Epäilen mieheni reissuja kun hän sanoo menevänsä opettamaan tyttärelleen autolla ajoa
Eli miehen tytär asuu äidillään. Naapurikaupungissa. Tytär on jo yli puoli vuotta käynyt autokoulua isänsä opetusluvallaan. Ok.
Nyt herännyt epäily että oisko noin. Joku mättää kun niitä menoja on niin usein ja kun se 6kk jo mennyt niin luulisi tytön olevan jo Vatanen.
Tytär käy meillä välillä. En voi alkaa tenttiä näistä kerroista. Lisäksi mies on turhan hyväntuulinen ollut viime aikoina ja noiden ajojen/"ajojen" jälkeen.
Kyllä on juoni ukko jos näin on. Voi ajella jonkun naisen luokse/kanssa missä vaan kilsoista välittämättä. Pitkät vaaleat hiukset autossa selittyy myös tällä.
Eli se on varmaa että tytär käy autokoulua mutta ehkä ajaa koulun ym menojen vuoksi harvakseltaan. Ja isänsä tuosta keksinyt lupalapun poistua maakuntiin ajeleen harva se ilta. Lisäksi auto on aina hänellä ja mä olen jumissa täällä kotona (ei kulje juurikaan bussit). Auto on yhteinen. Yhdessä maksetaan kaikki kulut kun tähän joku kuitenkin tarttuu.
Neuvoja?
Kommentit (53)
Ajetaanhan siellä mutta lienee 'tytär' ja 'auto'.
Vierailija kirjoitti:
Vai puoli vuotta autokoulua. Minun tytär sai ajokortin kuukauden jälkeen kun kävi autokoulun. Sanoisin ap että sinua huijataan. Tyttäreni sanoi ettei ollut kovin vaikea ajokoe tai tentit ja niihin kyllä harjoiteltiin mutta silti.
No kyllä mä vaan jouduin ajelemaan opettajan kanssa kymmeniä kertoja ennen inssiä, varmasti meni puoli vuotta ajoihin ja teorian opetteluun.. Olisipa mun vanhemmat olleet mukana. En pitänyt opettajastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai puoli vuotta autokoulua. Minun tytär sai ajokortin kuukauden jälkeen kun kävi autokoulun. Sanoisin ap että sinua huijataan. Tyttäreni sanoi ettei ollut kovin vaikea ajokoe tai tentit ja niihin kyllä harjoiteltiin mutta silti.
Tämä.
No ei tämä. Aika harva käy autokoulun kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata epäillä, se on turhaa. Voit kuitenkin sanoa, että sinäkin tarvitset autoa silloin tällöin. Että voisiko menoja ja ajotunteja sopia sen mukaan, miten kaikille sopii. Tai sitten tarvitsette toisen auton.
Jaa toinen auto! Siksi että ukko ei kykene hallitsemaan menojaan? Tai vaikka olisikin rehellisesti ajon opetus niin silti? Siksihän iskä opettaa lapselle ajokoulun kun siinä säästää. Niin jo on Elon laskuoppi unohtunut että säästääkseen parit satkut autokoulussa niin pariskunta ostaa toisen auton joka varovaisesti arvioidenkin on jotain 10 000€.
Äly hoi..
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Taas lauantain kunniaksi hiekkaa pillussa
Miehen kommentti
Vierailija kirjoitti:
Joo mut siitä tuleekin uusi Vatanen...
Epätietoisuus ja se tunne, että vedätetään on kyllä pahinta. Ja se nyt tiedetään, että jos kysyt niin mies ei myönnä mitään. On omaa kokemusta petetyksi joutumisesta. Mies kielsi viimeiseen asti kaiken. Jopa kun muut ihmiset kertoivat minulle näkemäänsä, mies väitti kiven kovaan niin minua kuin näitä silminnäkijöitä hulluiksi.
Ehkä sitä keskustelua tyttären kanssa vois kuitenkin viedä suuntaan, että "se on ainakin hyvä, että maaliskuussakin treenasitte joka päivä, niin pääset inssistä varmaan kerralla läpi" ja sitten katsot tyttären ja miehen ilmeitä. Täällä on ehdotettu gps-jäljitintä autoon. Ei ihan huono ajatus. Kuten ei oma ajatuksesikaan mukaan lähtemisestä.
Aina voi mennä kyytiin kerta yhteinen auto. -kiva minä tulen kanssa,tyttäresi voi ajaa kaupan parkkipaikalle,tarvitaan maitoa. Sitäpaitsi haluan nähdä miten opetus edistyy ja laitat takin päälle ja kengät jalkaan hop hop lähdetään.
No miksi et ole seurannut miestä sinne minne menee. Toisaalta koska kaikki pettää niin älä välitä. Elä omaa elämääsi kuin et tietäisi. Myös sinulla voi olla omat juttusi. Mitä niitä huutelee. Hyvä parisuhde voi olla vaikka kumpikin käy muissa eikä se aina tarkoita eroa. Älkää nyt höpötelkö autokoulu kestää pitkään ja on ajoharjoittelu jakso välissä sitten kakkosvaihe vielä. Teoria menee nopeasti mutta käytäntö kestää. Ja inssiajot kuin pimeä harjoittelu. Pitää hallita sen auton toiminnot liikennesäännöt. Ajo opetuksen lisäksi. On muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi kysyä ihan viattomasti siltä tytöltä asiaa.
Ap:
Emme ole niin läheisiä. Käyvät meillä poikaystävän kanssa noin kerran kuukaudessa. Puheet on opinnoista, elämästä, harrastuksia, matkoista, kaverijuttuja jne. En mä voi tölväistä nyt pääsiäisenä kun nähdään että kävitkö maaliskuun alussa isäs kanssa ajamassa joka toinen ilta? Koska jos/kun äijä on ovela niin toki himmaa näitä "ajoja" juuri kun tytön käynti lähestyy.
Tyttö ihmettelisi todella jos kyselisin ;(
Tuli nyt mieleen että saakos noihin lähteä ylimääräinen henkilö takapenkille? Jos huomenna lähtisikin mukaan niin katsoisi miten ukon suu venähtää.
Saa mennä takapenkille kyytiin.
Tytöltä ei voi kysyä, miten opettelu edistyy tai koska on inssiajo. Mutta takapenkille voisi lähteä mahdollisen opetuksen ajaksi. Ehkä tuollainen lähestyminen, jossa kysellään kuulumisia olisi luontevampi tapa selvittää asiaa. Ja tarvittaessa jos luulot ovatkin vääriä ei tule mitään ylimääräistä draamaa.
Tämä.