MAALISmasukeiden TIISTAIpäivä :)
Kommentit (60)
Täällähän on tapahtunut jo vaikka mitä. Leannan perhettä koetellaan nyt sairauksien kanssa. Koittakaa toipua, ennen kuin sinä alat synnyttämään.
Minulla ei liikene plussan plussaa tälle aamulle. Liukastuin aamulla pihalla sen verran pahasti, että ottaa päähän ja tosissaan. Ulko-ovelta ei parkkipaikalle pääse ilman, että saa pelätä kaatuvansa ja näinhän siinä sitten kävi. Tuossa kävellessä sitten vedin turvalleni ja aika huolella. Helvetti soikoon *anteeksi*. Parkkipaikka näyttää luistinradalta ja siinä sitten metsän ja hankien kautta yritin päästä autolle. Lapset säikähti pahasti kun kaaduin :/
Saman tien lähti tulenkatkuinen puhele huoltoon, että saavat tulla tekemään tuolle pihalle jotain. Vaikka tuskin siitä mitään apua oli, ovat haalineet kai liikaa töitä, mitä nyt yhdestä pihasta.
Sanoinkin puhelimessa, että kenelle korvausvaatimus lähtee jos joudun tämän vuoksi sairaalaan. Sitähän voi sattua vaikka miten pahasti. Onneksi on klo 10 neuvola niin saan vauvan osalta mielenrauhan. Join äsken esikoisen muumilimsan ja onneksi vauva alkoi liikkumaan.
Zeldatar 40+3
No sinähän se varsinainen äiti olet, kun lapsen limutkin juot! ;)
Eiköhän sillä vauvelilla kaikki ole kunnossa. :)
Meillä sama juttu tuon pihan huollon kanssa. Auraaja on sellai laiska p**ka, että ajaa niin läheltä ovia, kun vaan pystyy ja metriäkään ei vaivaudu kävelemään, että täällä saa asukkaat sitten itse lapioida noita väyliä, jos haluaa ovelle saakka. Huoltomies sanoi, että niillä kuuluis olla mukana lapiomies erikseen, joka putsaa ja hiekottaa ovien edustat, mutta.. Ilmeisesti tämän firman tärkein asia on hoitaa ne auraukset, kun siitä sitä rahaa saa ja jättää tuo fyysinen liikunta työhön yhdistettynä vähemmälle. Ilmankos vatsakkaita ovatkin nuo auraajat..
Mä kävin ottamassa kuuman suihkun ja olo vähän parani, tosin supparit lisääntyi. Et sinänsä ahdistaa taas..
TELMAlle piti sanoa, että ei turhaa stressaa.. Eiköhän me kaikki loput kykitä täällä tonne 40+ viikoille, joten ehtii lapsenhoidon järkätä sitten loman jälkeenkin. ;)
Nyt alko jännittää, että millonkas mulle tapahtuu jotain, kun kaikille muille näemmä sattuupi ja tapahtuupi.. :(
Jääkaappi ammottaa tyhjyyttään ja hillon ja Muumilimsan väliltä valitsin.... ei tarvinnut montaa kertaa miettiä kumman otan =) Oli muuten hyvää ja sokerista.
Vauva sai ainakin vauhtia limusta joten kaikki lienee kunnossa. Kun saan vielä kohta sydänäänet kuulolle niin voin huokaista.
Mikä näitä huoltoyhtiöitä ja -miehiä vaivaa? Vätyksiä sanon minä. Onhan se naurettavaa, että taloyhtiö maksaa palkan huollosta ja itse joutuu kumminkin tekemään hommat. Parkkipaikkaakin on mies käynyt lapiolla hiekoittamassa auton vierestä, että olisi vähän turvallisempi ja tehnyt hiekkakujaa ovelta. Eikös se olisi kumminkin huollon hommaa kun siitä rahatkin saavat. Hitto kun minua nyt kiukuttaa!!! Kiukutta tämä ja sitten sekin ettei tämä vauva osaa tulla ulos. Mikä sitäkin nyt oikein vaivaa??
