Miksi ihmisillä on seksikumppaneita joko paljon tai vähän, eikä siltä väliltä?
Oon huomannut semmoisen, että ihmiset jakaantuu kahteen ihan eri "leiriin" oli ne minkä ikäisiä hyvänsä ja mitä sukupuolta tahansa. Osalla on koko elämässä ollut 1-5 seksikumppania ja sitten toisella osalla 50 - satoja. Eli vähemmän on kellään esim. 10-40 bodycount, ollaan joko yhtä tai toista ääripäätä. En mitenkään kritisoi kumpaakaan, huomannut vaan että tälleen jännästi jakautuu ihmiset kahtia, eikä kovin moni ole tuosta väliltä "kohtuullisella määrällä".
Kommentit (27)
Noh, jos ihmisellä on sekä halua että kykyä solmia paljon seksisuhteita, hän harrastaa paljon seksiä useiden ihmisten kanssa.
Jos puuttuu halu, kyky, tai molemmat, hän harrastaa seksiä vain harvojen kanssa.
Minulla on noin kymmenen eri kumppania, minkä laskisin vielä hyvin pieneksi lukemaksi ja se johtuu yksinomaan siitä, etten koskaan ole ollut hyvä hurmaamaan naisia. Halusta ei ole jäänyt koskaan kiinni. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Noh, jos ihmisellä on sekä halua että kykyä solmia paljon seksisuhteita, hän harrastaa paljon seksiä useiden ihmisten kanssa.
Jos puuttuu halu, kyky, tai molemmat, hän harrastaa seksiä vain harvojen kanssa.
Minulla on noin kymmenen eri kumppania, minkä laskisin vielä hyvin pieneksi lukemaksi ja se johtuu yksinomaan siitä, etten koskaan ole ollut hyvä hurmaamaan naisia. Halusta ei ole jäänyt koskaan kiinni. 🙂
Wau! En tiennytkään, että seksi on harrastus? mitä sinä harrastat? Minä harrastan hiihtoa! Mitös sinä? SEKSIÄ
Upeeta upeeta harrastakaa vaan seksiä ja löytäkää siitä ratkaisut löytää hyvinvointialueiden korjasmiseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau! En tiennytkään, että seksi on harrastus? mitä sinä harrastat? Minä harrastan hiihtoa! Mitös sinä? SEKSIÄ
Upeeta upeeta harrastakaa vaan seksiä ja löytäkää siitä ratkaisut löytää hyvinvointialueiden korjasmiseen!
Onhan se nyt mitä suosituin harrastus! Joillekin oikein työkin. Erittäin kivaa touhua ja suosittelen kaikille vähintäänkin lajin kokeilua.
Vierailija kirjoitti:
Ok.
Jesta mikä nollapostaus
Onko +50 seksikumppania paljon? Mulla niitä on 70-80, ei pysty muistamaan kaikkia. Ensimmäisestä seksikerrasta on yli 30 vuotta, eli keskimäärin alle 3 vuodessa. Onko se paljon? Tietty mukaan mahtuu pidempiä parisuhteita, kuin myös villimpiä sinkkuaikoja, mutta en siltikään pidä määrää mitenkään erityisen suurena
Mä en enää edes muista monta ollut. Monta. Eli oon tossa toisessa ääripääs. Mutta oon valkannut silti niin huolella että jos ois antanut kaikille halukkaille ois paljon enemmän. Mutta pakko valkata. Ja jopa sen verran että jotkut on saanu vain rahalla juttuja kun en niille ois ilmaiseksi antanut tai tehnyt mitään ja ne on mua halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Onko +50 seksikumppania paljon? Mulla niitä on 70-80, ei pysty muistamaan kaikkia. Ensimmäisestä seksikerrasta on yli 30 vuotta, eli keskimäärin alle 3 vuodessa. Onko se paljon? Tietty mukaan mahtuu pidempiä parisuhteita, kuin myös villimpiä sinkkuaikoja, mutta en siltikään pidä määrää mitenkään erityisen suurena
Eihän siihen mitään objektiivista mittaria ole. Jonkun ikänsä pitkässä parisuhteessa olleen mielestä tuo on suuri määrä ja jonkun rokkitähden mielestä tuollainen määrä tulee täyteen vuodessa.
