Saako Suomesta vielä töitä?
Kommentit (41)
Ilmeisesti töitä tarjotaan ja niitä vaan otetaan vastaan. Kukaan ei vaan tiedä kuinka tuo tarjoamisprosessi toimii. Ainakaan työkkärin täti ei osannut kertoa.
Orpo ja purra ne yhteen soppii,
huomenna mennee pussauskoppii
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti töitä tarjotaan ja niitä vaan otetaan vastaan. Kukaan ei vaan tiedä kuinka tuo tarjoamisprosessi toimii. Ainakaan työkkärin täti ei osannut kertoa.
10-20v sitten oli tämmöinen palvelu. Nykyään voi valita, että haluaa työtarjouksia ottaa vastaan. Tuskin kukaan käyttää sitä palvelua. Jaksa uskoa, että niitä tarjouksia edes tulee. Työkkärin omassa palvelussa tulee työpaikkaehdotuksia.
Ei taida saada ainakaan raksatöitä vaikka olen tehnyt kaikkea raksahommaa niin ei vaan enää kelpaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10-20v sitten oli tämmöinen palvelu. Nykyään voi valita, että haluaa työtarjouksia ottaa vastaan. Tuskin kukaan käyttää sitä palvelua. Jaksa uskoa, että niitä tarjouksia edes tulee. Työkkärin omassa palvelussa tulee työpaikkaehdotuksia.
Ainakin minun 10 v sitten saamani työkkärin "työtarjoukset" (sillä nimellä esitetyt) olivat oman alani auki olevia paikkoja jotka olivat näkyvillä ihan kaikille työnhakijoille silloisessa mollissa :D Niitä oli pakko hakea ja raportoida haetuiksi, vaikka ne eivät välttämättä edes liittyneet omaan osaamiseeni. Onko joskus ollut niin hyvin asiat, että työtarjous on oikeasti tarkoittanut juuri sille työttömälle tarjottua paikkaa jonka voi vain ottaa?
Saa, pitää vaan etsiä oikeista paikoista.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida saada ainakaan raksatöitä vaikka olen tehnyt kaikkea raksahommaa niin ei vaan enää kelpaa mihinkään.
Kannattaa tatuoida naama mustaksi niin pääsee heti töihin. Kelan sosiaalitukiakaan ei oteta pois.
Älkää menkö töihin. Nauttikaa. Erotkaa myös armeijasta. Olkaa vapaita.
Vierailija kirjoitti:
Ota itse selvää asioista.
Käykää kunnon koulut niin saatte töitä, ei mitään merkinomi, tradenomi paskaa vaan DI/Ekonomi/lääkis/juristi niin ei tartte täällä kitistä "ei oo töitä"
Vierailija kirjoitti:
Mene kouluun ja opiskele uusi ammatti jolle on kysyntää
"Joulukuun lopussa korkeakoulutettuja työttömiä oli noin 58500."
Kuntiin ja kaupunkeihin on tulossa irtisanomisia.
Hallitus meinaa leikata lisää sotesta ja koulutuksesta.
"Potkulaki etenee.
Asiallinen syy riittäisi potkuihin - tätä se tarkoittaa työntekijälle.
Uudessa laissa varoitusta ei tarvitsisi antaa, jos työntekijän olisi pitänyt ilman varoitustakin ymmärtää menettelynsä vakavuus ja moitittavuus.
Irtisanomiseen riittää huolimattomuus tai alisuoriutuminen. "
Jos saan jostain jonkun työn, niin teen sen heti pois, miksi muut eivät tee näin?
Saa ja ei saa. Miksi mä ollenkaan vastaan tänne kun tajuan, että joka kysymykseen vastaus on kyllä ja ei.
:-)
Annetaanko sitä työtä noin vain?
Kuulostaa suojatyöpaikalta