Esikoinen tuli juuri näillä viikoilla 40+3 ja toinen 40+5. Syntyisikö tämä siihen väliin eli huomenna ;)
Z, lähtee neuvolaan
Z: Onneksi sulla on neuvola käynti, tuuhan kertomaan kuulumiset.
Pitäisköhän meidän kaikkien vain vetää peitto korville, niin ei enää tapahtuis mitään ikävää!!
Taidanpa alkaa hautomaan alaselkää kaurapussilla, kun koskee... Toivottavasti mikro ei räjähdä..
möhkis joka alkaa pikkuhiljaa rauhoittua
Tää on tätä byrokratiaa.. Kaikki on siis niin hitsin hienosti hoidettu, paperilla! Käytännössä kusee *anteeksi* lähes joka toinen asia. Vaikka miten ottaa aivoon niin täytyy vaan silti aina muistaa huokasta, että eipä ole oma vika! :)
Juuh, kuule mullakin on syntynyt 40+1 ja 40+2 (tosin jälkimmäinen käynnistyksellä) ja oletetaan tän syntyvän sitten 40+3. Ihan, ko se nyt noin menis, mutta aina pitää olla joku virike, johon tukeutua ja näin ollen saa vähän toivoa vielä. =)
Toivon kovasti, ettei se mene sulla siihen 40+7 eli 41..
Vitsi, mä niitä kukkia edelleenkin pohdin ja unelmoin. Nyt ongelmana se, että mistä mä niitä hankin..? En raaskis ihan mistään kamalan kalliista paikasta ostaa.. Millanen se Plantagen on?? Ei kyllä huvittas Vantaalle saakka ajella, mut jos ei lähempää löydy niin kyllä sitä sitten voi sen verran kärsiä. Hih, mies ilahtuu taas.. ;)
Papu
Anteeksi,että tuppaudun teitin puolelle tuolta lokakuisista. Ihan mielenkiinnosta tulin kurkkaamaan,että joko täällä synnytetään ;)
Älkää vaan missään tapauksessa oksettako jos on pienikin epäillys että on jotakin lääketta ottanut! Sairaaloissakin on nykyään harvinaista edes vatsahuuhtelut. Nykytietojen mukaan se on haitallisempaa. Lääkkeet imeytyy nopeammin ja saattaa syövyttää ruokatorvea. Lääkehiiltä suositellaan aina antamaan,siitä kun ei ole ainakaan haittaa. Lääkehiiltä on myös nestemäisenä. (ainoastaan syövyttävien aineiden aiheuttamissa myrkytyksissä ei hiiltä)
Edelleenkin paracetamolin yliannostuksessa, suositellaan vatsalaukun tyhjentämistä, jos ei ole lääkehiiltä saatavilla niin sitten oksentamalla, olen sairaalassa töissä ja myrkytystietokeskuksesta sekä pharmacasta varmistettu, riippuu tosiaan lääkeainnesta, nuo toiminta tavat :)
Siis mulla tämä päivä on yhtä arvioimista, onneksi ei tarvitse itse arvioida :-// Voi kun olisi kiva lääkäri ja kivat kätilöt, ettei tarvitse alkaa taistelemaan oikeuksiensa puolesta, tarkoitan lähinnä sitä kääntämisyritystä, sanoin jo eilen puhelimessa, EI KÄY. Ei tässä nyt muuta ihmeellistä ole, mutta tyttö innostui eilen liikkumaan koko hyttinsä laajuudella j arvatkaapa tekikö kipeää, mieskin katseli mun masua mikä oli kuin pomppulinna :-)) Alkaa kyllä hymy lakastumaan ...... pikkuhiljaa, samperi.
Leannalle paljon jaksuja, ettei tulisi kamalaa tautia sinne teille. On tuo hurjaa ..
