Xtra rusina nousi yhdessä yössä 65 sentistä 1.09 euroon
Prismassa siis. Aivan käsittämätön hinnan nousu yhdessä yössä. Eilen ostin pussin 65 sentillä ja tänään pyysivät jo yli euron pikku pussista. Onko rusinoista nyt pulaa vai onko vain ahneudesta kyse?
Kommentit (38)
Kuulostaa edulliselta. Ellei ole minipakkaus. Miten pystyt syömään rusinoita jatkuvasti, eikö vatsa protestoi. Se toimii kuin kuivatut luumut.
Minäkin petyin - lähikaupassa maksoi pitkään 1 euron ja ostelin sieltä kun ei jaksanut lähteä Prismaan ostamaan rusinoita, vaikka tiesin että siellä on 0,65 .. nyt menin Prismaan ja olikin 1,09 ja jätin ostamatta kun ajattelin että lähikaupasta saan eurolla, mutta lähikaupassa olikin 1,19 :(.
Prismassakin rusinat olivat joskus 0,75 ja sitten 0,68 ja lopulta 0,65, mutta selittämättömästä syystä 1,09 ... tuota voisivat selittää siinä tv:n asiakasomistaja halpuutus mainoksesssa, että miksi rusinat maksavat nyt niin paljon, Taneli Mäkelä voisi vaikka selittää.
Hauskaa seurata näitä hinnan nousuja eri maassa,kahvi nousee ja jauheliha lopussa..kuulostaa kuin olisi r yssissä.
Vappu tulossa, olisiko sen takia nostettu. Ihmiset tekee itse simaa. Siinä säästää todella paljon, ja itse tehty sima on miljoonasti parempaa kuin kaupan valmis.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa seurata näitä hinnan nousuja eri maassa,kahvi nousee ja jauheliha lopussa..kuulostaa kuin olisi r yssissä.
Taitaa tuo kahvinhintakin vaikuttaa koko eurooppaan,paljonkohan on esim. Norjassa paketin hinta?
Se on vain ihme että Xtran kahvi maksaa edelleen 2,49 vaikka Kulta Katriinaa mainostetaan isolla kyltillä vieressä 7,95 tjsp. Sato siellä missä Xtran pavut poimitaan täytyy olla edelleen hyvä. Xtrakin maksoi ennen koronaa 1,49 Prismassa.
Sen vielä sanon että Xtran pikakahvi on hyvää, mutta Xtran suodatinjauhatus on kieltämättä "juomakelvotonta", mutta ostelen sitäkin rinnakkain pikakahvin kanssa ja juon kauramaidon kanssa, on hyvää niin.
Vierailija kirjoitti:
Se on vain ihme että Xtran kahvi maksaa edelleen 2,49 vaikka Kulta Katriinaa mainostetaan isolla kyltillä vieressä 7,95 tjsp. Sato siellä missä Xtran pavut poimitaan täytyy olla edelleen hyvä. Xtrakin maksoi ennen koronaa 1,49 Prismassa.
Xtran kahvi ei taida kyllä olla kahvia, enemmän korviketta. Sehän maistui ja haisi homeiselle hasselpähkinälle ja kostealle sahanpurulle
Vierailija kirjoitti:
Kohta Prisma taas halpuuttaa xtra rusinan johonkin 80 senttiin.
Todennäköisesti olet oikeassa.
Katsoin googlella, niin siellä olii edelleen Xtran hinta 1,15 :) ... mutta sisältö:
Xtran keskipaahtoinen kahvi aasialaisista ja afrikkalaisista kahvipavuista. Yksi paketti riittää n. 70 kahvikupillisen valmistamiseen. Rainforest
Valmistusmaa Vietnam
Kyllä se ihan ok 100% kahvia on, mutta pavut jostain muualta kuin parhailta paikoilta ja paahtaminen ja paketointi tehdään Hollannissa ja varmaan isommassa mittakaavassa kuin Paulig Suomessa, niin hinta on halpuutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vappu tulossa, olisiko sen takia nostettu. Ihmiset tekee itse simaa. Siinä säästää todella paljon, ja itse tehty sima on miljoonasti parempaa kuin kaupan valmis.
Luultavasti. Ennen vanhaan (pari vuotta sitten) rusinat ja sitruunat olivat vapun alla alennuksessa. Nykyään ruuvataan hinnat tappiin, ettei kuluttaja vahingossakaan pystyisi säästämään missään.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin googlella, niin siellä olii edelleen Xtran hinta 1,15 :) ... mutta sisältö:
Xtran keskipaahtoinen kahvi aasialaisista ja afrikkalaisista kahvipavuista. Yksi paketti riittää n. 70 kahvikupillisen valmistamiseen. Rainforest
Valmistusmaa Vietnam
Kyllä se ihan ok 100% kahvia on, mutta pavut jostain muualta kuin parhailta paikoilta ja paahtaminen ja paketointi tehdään Hollannissa ja varmaan isommassa mittakaavassa kuin Paulig Suomessa, niin hinta on halpuutettu.
Jostain syystä se Xtra kahvin haju aiheutti minulle päänsärkyä. Mielestäni se haisi vahvasti homeelle, olen altistunut homeille joten siitä jäi sellainen homenenä, et haistan homeet rakennuksissa, vaatteissa ym.
Mutta kaipa ne erät tarkastetaan myrkkyjen varalta.
Rusinoiden hinnannousu johtuu siitä että enää ei saa käyttää lapsityövoimaa. Aikuiset ei ryhdy viinirypäleitä rutistelemaan rusinoiksi. Lapsosten pienet sormet ovat hommaan paremmat.
Rusinat jäävät kaupan hyllyyn. Asiakasta ei pieretä niin paljon.
Trump on Yhdysvaltojen Prisma - lupailee halpuutuksia mutta kananmunat maksavatkin yht'äkkiä niin paljon ettei kenelläkään ole varaa.
Huomasin saman, kun Ap.
Ostan usein viikonloppuisin Pingviinin litran lakujäätelöä. Se on yleensä maksanut 2.39 €, nyt hinta oli nostettu 3,09€.
Meinasi jäädä paketti ostamatta, mutta päätin, että tasan vikan paketin sieltä ostin.
Myös useimmat tuotteet tuntuivat oudon kalliilta, (paitsi Coop-mehu oli edelleen samanhintainen ainakin tällä hetkellä.)
Myös myyjä oli tosi möllö, tervehti vain kaveriani, eikä minua joka ostokset maksoin. Sanoin tästä, niin mölisi vaan jotain, muttei tervehtinyt sittenkään.
Kysyi S-korttia, sanoin "Ettei ole eikä tule - tänne en jalallani enää astu!"
Nousihan Jeesuskin kuolleista yhdessä yössä
Vedit varmaan vitsinä?Rusinat ovat kuivattuja viinirypäleitä,mitä rypäleiden tuhlausta moisiin linnunpaskoihin,