuit, minä en sijoitusasuntoihin lähde.
Olen sijoittanut varmoihin osinkokoneisiin, muutamaan kasvuyritykseen(isompi riski) ja sitten on varmoja yrityksiä. Kotimaisia yrityksiä salkussa nordea,tietoa,modulight ja kempower.
Nordeaa jos olisi salkussa se 25 000kpl niin osinkotuotoilla eläsi hyvin, osinkoa nordea maksaa sen +90snt/kpl.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun vuodet korona sekä Ukrainan sota olivat tappiollisia, ja suurella todennäköisyydellä myös tämäkin vuosi. Paskaa jauhaa äijä, niin että ruskeat hampaat vilkkuu🤭🤭
Korona aikana pörssi vain nousi, alamäki alkoi vuonna 2022. Korona aikana pörssit nousi koska ekp painoi lisää rahaa tyhjästä markkinoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en sijoitakaan indekseihin tai kryptoihin, ja kaikki osakkeet eivät todellakaan ole tippuneet vuoden sisällä. Itse asiassa salkkuni vuosituotto on 16,32%, year to date on hiukan miinuksella mutta vertailuindeksiin nähden 10%-yksikköä paremmin menee sakullani.
Molemmat tehtiin suoria osakesijoituksia mm. Ruotsalaisiin ja Yhdysavaltalaisiin osakkeiisiin ja strategia oli myyrä kun tuottoa oli 100-150 %. . Hajautusta tehtiin idneksirahastoihin. Suomessa sijoiteltitiin mm. Nordeaan: Koronakuopassa osakkeita sai pilkkahinnalla ja tätä onnistuttiin hyödyntämään. Onneakin oli matkaossa kun älytiiin myydä mm. nesteet pois pari vuotta sitten lähellä kurssihuippuja.