Miten Tapani kansa oli kotiutettu yksinään?
Eikö yleensä kotona pidä olla joku alkuun kun pääsee sairaalasta?
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Tapsa kosahti. Sappitulehdus vei Tapsan. Ei voi mitään.
Iltalehdessä tänään HUS:n ylilääkäri kommentoi sappileikkauksia yleisellä tasolla. Hänen mukaansa ne on tavanomaisia ja rutiininomaisia leikkauksia. Niitä tehdään Suomessa 10 000/vuosi. 1-2/1000 leikattavaa kuolee siihen leikkaukseen. Se on jopa 20 henkilöä JOKA vuosi!!! Ja siis nämähän on hoitovirheitä, jos joku suoni on jätetty vuotamaan. Kiireesti vaan kursitaan kiinni ja heräämöön, josta pihalle. Ja liukuhihnalta seuraava.
Kannattaa lukea IL-uutinen. Moni ajattelee sen olevan harmiton operaatio. Sitä se ei ole kirurgien liukuhihnamentaliteetista huolimatta. Maksa, laskimot ja valtimo samoilla alueilla, joista rakko nykäistään pois operaation kestäessä puolesta tunnista tuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siellä alkoi vuotamaan? Käyttiköhän verenohennuslääkkeitä.
Kun leikkaushaava haaroissa aukeaa niin kyllä se vuotaa. Hanki aivot.
Haaroissa?
Kotiutettiinko liian hövelisti?
Tappoiko sotesäästöt Tapani Kansan?
Olisi Karpolla tutkimista, mutta hän kuoli sotesäästöihin.
Tyttö opiskeli Tukholmassa ja Nina muutti sinne, lapset Niinan nimellä, hieno nimi, taitaa olla aatelinen, kaunis edelleen. Näin hänet nuorena vnahalla ylioppilastalolla, muistan kauneuden ja oli vähän ylpeen oloinen, voi olla ettei ollut ylpee mutta minusta vaikutti siltä, hienostuneen oloinen. En muista mikä tilaisuus oli.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Aikuinen ihminen voidaan kotiuytaa yksin. Näin tehdään jatkuvasti.
Olin viime vuonna sappileikkauksessa eikä mua päästetty yksin kotiin. Aikuinen olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapsa kosahti. Sappitulehdus vei Tapsan. Ei voi mitään.
Iltalehdessä tänään HUS:n ylilääkäri kommentoi sappileikkauksia yleisellä tasolla. Hänen mukaansa ne on tavanomaisia ja rutiininomaisia leikkauksia. Niitä tehdään Suomessa 10 000/vuosi. 1-2/1000 leikattavaa kuolee siihen leikkaukseen. Se on jopa 20 henkilöä JOKA vuosi!!! Ja siis nämähän on hoitovirheitä, jos joku suoni on jätetty vuotamaan. Kiireesti vaan kursitaan kiinni ja heräämöön, josta pihalle. Ja liukuhihnalta seuraava.
Kannattaa lukea IL-uutinen. Moni ajattelee sen olevan harmiton operaatio. Sitä se ei ole kirurgien liukuhihnamentaliteetista huolimatta. Maksa, laskimot ja valtimo samoilla alueilla, joista rakko nykäistään pois operaation kestäessä puolesta tunnista tuntiin.
Ikäkin vaikuttaa ja jos vielä jotain sairauksia. Papalta leikattiin sappikivet n 93 v, selvisi mutta ei kopvin kauaa enää elänyt ja olin ulkomailla en päässyt hautajaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se vaimo oli kun ei ollut aikaa olla leikkauspotilaan apuna? Mikä oli niin paljon tärkeämpää?
Eiköhän tuolle daamille ole tärkeintä vain hän itse. Nyt ulvoo suurta suruaan, vaikka ei edes puhelimeen vastannut kun potilas illalla koitti soittaa.
Mitä, jos se istu paikalla eikä kuullut ja illalla mietti, että aamulla soittaa. Mistä sä tiedät toisten asiat? Kannattaa aukoa päätä kun läheinen on kuollut.
Naisella vaan oli muita menoja eikä kerennyt potilaan puheluun vastaamaan.