Itse sanoisin, että tuo 70-80 kertoo siitä, että ainakin vientiä on ollut ihan hyvin ja varmastikaan et ole mistään estoisimmasta päästä oleva siveyden sipuli.
Jos olet mies, niin silloin tuo kielii myös aktiivisesta otteesta ja kyvystä saada tuloksia aikaan.
Joka tapauksessa hyvin vietetty elämä. Aika ei ole mennyt pelkästään ruusuja haistellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siihen mitään objektiivista mittaria ole. Jonkun ikänsä pitkässä parisuhteessa olleen mielestä tuo on suuri määrä ja jonkun rokkitähden mielestä tuollainen määrä tulee täyteen vuodessa.
Itse sanoisin, että tuo 70-80 kertoo siitä, että ainakin vientiä on ollut ihan hyvin ja varmastikaan et ole mistään estoisimmasta päästä oleva siveyden sipuli.
Jos olet mies, niin silloin tuo kielii myös aktiivisesta otteesta ja kyvystä saada tuloksia aikaan.
Joka tapauksessa hyvin vietetty elämä. Aika ei ole mennyt pelkästää
Mä taas katsoisin että toi on nimenomaan objektiivisesti aika paljon kun keskiarvo on 10 pintaan, siitä on tutkimuksiakin.
Eli jos on pitkälti yli 10, on se paljon. Rokkitähdet ym. on niin marginaali ilmiö ettei niitten mielipiteitä voi laskea edustavan koko kansaa. Ja taitaa olla jo marginaali ilmiö myös ne koko elämänsä vain yhden kanssa olevat.
Ap:n logiikalla en ole ihminen, koska minulla on ollut 12 seksikumppania elämäni aikana.
Onko sulla isokin otanta tässä "tutkimuksessasi", kun pystyt puhumaan yleisesti ihmisistä etkä käytä ilmaisua "ne, joiden kanssa olen keskustellut seksikumppaneista".
Hyvinkin monella on tuolta välilltä. Väittäisin, että jos kirjattaisiin ihan jokaisen suomalaisen seksikumppaneiden määrä, keskiarvo osuisi nimenomaan tuohon välille eikä kumpaankaan ääripäähään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkin monella on tuolta välilltä. Väittäisin, että jos kirjattaisiin ihan jokaisen suomalaisen seksikumppaneiden määrä, keskiarvo osuisi nimenomaan tuohon välille eikä kumpaankaan ääripäähään.
Täähän tietysti on totta et keskiarvo osuu tuon väliin. Jos yhdellä on 1 panokumppani ja toisella 50, keskiarvo 25.
"Mä taas katsoisin että toi on nimenomaan objektiivisesti aika paljon kun keskiarvo on 10 pintaan, siitä on tutkimuksiakin.
Eli jos on pitkälti yli 10, on se paljon. Rokkitähdet ym. on niin marginaali ilmiö ettei niitten mielipiteitä voi laskea edustavan koko kansaa. Ja taitaa olla jo marginaali ilmiö myös ne koko elämänsä vain yhden kanssa olevat."
Hyvin perusteltu. Voisin hyvin seisoa vaikka sellaisen muotoilun takana, että 70-80 seksikumppania on moninkertainen määrä keskiarvoon verrattuna. Mikäköhän mahtaisi olla mediaani-ihmisen raatoluku?
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi 30 vuotta seksielämää pitkä aika ja siihen ymmärrettävästi mahtuu kaikenlaista. Eri asia joku 18 v tyttö (tai poika) aikuisuuden kynnyksellä, jos sille on jo kertynyt tuollainen määrä sänkykavereita...