Ja Möhkis, anna ihmeessä hiilitabletteja jos et ole varma, onko syönyt vai ei .. Muistaisiko äitisi montako panadolia siellä paketissa oli .. Kurja tilanne. Tsemppiä siis sinnekin, toivottavasti pikkumies kunnossa ..
Papu ja Raisa, älkää välittäkö meilläkin on tapeltu tasaseen tahtiin noin kuukauden ajan, ja alkaa sekin ottamaan pattiin, kun aikaisemmin ei olla pahemmin tapeltu, no täytyyhän sitä parisuhdettakin joskus puhdistaa ;-)) Mutta oma kieli kun sattuu olemaan kovin kirpeällä tuulella ja päästelee kamalia sammakoita.
Jos lähtisi valmistautumaan .. Ai niin ihana oli tuo Leannan, pikkutappi kommentti :-)) Tapille siis täältäkin onnea edelleen .. Ja Zelda hyvä, että pääset Nlaan pian, on nuo kaatumisetkin kamalia .Toivottavasti kaikki ok.
t. emmi rv-38+
Neuvolakäynti takana joten omaa napaa. Valkuaiset oli yhdellä plussalla, minun pissa oli kuulemma kovin " sakeaa" oli limaa on seassa joka on nostanut tuon valkuaisen plussalle. Lieneekö se minulle niin mysteerinen limatulppa sieltä irtoamassa? Muuten kaikki hyvin. Vauva liikkuu ja sykkeet oli ok joten kaatumisesta ei tullut onneksi mitään harmia. Huomenna on aamulla varmaan kroppa entistä enemmän kipeä, sen verran se täräytti.
Papu: Se Plantagen on ihan kiva paikka. Siellä on viherkasvien lisäksi muutakin kivaa :)
Z
Hienoa, että kaikki on hyvin. :) Ja vielä pääset ehkä tutustumaan siihen limatulppaankin..
Mulle kans ihan vieras koko tulppa. Ja myöskin menkkakivut!
Tässä pohdin, että kun alavatsaan sattuu ihan vietävästi niin sellasiako ne on? Minä onnellinen saanut elää ilman sellasia kipuja. Aiemmin tot alavatsaa jomotteli, nyt se oikeesti sattuu. Varsinkin kun siis nousee ylös taikka liikkuu.
Ja pitikö nyt sitten sanoa, että siellä on muutakin..? Pakkohan sinne on päästä. =) Josko sitä sitten viikonloppuna uskaltais lähteä. Ties vaikka pääsis synnyttämäänkin jossain muualla, ko täällä käpykylässä.. ;)
Nyt jo kerron, että lähden sitten pois koneen äärestä tunnin päästä eli voitte niinkö huokasta, että terroristi poistui. :)
Hellouta kaikille
Tänään LA, mutta ei mitään erikoista päivään. Tähän yliaikaisuuteen on niin tottunut edellisten neljän kohdalla, ettei osannut edes odottaa päivään liittyvän mitään. Oikeastaan pvm merkitsee enempikin sitä lähtölaskentapäivää josta on helppo laskea varma synnytyspäivä ainakin käynnistyksen suhteen eli mulla " viran" laskettu aika on siis 25.3. Ja voihan se mennä aprillipäivään silti. Mutta ehtii sitä vielä vauvan kassa olemaan (välistä ääneen sanottuna ihan väsymykseen, kyllästymiseen ja suuttumukseen asti) monta vuotta, jos Luoja meille niin suo.
Kyllä herkkänahkaisilla varmasti seksi ja sauna ja siivous aih käynnistyksen.Mä tein eilen noita kaikkia, mutta toisaalta siivoan ja saunon miltei joka päivä muutenkin. Ehkä prostaglandiini aiheutti aamuyöllä noin 2 supistuksen tapaista vatsan kovettumista, mutta eipä muuta.
Nyty vähän juilii päähän. PItäis haukata happea mutta kun ulukona on kylymä.
Kivempaa päivää kaikille keljuuntuneille.
