Miksi ette rokota lapsianne tuhkarokon varalta? Joka 1000 kuolee siihen!
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/a1b39539-0c8b-4494-9749-e7256…
Mikä mättää,kun rokotuskattavuus laskee?
Asuuko täälläkin niin sekopää porukkaa,kuin jossain jenkeissä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut tietääkseni sitä rokotetta. Järvivedestä tuli sikotauti, koska ope pakotti ottamaan järvivettä rotta-alueella mutta se meni ohi.
Olet saattanut silti saada tuhkarokkorokotteen erikseen, jos olet 70-luvulla syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä yksikään viidestä lapsestani kuollut tuhkarokkoon.
Pitäisi ottaa huostaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä yksikään viidestä lapsestani kuollut tuhkarokkoon.
Pitäisi ottaa huostaan
Sinusta pitäisi tehdä huoli-ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Olen Vanhapiika ja puutun ihmisten aikoihin haukkumaan. Itellä ei ole lapsia 🤮🤮🤮🤮🤮
Tämän kaikki tunnistaa joka ketjusta typeristä jutuista. On säälittävä.
Vierailija kirjoitti:
En luota korruptioviranomaisiin enkä oo tunkemassa mitään heistä tulevaa lapseeni.
Tuollaiset ääliöt voi myös maksaa itse kakaransa hoitokulut kun tauti osuu kohdalle. Mitä silloinkaan ollaan sitten vinkumassa yhteiskuntaa apuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luota korruptioviranomaisiin enkä oo tunkemassa mitään heistä tulevaa lapseeni.
Tuollaiset ääliöt voi myös maksaa itse kakaransa hoitokulut kun tauti osuu kohdalle. Mitä silloinkaan ollaan sitten vinkumassa yhteiskuntaa apuun!
Lienee helposti järjestettävissä: sairaalahoidolle kaksi eri hintaa, rokotustodistuksella ja ilman.
60-luvulla ennen tuhkarokkorokotetta taudilla oli 99,9% selviytymisprosentti.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Joka 1000 kuolee.
Ja tarttuu 9/10 jotka tekemisissä.
Eli mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Eli tuhannesta sairastuneesta yksi kuoli. Saisi kyllä olla parempikin prosentti, ja rokotuksellahan se hoituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tuhannesta sairastuneesta yksi kuoli. Saisi kyllä olla parempikin prosentti, ja rokotuksellahan se hoituu.
Tästä luvusta puuttuu vielä jälkitaudit, kuuroutumiset, aivokalvon tulehdukset, pitkät sairaalassa hoidot. Ei kunnon vanhempi vaarantaa lastaan millekkään näin jos sen voi ihan helpolla välttää.
Suomessakin on pieniä paikkakuntia, joiden johtohahmot - usein uskonnolliset sellaiset - ovat päättäneet rokotteiden olevan pahasta, koska ovat "selvittäneet" asiaa eli ts. lukeneet hömppäsivustoja tai katselleet amatöörien rokotussalaliittovideoita. Itse asiassa ymmärtäisin tässä asiassa paremmin asenteen siitä, että jumala määrää sairauksista noiden hörhöilyjen sijaan.
Amerikassa tämä rokotevastaisuus on ihan viime aikoina johtanut ainakin yhden lapsen kuolemaan tuhkarokosta ja monen tehohoitoon. Minusta tuntuu siltä, että moni täällä Suomessakin on vieraantunut hyvän rokotekattavuuden ansiosta vakavien sairauksien seuraksista. Esimerkiksi 90-vuotiaaksi eläneellä sukulaisellani toinen korva kuuroutui jo lapsena tuhkarokon jälkitautina tulleen pahan korvatulehduksen seurauksena. Sama on käynyt nykyiselle, yli 70-vuotiaalle naapurinrouvalle. Yleensä vanhemmat toivoat lastensa pysyvän terveinä, mutta rokottamattomuus useille kulkutaudeille altistaa lapset jopa elinikäiselle vammautumiselle ja kuolemalle, joten en vain kykene ymmärtämään, miten nämä vanhemmat perustelevat päätöksensä itselleen (etenkin lapsen sairastuessa).