Miksi lapset halutaan heti opettaa pärjäämään yksin?
Kuulin keskusteluja miten vauvan on korkea aika puoli vuotiaana siirtyä omaan huoneeseen yksin nukkumaan. Ja päiväkotiin laitetaan ihan mielellään heti kun voi eli vähän alle vuoden ikäisenä (ymmärrän kyllä jos on pakko). Kun lapsi laitetaan illalla sinne omaan huoneeseen viimeistään klo 19 nukkumaan ja aamulla vaan kiskaistaan ylös ja päiväkotiin, vähiin jää päivässä se aika kun saa olla vanhemman lähellä. Voisiko syy lasten ja nuorten pahoinvointiin olla perusturvallisuuden puutteessa? Lapsi voi näennäisesti pärjätä yksin jo varhain, mutta mitä siellä pään sisällä oikeasti tapahtuu? Ensimmäiset vuodet on kriittisiä.
Kommentit (4)
Mitä sillä on väliä missä lapsi nukkuu?
Ai hyvin nukkuminen on lapsen kidutusta? Minä ainakin annoin läheisyyttä kun se lapsi oli hereillä.
Ottamatta kantaa muuhun, niin meillä minun (äiti) unet paranivat heti, kun lapsi siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan. Hän nukkui hienosti koko yön, mutta minä hätkähtelin hereille jokaisesta inahduksesta ja liikahduksesta.
Ja tää lapsi on nyt jo hyvin pärjäävä nuori aikuinen. Ei tuntunut traumatisoituvan siitä, että nukkui eri huoneessa kuin vanhemmat.
Ei ole varaa jäädä kotiin hoitamaan ja Purra eikä Orpo anna kotihoitoon tukea ,mieluummin maksaa moninkertaisti päiväkotipaikasta. 👍👍👍👍👍