Onko täällä kukaan lopettanut auringonoton alle 50-vuotiaana?
Itse olen. Sitä ennen olin joka päivä aurinkoa ottamassa Suomessa kesäisin ja muutoin ulkomailla.
Kommentit (28)
En ole koskaan aloittanutkaan. Siitä huolimatta nelikymppisenä hoidettiin ensimmäiset ihosyövän esiasteet kasvoilta.
Vierailija kirjoitti:
Auringon otto on hölmöläisten hommaa. Naapurissa korkeasti koulutettu nainen grillaa itseään kun vähänkin aurinko pilkahtaa. Taitaa olla ihan tyhmä.
Meillä on samanlainen himogrillaaja ja näyttää vanhalta nahkasohvalta.😳
Vierailija kirjoitti:
Lopetin joskus 30+. Sitä ennen otin paljon, paljon aurinkoa.
Ilmeisesti ei kuitenkaan ihosyöpää ehtinyt tulla. Nyt 44.
Kyllä se ihosyöpä vielä ehtii tulla.
Itse lopetin auringonoton alle kolmikymppisenä. Nuorena tuli otettua enemmän kuin tarpeeksi. Jos olisin ollut fiksu, en olisi koskaan maannut auringossa.
Olen aina ollut auringonottaja, kohtuudella, mutta viime vuosina vain ihosairauden vuoksi. Nyt kuitenkin päätin senkin lopettaa. Tarttukoon aurinko ihan normi oleskelusta ulkona.
Joskus 35 tienoilla en enää aktiivisesti hakeutunut ottamaan aurinkoa. Ennen sitäkin varsin harvoin, vaikka rusketun helposti. En koskaan erityisemmin pitänyt auringossa makaamisesta. Eli yli 30 v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin joskus 30+. Sitä ennen otin paljon, paljon aurinkoa.
Ilmeisesti ei kuitenkaan ihosyöpää ehtinyt tulla. Nyt 44.
Eihän se akuutisti tule vaan vuosien päästä. Toki toivottavasti ei sinulle iske.
Vierailija kirjoitti:
Auringossa oleilu pienentää merkittävästi sydänsairausruskiä, alentaa kolesterolia
Ja aiheuttaa melanoomia.
Tulee sitä vielä rannoilla käytyä nuoria kauniita ihmisiä katselemassa, sitten terassille.