🛀
Veli vei kotiin ja jos Tapsa olisi ollut huonossa kunnossa niin ei varmasti olisi yksinään jättänyt. Jo sekin että on joku hakemassa nykypäivänä on iso juttu. Ei kaikilla ole sukulaisia tai tuttavia lähettyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siellä alkoi vuotamaan? Käyttiköhän verenohennuslääkkeitä.
Kun leikkaushaava haaroissa aukeaa niin kyllä se vuotaa. Hanki aivot.
Haaroissa?
sappikivet ei oo haaroissa, googleta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin viime vuonna sappileikkauksessa eikä mua päästetty yksin kotiin. Aikuinen olen.
Pistikö ne sinut heti leikkauspäivänä kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti riskialttiimpi , pääsin yksin kotiin, polvileikkaus, kepit handuun ja menoksi, taksilla piti mennä, mikä oli mennessä Porvoossa Hkiin 25 euroa. Halapaa lystiä.
Kovasti tämä exä voivottaa nyt suurta suruaan, aika kornilta kuulostaa ko. missitohtorin ja "tietokirjailijan" ruikutus.
Surettaa Tapsan puolesta.😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti riskialttiimpi , pääsin yksin kotiin, polvileikkaus, kepit handuun ja menoksi, taksilla piti mennä, mikä oli mennessä Porvoossa Hkiin 25 euroa. Halapaa lystiä.
Minulta kysyttiin tarvinko kotona apua? Ikää oli enemmän kun 55 v. Sanoin että en tarvi, siivosin ennen lkähtöä, kaupasta hain kuivat tarvikkeet, tein pakkaseen ruokaa, jääkaappiin jne, kauppaan n 7 min mutta keppien kanssa, en laskenut mutta ainakin puolet. Siivoukseen olisin saanut apua mutta sanoin että kyllä se siitä menee jotenkuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistikö ne sinut heti leikkauspäivänä kotiin?
Tapaa oli viikon sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tehdään suunnitellusti tähystyksesså, kotiin samana päivänä, jos siellä on joku aikuinen seuraavan yön yli. Muutoin pääsee seuraavana päivänä, ei tarvita silloin aikuista kotiin. Kansa oli ollut sairaalassa monta päivää, kun oli tulehtunut sappirakko poistettu, ehkä tehty jopa avoleikkauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se vaimo oli kun ei ollut aikaa olla leikkauspotilaan apuna? Mikä oli niin paljon tärkeämpää?
Eiköhän tuolle daamille ole tärkeintä vain hän itse. Nyt ulvoo suurta suruaan, vaikka ei edes puhelimeen vastannut kun potilas illalla koitti soittaa.
Julkisuushakuinen naisystävä haluaa nyt paistatella, vaikka jätti tyttärensä isän yksin kuolemaan. Olevinaan niin murheen murtama, että voi voi sentään.
Niin, tytär Madeleine on yhteinen ja Tapsalla oma poika Johannes 50v ja tällä naisystävällä Edvart poika nuoruuden sulhasen kanssa.
Kai lastenlapsiakin oli Tapsalla, kun lapsetkin jo keski-ikäisiä.
Laulaja halusi varjella yksityisyyttään.
Mitä se olisi auttanut vaikka joku olisi vieressä ollut. Itse kuitenkin pystyi soittamaan ambulanssin.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö opiskeli Tukholmassa ja Nina muutti sinne, lapset Niinan nimellä, hieno nimi, taitaa olla aatelinen, kaunis edelleen. Näin hänet nuorena vnahalla ylioppilastalolla, muistan kauneuden ja oli vähän ylpeen oloinen, voi olla ettei ollut ylpee mutta minusta vaikutti siltä, hienostuneen oloinen. En muista mikä tilaisuus oli.
Joo, n. 20v sitten. Näyttävä ja kopsakan oloinen nainen. Väitteli tohtoriksi MISSEISTÄ! Sopii frun tyyliin.😂
Tulehdusarvot pilvissä ja kotiutettu!?!
Eivät menneet ikinä naimisiin. Suuri rakkaus kaikesta huolimatta.
Voimia omasille