Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö pienten lasten äideillä ole muuta puhuttavaa kuin lapsensa?

Vierailija
27.03.2025 |

Kuuntelin kahvilassa viereisen pöydän puheita, jossa oli muutama äiti pienten lasten kanssa. Puheenaiheet liikkuivat melkein koko ajan lapsissa. No puhuivat he myös töistä 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika mielikuvituksetonta. Luulisi että tietyn aikaa puhutaan lapsista ja sitten voi siirtyä välillä muuhun. Vaikka jokainen valitsee aiheensa. Ehkä on tuen tarve niin suuri, mutta sekään ei selitä sitä.

Käykö kateeksi Vanhapiika.  😂😂😂😂😂😂

Vierailija
22/28 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatan vaikuttaa tältä kun olen lapsen kanssa liikkeellä esim. kahvilla. Koska:

1.päiväsaikaan vanhempainvapaalla ainoa seura on usein muut pienten lasten vanhemmat, ja lapsista, niiden kehitysvaiheista ym. löytyy yllättävän paljon puhuttavaa. Toisten kokemukset kiinnostaa.

2. Lapsi on joidenkin äitikavereiden(huom sama isien kanssa, ei koske vain äitejä!) ainoa yhdistävä tekijä, joten keskustelu keskittyy luonnollisesti lapsiin.

3. Lapsen ollessa esim. syöttötuolissa, on hankala keskittyä mihinkään syvälliseen vaan tulee jutustelua pinnallisia tyyliin "kato ostin tämmösiä raksuja Pekalle hyvin maistuu nämä, oho se tippui, älä ota..." 

Jos olen ilman lasta liikkeellä, puhun paljon vähemmän lapsesta. Perus kuulumiset ym. joo, mutta etenkin lapsettomien kavereiden kanssa lapsipuhe jää aika vähäiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli itse syy miksi itselle oli vaikeaa löytää oman henkisiä ihmisiä äitiyslomalla kaveriksi. Aina samaa "joko teillä käännytään" -lätinää 😂

Vierailija
24/28 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan on niin, että elämä sujuisi paljon paremmin, jos kaikki vaan keskittyisi omiin asioihinsa.

Vierailija
25/28 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu kun omat lapset kiinnostaa. Näin kuuluu ollakin.

Vierailija
26/28 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
27/28 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mielestäni ole mitään erikoista jos pienten lasten äideillä jutut pyörii lasten ympärillä, sen sijaan minusta on erikoista että monilla isompienkin lasten äideillä jutut jumiutuu vaan niihin lapsiin. Nico-Petteri sitä sun tätä blaa blaa blaa, tuntuu että joillakin äideillä ei ole omaa persoonaa ja omia mielenkiinnonkohteita ollenkaan vaan elävät täysin lastensa kautta. 

Vierailija
28/28 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, naiset. Nyt loppui tuollainen äitipuhe. Puhukaa vaikka politiikasta tai jostain oikeasti tärkeästä miestenasiasta. Onneksi neuvon teitä, koska muuten kuulostaisitte typeriltä mammoilta.

Itsehän en ole lainkaan kuten muut naiset, vaan puhun ja teen vain järkeviä miesasioita, en arvottomia akkojen juttuja. Onhan todella relevanttia keskittyä maailmanpolitiikkaan, koska minun mielipiteelläni siitä on todella suuri merkitys kaikille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme