Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin raittiina 4 vuotta kunne yksinjäämisen pelko vei kylille..

Vierailija
26.03.2025 |

Ja kaikki on taas pielessä.

Luulin että löytäisin rakkauden mutta menetin vain kaiken jo rakentamani itseluottamuksen.

Olen paskaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se haittaa, jos joskus juo. Olet jo oppinut olemaan raitis, osaat jatkossakin. Voit taas olla vaikka vuoden raitis, jos haluat. Jos et halua, älä ole täysraitis. 

Vierailija
2/7 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei kai se "kylille" meneminen tarkoita, että pitäisi alkoholia juoda. Voit mennä kylille ja olla silti raitis. Se on sinun oma vapaa tahto mitä siellä kylillä juot. Olisiko joku paikka, mihin voisit nennä ihmisten pariin ilman, että juominen on keskiössä. Esim. joku harrastus, kahvila, ulkoilupaikka, tapahtuma tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se haittaa, jos joskus juo. Olet jo oppinut olemaan raitis, osaat jatkossakin. Voit taas olla vaikka vuoden raitis, jos haluat. Jos et halua, älä ole täysraitis. 

Alkoholisti ei voida juoda tippaakaan. Se on vähän niinkuin pähkinäallergia, että yksikin kerta ja pienikin määrä voi olla kohtalokasta. Alkoholistin viimeinenkin ryyppyputki alkaa siitä yhdestä huikasta ja valitettavasti se tuho on usein hidas ja tuskallinen monella tapaa.

Raitis joko on tai ei ole, ei voi olla osittain raitis. Silloin kyse ei ole raittiudesta, vaan juomattomuudesta, jolloin odottaa vain seuraavaa ryyppyä.

Vierailija
4/7 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kantsis varmaan sitten työstää niitä alkoholismisi syitä ja/tai hakea apua. Itsesääli ei nyt auta.

Vierailija
5/7 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoilitko pahastikin?

Vierailija
6/7 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ilman alkoholia 4v 7kk. Hyvää aikaa ilman alkoholia. Mikä parasta aamuisin ei krapulaa eikä koko päivä mene sängyssä huonossa olossa. Ei tee yhtään mieli entistä elämää kun kävin juhlimassa. Mielummin nautin koti- illasta ja hyvästä leffasta sekä välillä herkkuja siinä samalla. M53v 

Vierailija
7/7 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raitis mies kelpaa naisille. Olin myös 4  vuotta raitis eikä naiset lähteneet treffeille. Sitten taas kännissä baarissa sain yhden yön juttuja ja lopulta aloin seurustelee yhden naisen kanssa.