Saako liikennevaloista kiihdyttää täysillä sallittuun nopeuteen?
Tietääkseni saa. Miksi siis kaikki lähettää autonsa niin verkkaisesti liikkeelle kun valot vaihtuu vihreäksi? Siis jotkut käyvät välillä niin hitaalla, että moni takana oleva jää punaisiin.
Kommentit (55)
Autokoulun opettajat on kyllä huononneet.No älä nyt ainakaan jää junnaamaan esteeksi.Kyllä auto ei tykkää rääkistä ellei satu olemaan joku teinibiili.Noita loppuun ajettuja biilei on liikaa hirveillä km autokapuopois.Osta aina vähän ajettu.min 100t km mittarissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä lähden aina kun valo vaihtuu ja sitten joudun jarrutamaan kun edellä oleva on paikoillaan ja odottaa sen edellä olevan liikahtamista jne...
Koitan kuitenkin aina (siis ilman kovaa kiihdytystä) jos ihmiset olisivat oppineet tämän "formula" lähdön, eli kun kaikki lähtee kun valo vaihtuu, niin kukaan ei törmää toisen perään ja voihan sitä sitten painaa jarrua, jos se edellä oleva ei liikukaan, mutta ainakin näin tulisi aina yrittää.
Niinno olishan se kiva jos kaikki lähtisi, mutta kun ei lähde, niin olen jo lopettanut yrittämästäkään. Tuossahan saa aikaan vaan sen että takana tulijatkin luulee että nyt lähdetään ja joutuu sitten vielä jarruttelemaan, kun ei lähdetäkään. Turhaa nytkyttelyä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Kiihdytän normaalisti ja kaikki jäävät kauas taakse. Jonkun ajan päästä kihnuttajat menevät ylinopeudella ohi.
Hah hah l00sori.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Kiihdytän normaalisti ja kaikki jäävät kauas taakse. Jonkun ajan päästä kihnuttajat menevät ylinopeudella ohi.
Onko sullakin sähköauto?
Oon huomannut ettei tarvi varsinaisesti kiihdyttää, vaan kun auto lähtee heti liikkeelle kun nilkkaa ojentaa ja sekös kihnuttajia harmittaa. Näyttää tietty heille että toi nyt tarkoituksella revittelee, ei, sen vaan ei tarvi nostaa kierroksia ennen liikkeelle lähtöä.
Ylinopeudella painaltavat sitten ohi kun saavat kerättyä itteään sen muutaman sekunnin.
Liikenteessä ai ainoastaa saa vaan pitäisi kiihdyttää ripeästi sallittuun nopeuteen. Oli kyse sitten liikennevaloista tai kiihdytyskaistasta. Hitaammat ovat sitten siellä kiihdytyskaistan päässä manailemassa, kun mulkerot ei päästä liittymään motorille.
Sun nuhapumpulla voi ehkä ottaa jokaisen valolähdön täysillä, mutta mulla kestäisi renkaat ehkä 5000km ja niska ei sitäkään joten antaa olla.
Varovasti pitää lähteä ettei skoda lähe lapasesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se auto kuluu jatkuvassa täysillä kiihdyttelyssäkin, eikä jatkuva täyskiihdyttely ole muutenkaan mitenkään miellyttävää matkantekoa, paitsi jos auto on niin lussu ettei se ihmeemmin kiihdy täysilläkään. Ei silti mikään tojotisti tartte olla että viiteenkymppiin pääsyssä menee monta minuuttia.
Itse painoin lainassa olleen 2.0 hybridi corollan lapun lattiaan niin muut jäi kauas taakse, joten kyllä noi ainakin nykyliikenteen rytmissä hyvin pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Teslallani näytän usein muille, kuinka 500 hv auto lähtee.
Eikös noissa sähkövispilöissä tehot sanota watteina tai jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sullakin sähköauto?
Oon huomannut ettei tarvi varsinaisesti kiihdyttää, vaan kun auto lähtee heti liikkeelle kun nilkkaa ojentaa ja sekös kihnuttajia harmittaa. Näyttää tietty heille että toi nyt tarkoituksella revittelee, ei, sen vaan ei tarvi nostaa kierroksia ennen liikkeelle lähtöä.
Ylinopeudella painaltavat sitten ohi kun saavat kerättyä itteään sen muutaman sekunnin.
Ei siihen mitään sähköautoa tarvitse. Monet vaan lähtee niin hemmetin hitaasti että millä vaan koslalla saa helposti tuon aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se auto kuluu jatkuvassa täysillä kiihdyttelyssäkin, eikä jatkuva täyskiihdyttely ole muutenkaan mitenkään miellyttävää matkantekoa, paitsi jos auto on niin lussu ettei se ihmeemmin kiihdy täysilläkään. Ei silti mikään tojotisti tartte olla että viiteenkymppiin pääsyssä menee monta minuuttia.
Itse painoin lainassa olleen 2.0 hybridi corollan lapun lattiaan niin muut jäi kauas taakse, joten kyllä noi ainakin nykyliikenteen rytmissä hyvin pysyy.
Pysyishän ne mut kun näyttää olevan harvassa ne kuskit jotka painais sitä lappua edes jonkin verran.
Periaatteessa kyllä mutta helposti päästään liikenteen vaarantamiseen. On myös aika suuri riski että menee yli esim. 60 alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teslallani näytän usein muille, kuinka 500 hv auto lähtee.
Eikös noissa sähkövispilöissä tehot sanota watteina tai jotain?
Kaikissa autoissa tehot kuuluisi sanoa watteina, jo ysärillä mulle opetettiin niin. Mutta edelleen käytetään hevosvoimia. Myös Teslan omilla sivuilla.
Watit vai hv:t, vähän kuin metrijärjestelmä vai paunat, mailit, unssit.... molempia käytetään.
Monesti Teslallani kiihdyttäessä ehdin edelliseen aaltoon ja olen perillä minuutteja aiemmin.