Paras tänä vuonna lukemasi/ kuuntelemasi kirja
Olen innokas kirjojen kuluttaja, mutta tänä vuonna en ole vielä onnistunut löytämään sykähdyttäviä kirjoja. Vinkkaa siis oma suosikkisi. Kirjamakuni on laaja, mutta eniten pidän historiaan pohjautuvista kirjoista, sekä kauniista kielestä.
Kommentit (39)
Orion Taraban: The Value of Others
Kaunista kehonkieltä niin valitse jallun vuosikerta.
Elämäni merkittävin kirja: Poikani Kevin (jos ei ole esim. katsonut elokuvana, niin tämä on todella ällistyttävä). Kamila Shamsien Poltetut varjot menee kanssa melko kärkeen.
Vuoden 2024 paras: Kathryn Stockett - Piiat
Vuoden 2025 paras tähän mennessä: Frank McCourt - Seitsemännen portaan enkeli. Anthony Doerrin Taivaanrannan taa oli myös hyvä, kannattaa lukea sinnillä kokonaan, loppu palkitsee.
Raamattu.
Aina paras vuodesta riippumatta.
Tällä hetkellä mulla on kesken Pohjoisen poliisi kertoo ja kyllä tämä menee ykköseksi. Asiaan vaikuttaa varmaan sekin, että pidän true crimestä ja olen rovaniemeläinen.
Kaikkien aikojen suosikkikirjani taitaa olla Ken Follettin Taivaan pilarit, sen olen lukenut todella monta kertaa. Ei ole niin uskonnollinen kirja, kuin nimi sanoo! Keskiaikaa kuvaa enemmän kuin mitään uskontojuttuja.
Yhtä monta kertaa olen varmaan lukenut Kalle Päätalon Huonemiehen pojan. Näihin aion jatkossakin palata.
Paras mielestäni on ollut Rosa Newdickin kirjoittama aforismikirja "Penis, sen voima ja kauneus".
Liane Moriartyn uusin. Lisäksi Valerie Perrinin Sunnuntain unohdetut. Luin myös lottamuistelmat Aunuksen lotta. Päähenkilö oli hoitanut hevossairaalaa sodan aikana. Suosittelen kaikkia.
Kari Hotakainen: Ihmisen osa
Edesmennyt näyttelijä Ritva Valkama luki sen niin että kyyneleet tulvivat väkisin. Jos luikisin sen paperiversiona, niin kuulisin siltikin varmasti Valkaman äänen.
Maggie O'Farrell Lucrezian muotokuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tänä vuonna mutta viime vuoden lopulla. Valerie Perrinin Vettä kukille. Nyt aloitin Elizabeth Gilbertin historiallisen romaanin.
Gilbertin Tämä kokonainen maailmani, on itseeni jättänyt jonkunlaisen jäljen.
ap.
Mulla jäi kesken. Oli vaan liian tylsä. Miksi kirja alkoi kauan ennen päähenkilön syntymää en tajua.
Olen lukenut Anni Kytömäen kirjoja. Tykkään hänen kielenkäytöstään.
Luin myös pari Virpi Hämeen-Anttilaa. Toinen oli hyvin koukuttava ja toinen jostain syystä tylsä.
Johanna Annola Valkenee kaukainen ranta
Alexandre Dumasin Monte Criston kreivi
Virginie Grimaldin Hyvä elämä oli ihana! Kertoo riipaisevan kauniisti sisarusten välisestä rakkaudesta. Ei kaihda vaikeitakaan aiheita, mutta on kaunis ja koskettava.