...nyt on sitten aamu-unet otettu! Asettauduin tuohon sohvalle ysin kieppeillä sitä brittidraamaa katsomaan, ja puoli tuntia sitten siitä heräsin. Ja joka paikka kipeänä ja jäykkänä! Koirat olivat asettuneet turvavartioon aivan kiinni sohvaan, ja siinäpä sitten oltiin kuin Kleopatra susivartiossa :) (En tosn muista, oliko Kleopatralla susia, ja en todellakaan ulkoisesti sitä naista nyt muistuta, mutta mielikuva on jees)
Mutta täällähän oli sattunut ja tapahtunut pienen kylän tarpeiksi noiden minun unien aikana!
MÖHKIS: oletko tarkistanut asiaa esim. lastenneuvolasta? Mikä on heidän kantansa mahd. myrkytykseen?
LEANNA: näin apteekissa vasta sellaista haavasuihketta, joka muodostaa kalvon haavan pinnalle. Tavallaan siis laastarin (olisko peräti myyty suihkutettavan laastarin nimellä?). Se on varmastikin kätevä tuommoisissa hankalissa paikoissa.
Toivottavasti myös Zeldalla on kaikki hyvin :)
Kohta taidan lähteä katsomaan tuonne tienvarteen, josko postisetä olisi ajellut jo meidän ohi; pääsen päivän lehteä lukemaan! Meille kun päivän sanomalehtikin tulee näin päiväpostin mukana (sen siitä suap, ko tiällä mualla assuu). Harmittaa, kun en voi koiria jättää samalla reissulla ulos keskenään telmimään. Meidän pieni rinsessa näet päätti aloittaa juoksunsa reilu viikko sitten, ja tärppipäivät alkaa nyt sopivasti olla käsillä. Ja naapurissa urosajuri. Ja uroslabukka. Eikä tuo itse rinsessakaan jalkojaan ristissä pitäisi - tai edes välttämättä itseään kotipihassa - jos uroksen haistaisi. Parempi siis olla miehentuskissaan sisällä. Mutta harmi sinänsä, kun eivät minun kanssa juurikaan muuta liikuntaa saa.
Raisa, jolle ei VIELÄ ole tapahtunut mitään tänään...
Täällä on sitten vauva saatu maailmaan ja vauhdikkaasti. Poika nimittäin syntyi ambulanssiin vähän ennen sairaala. Eka kunnon supistus tuli 00:15 ja puoli yhdeltä soitin ambulanssin hätäkeskusesta. Matkaan lähdettiin 00:45 kohti Oulua,jonne matkaa reilut 150 km. Supistelut alkoivat melko heti tosi tiuhaan tahtiin ja kipeitä. Puoli 2 poksahti lapsivedet. Siinä sitten housut märkinä. 5 vaille kaksi sanoin ensihoitajalle, että pakko ponnistaa. Ja niin kurvattiin pysäkille ja housuja kiskottiin jaloista ja ei kun ponnistamaan. Kuljettaja tuli myös avuksi ja 2:15 poika maailmassa. Miehet katkaisi napanuoran ja vauva lämpöpussiin ja eikun matkan jatkaminen sairaalaan. Siellä sitten syntyi jälkeiset. Ompelua ei tarvittu, vaikka kyllä ajattelin, että tais mennä alkertuus ihan uusiksi. Poika painoi 4200 grammaa ja 52 cm pitkä sekä pipo 36 cm. Kaikki meni onneksi ihan hyvin, vaikka oli kyllä aika tuskallista. Ambulanssimiehet hoiti synnytyksen tosi hienosti ja olivat rauhallisia ja tuntuivat osaavan asiansa. Minäkin olin ihan järjissäni vaikka taisi tulla lopussa vähän karjahdeltua. Sattui sen verran kipeästi. Eilen päästiin jo pojan kanssa kotiin. rauhallinen kaveri ja kova syömään. Ai niin syntyi rv 40+6. Mutta nyt taidan mennä vähän lepäämään, kun vauvakin nukkuu.
