Onko: hyvännäköinen ikäisekseen kehu?
Kommentit (30)
Se on ns. rystykohteliaisuus. Sama kuin sanoisi että olet porilaiseksi ihan fiksun oloinen.
Olen ikäisekseni hyvän näköinen. En pidä ilmaisusta yhtään, koska se kertoo sanojasta ja hänen ennakkoluuloisesta asenteestaan enemmän kuin minusta. Koska kyse on hyvin kömpelöstä kohteliaisuudesta kysyn, että minkä näköinen minun sitten pitäisi tämän ikäisenä näyttää. Haluan olla solidaarinen ikäisiäni kohtaan ja miten ulkonäön sijasta voisi keskittyä ihmisen elämänkokemukseen, muuhun osaamiseen ja ymmärtämiseen
Tuollainen backhanded kehu joka sisältää myös loukkauksen ja halventamisen iästä sekä haukkuu samalla koko muun ikäluokkasi.
Tällaisista tyypeistä kannattaa pysyä erossa. Heillä ei yksinkertaisesti ole mitään muuta annettavaa kuin väkivaltaa.
Miksi tuosta pitäisi loukkaantua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäisekseen? Voi hitto. Eikö voi vain sanoa että on hyvän näköinen?
Onkohan tässä joku miesten ja naisten välinen ero tyypillisessä suhtautumisessa?
Ulkonäkö on ehkä tärkeämpi ja arempi asia naisille. Naisten on myös, ilmeisesti, helpompi tulkita negatiivisesti ulkonäköön liittyvät kommentit.
Minä ainaki hyräilisin onnellisena loppuviikon, jos joku (tyypillisesti varmaankin itseäni nuorempi henkilö) sanoisi minun olevan komea ikäisekseni.
Mua on aina sanottu kauniiksi. Ei ole kertaakaan sanottu että ikäisekseen... ja hyvä niin. Ikä ei vaikuta.
Tottakai sitä vanhenee, sen tietää jokainen.
Niinno eikö se oikeastaan tarkoita että et ole hyvän näköinen, mutta ymmärtäähän sen kun olet jo noin vanha.
Vierailija kirjoitti:
Osahan on jopa 20 vuotiaaana vielä yhtä kaunis mitä oli kun oli 16v, mutta suurin osa valitettavasti ei.
Tässähän se fakta tuli!
Tämä just. Mulle on useampaan kertaan käynyt niin että joku mies yrittää vähän lirkutella ja muotoilee asian jotenkin niin että olen paremman näköinen kuin muut "tuon ikäiset". Musta se on lähinnä homeisen misogyninen mielipide, jonka voisi pitää ihan omana tietonaan, kun eipä ne tämän ikäiset miehetkään missään uimapukumallin mitoissa yleensä ole. N42