Entinen ystävä työnsi syrjään ja nyt lämmittelee välejä uudelleen
Ehdottelee näkemisiä, eikä ymmärrä vihjeitä, että juna meni jo. Miten kieltäytyä nätisti tai ystävällisesti antaa ymmärtää että kiitos ei?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on entinen ja tietääkö hän sen?
Joitakin vuosia sitten lakkasi vastaamasta viesteihin ja alkoi viettämään aikaa kaikkien muiden ystäviensä kanssa paitsi minun, en tiedä miksi. Hyvin olen aina häntä kohdellut. Nähtiin muutama vuosi sitten, jossa ilmaisin mielipahani asiaan liittyen, eikä reagoinut asiaan oikeastaan mitenkään, tuijotti vain. Nyt viimeisen vuoden aikana ollut yhteydessä ja ehdottelee näkemisiä. Avautui vuosi sitten ongelmistaan ja toivotin tsemppiä, ei vastannut mitään. Ei myöskään reagoinut mitenkään, kun kerroin omista huolistani. Haluaisin vain antaa ystävyyden hiipua pois. Mutta ei varmaan ole hänellä mielessäkään, etten ole enää vuosiin häntä ystävänäni pitänyt.
Toimisiko, jos sanoisit, että taitaa olla nyt kummallakin sen verran haastava elämäntilanne, että emme jaksa toistemme murheita kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu tosi kuormittavalta tämä tilanne, ja joka kerta kun saan häneltä viestin, alkaa ahdistaa. Haluaisin vain, että hän tajuaisi asian itse, eikä minun tarvitsisi sanoa suoraan, koska tämänlaisen asian sanomisesta harvoin seuraa mitään hyvää ja selviää ilman draamaa tai pahaa mieltä. Ei ole kivaa tapaa asiaa ilmaista, niin olo on neuvoton. En haluaisi kuitenkaan enempää tilanteesta "kärsiä".
Ei tajua asiaa itse.
Eikä näistä selviä ilman pahaa mieltä, koska tilanne kuormittaa sinua, eli sinulla on paha mieli.
Viittaa siihen aiemmin käymäänne keskusteluun, jossa kerroit mielipahastasi hänen käytöksestään. Sano, että et ollut tyytyväinen siihen tapaan, jolla hän sinun mielipahaasi reagoi. Ja että et enää voi olla hänen ystävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä lainaksi 10 000 euroa.
Tämä on hyvä. Jos antaa, niin pyydä toiset 10 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä lainaksi 10 000 euroa.
Tämä on hyvä. Jos antaa, niin pyydä toiset 10 000.
Tämä todellakin toimii.
Tyhmintä on jäädä odottamaan kiusaajan lupaa tämän blokkaamiseen, sitä ei tietenkään tule.
Ei tarvi olla missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaa sanoa ihan suoraan, mistä kiikastaa?
Olisi varmaan fiksuinta mutta tuntuu hankalalta, miten ilmaista ystävällisesti ettei halua olla toisen ystävä enää eikä sen koommin tekemisissäkään? Ei taida niin kaunista lausetta ollakaan kun sisältö on kuitenkin tuo.
Täytyykö sitä erikseen sanoa? Mitä jos vaan kieltäytyy kaikista ehdotetuista tapaamisista ja vastailee harvakseltaan yhteydenottoihin. Luulisi, että toinen tuosta itsekin ymmärtäisi ja vähitellen jättäisi rauhaan.
Tuon historian huomioon ottaen olisi ihan jo ihan ok että et vain enää vastaisi hänen seuraavaan viestiinsä mitään, etkä sitä seuraavaankaan jos hän sinnikkäästi vielä sen jälkeenkin yrittää. Olet kuitenkin jo kerran sanonut suoraan mistä kiikastaa joten sen jälkeen kyllä voi ns.ghostata.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanha tuttu viestitti salaperäisesti, että on saanut numeron yhdeltä yhteiseltä tuttavaltamme. Uteli viestissään muista mutkitta, että missä "vaikutan" nykyisin.
Noh vastasin kysyen, että keneltä sait numeroni? Ei vastausta tullut. Halusi vain udella tuon asian, mutta siihen en vastannut. Ja hän jäi rahaa velkaa minulle aikoinaan. Mahtoikohan muistaa sen sitten kuitenkin.
Ap sanoisin, että nyt ei ehdi tavata, mutta otat yhteyttä jos aikaa liikenee joskus.
Tuo on hyvä lause. Taidanpa itsekin ottaa käyttöön. Ja jos viestejä tulee lisää, niihin ei tarvitse enää vastata mitään.
no minusta voit puhua puhelimessa asian just niin kun se on ja tännekkin kerroit syyn: koska sä itse et kelvannut hänelle enää ystäväksi aikaisemmin, ja ei vastannu viesteihin, ei viettänyt aikaa kanssasi, koit olosi hyljätyksi, ja vaikka yritit sillon pitää kiinni ystävyydestänne, hän e i selvästi sitä halunnut. Sitten menit eteenpäin ja ymmärsit yskän: sinua ei haluta kaveriksi. Nyt sanot hänelle että koit silloin itsesi loukatuksi sinun taholtasi, ja hyljätyksi. Mitä nyt oikein enää haluat? Sanot asian ihan suoraan. Ehkä hän pyytää anteeksi ja selittelee, mut se on sun asia haluatko enää jatkaa sit. Sano että et halua että sun tunteilla leikitään ja ystävyydelläsi pallotellaan , tai oot vaan täyteystävä, sillon kun hänen muut kaverit ei jaksa hänen seuraa.
Mun vanha tuttu viestitti salaperäisesti, että on saanut numeron yhdeltä yhteiseltä tuttavaltamme. Uteli viestissään muista mutkitta, että missä "vaikutan" nykyisin.
Noh vastasin kysyen, että keneltä sait numeroni? Ei vastausta tullut. Halusi vain udella tuon asian, mutta siihen en vastannut. Ja hän jäi rahaa velkaa minulle aikoinaan. Mahtoikohan muistaa sen sitten kuitenkin.
Ap sanoisin, että nyt ei ehdi tavata, mutta otat yhteyttä jos aikaa liikenee joskus.