äitiliini74 poika 3 vrk
... tarina Äitiliini74!! Onnea vauvan johdosta!! Mulla meni ihan kylmät väreet kun luin.. onneks oli asiansa osaavat ambulanssimiehet!
Tänne ei ihmeitä, oon kohta lähdössä jalkahoitoon, enpä ole sitten ikinä ollutkaan, sain lahjakortin ja ajattelin käyttää sen nyt vielä kun olen yhtenä kappaleena, on sitten kauniit jalat synnytyksessä! :)
Aurinko paistaa, kivaa. Mukavaa päivää kaikille.
Despelote, rv 39+2
Olipa vauhdikkaan kuuloinen synnytys,no onneksi kaikki päättyi hyvin ja poika terveenä maailmassa.
tityli
Onneksi olit ambulanssissa, etkä omassa autossa!
Mikähän on Tapin tilanne :)
Sulle piti ekana sen verran, että sanoivatko neuvolassa että pitäisi kaatumisen jälkeen käydä polilla tarkistuttaan????Vai miten pahasti kaaduit? Mulle sanottiin, kun odotin kolmatta ja vetäsin kunnon perslennot yhtiömme pihalla että täytyisi mennä näyttään polille(näin sanottiin NKL:lta) jotta voivat seurata, että istukka kunnossa eikä vuoda.Se kun kuulemma aina ei vuoda ulos asti.En halua pelotella.Varotoimia vain.Vai ultrasko neuvolassa?
Ja kaikille vauvautuneille hurjasti onnea!Äitiliinin vauvalla oli ilmeisesti hurjan kiire ;) Mutta onneksi lanssimiehet olivat ammattitaitoisia.
Mutta nyt vaipanvaihtoon ja sitten ruokakauppaan.Vauva pääsee jo toista kertaa valitsemaan safkoja;) Ja sunnuntaina tehtiin neitsytmatka ulos.Oli vain niin kovin tuulista mutta niin ihanan aurinkoista, kuten nytkin.
Mutta jaksamista kaikille.Sanoisin taasen että menkää nyt jo sinne synnyttään kaikki, mutta enpä sano, kun eipä siihen voi juuri ite vaikuttaa.Mutta pakko istua melkein koko ajan tässä koneella ja lueskella pinoa, josko kohta siitä pikkutapista ilmoteltas, ja muistakin.Olikos muuten masulikin jakautunut?
uupu ja huomenna kolmiviikkoinen...hurjaa vauhtia menee tuo aika
Ohhoh! synnytys lanssissa! onnea kovasti!! Ja hyvä että kaikki meni muuten hyvin....
Omaan napaan katsottuna.....Eilen illalla kymmenen aikaan alkoi supistelemaan 5 minuutin välein,parisen tuntia kaikenkaikkiaan.Eivät mitään kivuliaita olleet,mutta kovin säännölliset. Loppuivat sittten kuin seinään.Mä kun jo luulin että nyt päästään asiaan!!! Aamulla ja tässä päivän mittaan on supistelu jatkunut ja vein pienimmän mummolle hoitoon päiväksi,jos sattuis lähtö tulemaan.......Mies on reissussa iltaan asti ,joten toivottavasti ei tarvis lähteä.....
Pientä ompelupuuhaa tuossa järjestin itselleni,vaihdoin kaikki nauhat tuohon kastemekkoon jo valmiiksi ja kauluksessa näytti olevan joku tahra,sain sen onneksi pois. Tuttipulot pesin ja keitin,ihan jos sattuis sit tarvitsemaan.....Viimeksi kyllä maidontulo oli niin valtaisaa,ettei pulloihin tarvinnu heti koskea.Mutta kaikesta päätellen,tämä tulokas kun on paljonkin suurempi kuin edellinen,voi hyvinkin olla pullot tarpeen. Ootteko vastiketta hommanneet kaappiin varalle? Mitä merkkiä?
