Naiset haluavat tasa-arvoa, mutta vain silloin kun se hyödyttää heitä. Esim saman pituinen mies ei koskaan kelpaisi.
Miehen oletetaan myös remppaavan kodin ja tekemään raskaammat työt. Sitten kun puhutaan varusmiespalveluksesta tai elatusmaksuista, tasa arvo unohtuu naisilta täysin. Miksi näin? Tasa arvo ei voi olla valikoiva buffet.
Kommentit (24)
Olen lievästi sanottuna huolissani siitä, että miehet alkavat maksaa lastensa elatusta vasta eron jälkeen, ja pitävät sitäkin epäreiluna.
Minä kannatan ajatusta, että jokainen suomalainen sukupuoleen katsomatta suorittaisi maanpuolustuspalvelua 6-12 kk. Palvelus voisi olla aseellinen palvelus tai liittyä sota- tai kriisiajan terveydenhoitoon, ruokahuoltoon, kyberturvallisuuteen, kuljetukseen, tiedusteluun, joukkojenhallintaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Olen lievästi sanottuna huolissani siitä, että miehet alkavat maksaa lastensa elatusta vasta eron jälkeen, ja pitävät sitäkin epäreiluna.
Mun isä ei maksanut mitään, puolison isä ei maksanut mitään. Mitään tukia ei haettu lapsille. Eikä mun lapset tule samaan mitään elareita myöskään. Perinne jatkuu.
Ei niitä rahoja välttämättä tarvitse ahneena repiä, jos toinen ei halua antaa tai kykene.
Palkat on niin surkeat että eduista ei enää voi tinkiä. Mitään perintöjäkään ei odotella.
Ymmärrät nyt tasa-arvon jotenkin väärin. Tasa-arvo ei tarkoita että molemmat sukupuolet olisi samanlaiset, identtiset. Silloinhan olisi vain yksi sukupuoli.