Kuinka saada kämppä pysymään siistinä?
Onko täällä ketään, joka olisi pystynyt muuttumaan "sottapytystä" säännölliseksi siivoajaksi? Mulla ei ole mitään likatahroja lattioilla, tai mitään sellaista likaa, mut kämppä on aina hyrskynmyrskyn. Häpeäisin silmät päästäni, jos tänne nyt tupsahtaisi joku vieras.
Tavaroiden karsiminen on varmasti ensimmäinen asia, mitä mun täytyy alkaa tekemään, että saan järjestyksen pysymään. Onko teillä hyviä vinkkejä, miten saada kämppä pysymään aina siinä kunnossa, että yllätysvieraat ei haittaa?
Kommentit (22)
Myy pois kaikki mitä et tarvitse. Mieti mitä käytät kausittain. Mielivastteet jää. Pidän tätä ehkä joskus-> myyntiin. Anna pois kaikki, mikä ei mene kaupaksi, mutta on käyttökelpoista.
Tavaroille paikka. Päivittäin käytettävät helposti saatavilla. Avaimet, lompakko yms. mukaan otettavat aina täsmäpaikassa.
Imuri ja siivousvälineet saa helposti käyttöön. Ylläpitosiivous, WC pytty harjaus, pölyt pois pinnoilta säännöllisesti.
Oon ollut tavaroiden hamstraaja. Tehnyt suursiivousta nyt huolella. Hetkessä ei myytävistäkään "romuista" eroon pääse, mutta esim. isomman huushollin putsaus kestänee vuoden verran. Pois myytäville omat laatikot varastoon järjestykseen jne.
Vähemmän on enemmän. Arki sujuu mukavammin kun on tilaa, tavaroille paikat ja lattiapinta-ala tyhjänä. Nurkkiin ei kannata kerätä roinaa. Siivous on helpompaa.
Tuskaisaa välillä. Pidä taukoja. Ota aikaa projektiin. Varaudu siihen, että saat pyöritellä juttuja ympäriinsä ennen kuin asiat ovat kunnossa. Joskus luopuminen on tuskaa, mutta tavaroita ei sitten kuitenkaan kaipaa. Helpompi, tyhjempi elämä on mukavampaa. Ja mahdollinen muutto pelkkää riemua, kun ei kanna sitä entistä roinaa mukanaan.
Ei sopisi tämä minulle! Laatikoihin ja lipastoihin sitä vasta kertyy kaikkea turhaa kamaa.