Mikä on oikeastaan paljon ja mikä on vähän? Itselläni on omasta mielestäni todella vähän, ainoastaan 3. Näistä tuon kolmannen kumppanin kanssa olen ollut yhdessä jo yli 20 vuotta. Sitten taas minulla on saman ikäinen ikisinkku ystävä, jolla on vajaa 100 kumppania. Silti hän valittelee seksin vähyyttä. Äkkiseltään hänen kumppanilukunsa kuulostaa todella korkealta, mutta ei se kuitenkaan ole kuin noin 3-4 kumppania vuodessa. Tämä taas ei kuulosta kovinkaan paljolta. Eräällä opiskelijakaverillani meni ensimmäisenä opiskeluvuotena todella lujaa ja hänellä oli uutta sänkyseuraa lähes viikoittain. Siitä saa jo melkoisen määrän kumppaneita vuodessa.
N43
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oikeastaan paljon ja mikä on vähän? Itselläni on omasta mielestäni todella vähän, ainoastaan 3. Näistä tuon kolmannen kumppanin kanssa olen ollut yhdessä jo yli 20 vuotta. Sitten taas minulla on saman ikäinen ikisinkku ystävä, jolla on vajaa 100 kumppania. Silti hän valittelee seksin vähyyttä. Äkkiseltään hänen kumppanilukunsa kuulostaa todella korkealta, mutta ei se kuitenkaan ole kuin noin 3-4 kumppania vuodessa. Tämä taas ei kuulosta kovinkaan paljolta. Eräällä opiskelijakaverillani meni ensimmäisenä opiskeluvuotena todella lujaa ja hänellä oli uutta sänkyseuraa lähes viikoittain. Siitä saa jo melkoisen määrän kumppaneita vuodessa.
N43
Mielenkiintoinen sinkkukaveri sulla. Kyllähän 34 seksikertaa vuodessa monen vuoden ajan kuulostaa melko vähäiseltä, jos hän itse kärsii asiasta. Tyhmä kysymys mutta eikö noista sadasta joku olisi voinut alkaa vakkariksi? Vai onko nimen omaan halunnut aina metsästää uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N43
Mielenkiintoinen sinkkukaveri sulla. Kyllähän 34 seksikertaa vuodessa monen vuoden ajan kuulostaa melko vähäiseltä, jos hän itse kärsii asiasta. Tyhmä kysymys mutta eikö noista sadasta joku olisi voinut alkaa v
*siis 3-4
https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/naisten-seksikumppanien-maara-on…
Väestöliiton tutkimukesta kopioituna :
Seksikumppaneiden määrät ja sukupuolten erot vaihtelevat elämän aikana merkittävästi sen mukaan, miten niitä mitataan. Keskiarvoina ne näyttävät suurimmilta. Keski-ikäisillä miehillä ja naisilla on ollut eniten kumppaneita, miehillä keskimäärin 18-20, naisilla vastaavasti 10-13. Tätä vanhemmilla ihmisillä on ollut vähemmän kumppaneita, vaikka heillä on ollut enemmän elinvuosia aikaa kerryttää niitä. Kun haetaan vastaavat mediaanit eli keskiluvut, niin tavallisimmat kumppanimäärät ovat keski-ikäisillä miehillä 7-10 ja naisilla 5-7. Keskiarvot ovat kaksi kertaa näitä keskilukuja suuremmat siitä syystä, että jotkut raportoivat elämässään jopa satoja kumppaneita. Tämä vaikuttaa suuresti kyseisen ikäryhmän keskiarvoihin.
Ehkä eniten melua pitää ne, jotka haluaa korostaa kuinka vähän on ollut ja ne, jotka haluaa korostaa kuinka paljon on ollut. 20 vuotiaalle 50 tyyppiä on paljon, mutta taas 65 vuotiaalle se on vain keskimäärin 1 vuodessa, eli ei ehkä mitenkään erityisen vilkas seksielämä.
Ok.