No joo...palailen ompelujen pariin,kun kerrankin saa olla ihan rauhassa =) . Onko Tappi ilmoitellut mitään,joko räjähdys tapahtuntu??
Palataan taasen.....aurinkoista päivää kaikille !!! =)
Eve ja napero 40+2
Piti alkaa ihan itekin kirjoittamaan tuon ambulanssisynnytksen luettuani. Kovasti olen lukenut näitä juttujanne vaikka en ole tainnut aiemmin kirjoitella. Varsinaisesti kuulun tuonne huhtikuisiin, mutta enemmän olen viihtynyt täällä teidän puolella, kun la on alku kuusta ja koko ajan olen ajatellut/uskonut/toivonut että lähtö tulisi maaliskuun puolella (3. tulossa ja aiemmat tulleet 1 ja 9 päivää etuajassa).
Niin tuosta ambulassista. Meillä on se tilanne, että hyvin todennäköisesti lähden synnyttämään yksin, kun miehien täytyy jäädä lasten kanssa kotiin (apujoukkoja tosi huonosti saatavilla). kovasti olen miettinyt, että mitenköhän käy, ehtiikö taksilla vai onko tilattava ambulanssi. Edelliset synnytkset olleet tosi nopeita ja matkaa n.35km. Neuvolassa sanoi että katso sitte tilannetta... No, kaverini mies on ensihoitaja ja häntä jututin viikonloppuna ja tuntui kovin vastahakoiselta ajatukselle. Sanoi että todella harvoin kuljettavat synnyttäjiä... En tiedä, jotenkin jäi sellainen olo, että ainakaan ambulanssia en soita vaikka mikä olis... Mutta kait niitten on pakko viedä jos soitan, ei kai ne voi kotiinkaan jättää. Per... Meni yöunet valvomiseksi kun alko stressaan että miten pääsee edes sairaalaan. Se hyvä puoli ettei ehdi itse synnytstä miettiä ja stressata...
Mutta oli siis ihan lukea, että on muitakin ambulanssilla menneitä ja on hyvän hoidon saanut. Jospa tuo kaverin mies on yksin asenteensa kanssa...
Nyt taidan lähteä vähän lepäämään, kun lapset on päikkäreillä. Tulen sitten taas lukemaan juttujanne ja kuulemaan mahd. vauvauutisia. Kovasti jaksamista kaikille! Itsellä viikkoja vasta 36+5, mutta välillä olotila on ihan kuin teidän riveiltä kopioitu. Supistelee siis paljon jne.jne.
Lyhty, siis 36+5
Tyttö lähti mummin kanssa kevätretkelle ja on siellä koko päivän, joten mitäs tässä itselle keksis??? (Tiedän kyllä sata asiaa jotka vois tehdä...). Heräsin jo seiskalta ja nyt mietin, lähdenkö heti ulos ja hommiin vai painunko hetkeks sänkyyn. Jos menen takas sänkyyn, tiedän että sitten on paha olo taas kun herää ja ketuttaa kun päivä meni makaamiseen ;). Mutta kun jos ihan hetkeks sais päänsä vielä tyynyyn laittaa...
Vauveli on liikkunut taas aika kiitettävästi. Hyvä niin. Viime yönä näin synnytysunia ja olin muutenkin unen ja valveen rajamailla, kun mietin että ehkä nyt pitää lähtee synnärille vaikkei edes supistellu ;-D. Ai miten niin kova kiire ja halu synnyttää? Tais siis saada vauva jo näytille ja kotiin...
Miehen vanhemmat lähtevät perjantaina viikoksi reissuun ja meillä on pienoinen lapsenhoitopulma jos lähtö tällä välillä tulee. Ollaan kyllä sovittu yhtä sun toista, mutta mietityttää toki miten käytäntö menee kun on pakko lähtee synnärille. Toivottavasti kaikki järjestyy parhain päin!
No, jos mä menisin ainakin pois koneelta, joko vähän huilimaan vielä tai sitten jo hommiin ;)
telma ja pallomaha 37+6