Mitä voi sanoa syöpään sairastuneelle?
Tilanne on ettei sairautta voi parantaa. Hoidoilla voi vaan ostaa elinaikaa jonkun verran. Tai näin ainakin netin mukaan. Ihan viralliset sivut ei mitkään huuhaa sivut. Silti lääkäri sanoi että kaikki tehdään ja toivoa ei kannata menettää. Eikö tuo ole harhaanjohtavaa? Mikä ihmeen toivo? Toivo mistä? Sairastunutkaan ei tunnu tietävän miten huono ennuste on. Tai sitten vain esittää ettei tiedä. Mitä mun pitäisi tehdä? Esittää mukana? Pelkään vain että me hukataan tää aika mitä on jäljellä jos leikitään vaan että kaikki on niinku ennen ja että aikaa on vaikka kuinka paljon...
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
No sanoisin, että googlaa:
Jim Gordon herbalist weebly
Index kohdasta löytää tiedot mihin kaikkeen on auttanut. Tuonkin miehen piti kuolla 4 asteen syöpään, mutta pelastui.
Jokaisen oma valinta mitä tekee. Lääkärit eivät voi antaa toivoa paranemisesta joissakin tilanteissa. Mutta kun ottaa asiat omiin käsiin, lopputulos voi olla toinen.
Vähähiilarinen estää myös syövän kasvua
Älä nyt saatana ala tuputtaa omia harhojasi.
Täällä in lapsia kirjoittelemassa ilkeyksiä ja myös luonnehäiriöisiä. Ei kannata vastata heille. Alapeukku ja ilmianto paras vaihtoehto.
Sokerin käytön lopettaminen ja terveelliset paastot kunniaan.
Se ongelma joskus on ettei ei ole sanoja, osaisi sanoa vain että "ahdistaa", jota ei kaikille voi sanoa. Ehkä sairastunut kaipaa läheisen apua ettei jää yksin tai soiton päässä joku, sekä kivun ja olon lievitystä. Riippuu panikoiko myös, tarviiko se toinen henkistä apua terapeutista tyyliin ja kivunlievitys, tai onko pahoinvointia. Ei kannata sanoa mitään long live great Russia. Mikä on kauniisti sanottu ja mikä liiallista?
Minun syöpäni ei parane. Eikä kukaan tiedä kauanko on aikaa. Voi olla vuosia tai olematta. Nyt sitä hoidetaan täysillä ja niin pitkälle kuin suinkin mahdollista. Paras on kun ystävät ovat tavallisesti ja korvina. Ovat he kuultuaan pahoitelleet ja kysyvät vointia mutta muuten annetaan asian olla. Syöpäsairas saa elää, toivoa ja unelmoida, ei tarvitse lopettaa siksi että tulevaisuudesta ei tiedä. Mitä ap menettäisit siinä että sairas toivoo ja elää elämänsä loppuun? Mikset "leikkisi" mukana?
Kikkelis kokkelis mitäs läksit. Niii.
Vierailija kirjoitti:
"Eletään niin kauan kuin elämää riittää." Panostakaa elämän laatuun, kun määrästä ei ole tietoa. Tehkää yhdessä asioita, joista pidätte, ja joita hän pystyy sairaudestaan huolimatta tekemään. 'Hetkessä eläminen' on nyt se 'juttu'.
Miksi tälle alapeukku? T. Syöpäsairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eletään niin kauan kuin elämää riittää." Panostakaa elämän laatuun, kun määrästä ei ole tietoa. Tehkää yhdessä asioita, joista pidätte, ja joita hän pystyy sairaudestaan huolimatta tekemään. 'Hetkessä eläminen' on nyt se 'juttu'.
Miksi tälle alapeukku? T. Syöpäsairas.
Ilmeisesti täällä on niin sairaita ihmisiä jotka haluavat että jopa sairastunut lopettaa elämänsä ja muistaa olla sairas, läheisten pitää muistuttaa jos ei muista. Ei mekään vielä terveet tiedetä milloin loppu tulee, voidaan hyvinkin lähteä onnettomuudessa tai kuuluisa äkkikuolema iskee lenkillä. En minä sitä murehdi ja toivon todella että te sairastuneet saatte elää niin normaalia elämää iloineen ja suruineen niin hyvin kuin on mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Minun syöpäni ei parane. Eikä kukaan tiedä kauanko on aikaa. Voi olla vuosia tai olematta. Nyt sitä hoidetaan täysillä ja niin pitkälle kuin suinkin mahdollista. Paras on kun ystävät ovat tavallisesti ja korvina. Ovat he kuultuaan pahoitelleet ja kysyvät vointia mutta muuten annetaan asian olla. Syöpäsairas saa elää, toivoa ja unelmoida, ei tarvitse lopettaa siksi että tulevaisuudesta ei tiedä. Mitä ap menettäisit siinä että sairas toivoo ja elää elämänsä loppuun? Mikset "leikkisi" mukana?
Miksi leikkisin mukana? Sehän tarkoittaisi sitä että tehtäisi vain huonoja asioita. Mä haluan että me tehdään hyviä asioita yhdessä. Ollaan enemmän yhdessä, enemmän läheisyyttä jne sitä meillä juuri nyt ole kun ollaan vaan ajateltu että kyllä me ehditään myöhemminkin.
Ap
Olen samassa tilanteessa aapeen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olipas ilkeitä vastauksia.
Minä jos joku haluan että puolisoni selviäisi tästä syövästä.
Ap
Kai sinulla on ajatuksia itsellä? Kuka osaa vierasta neuvoa.
"Miten haluat, että olen läsnä? Haluatko, että käyn usein, haluatko jutella, olla hiljaa, tehdä jotain yhdessä?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi leikkisin mukana? Sehän tarkoittaisi sitä että tehtäisi vain huonoja asioita. Mä haluan että me tehdään hyviä asioita yhdessä. Ollaan enemmän yhdessä, enemmän läheisyyttä jne sitä meillä juuri nyt ole kun ollaan vaan ajateltu että kyllä me ehditään myöhemminkin.
Ap
Ei mekään tätä puolison kanssa suunniteltu ja onhan se tietoisesti muutettava suuntaa ajatuksissa. Pois se sitku ja tilalle nytku. Toisaalta voi olla että sairas ei vielä pysty myöntämään ja tajuamaan tilannetta.
Kerron, että hyvä aika käydä arkku kaupoilla.