Miten nopeasti menopausiin jälkeen oireet ja kiihtynyt vanheneminen alkavat?
Kommentit (71)
Jos tavoitteena on saavuttaa naiselle mahdollisimman hyvä ja pitkä parisuhde-elämä, niin silloin 35-45 vuoden ikäisen miehen tulee ottaa vaimokseen noin 10 vuoden ikäinen nuori nainen. Silloin miehelle on jo kertynyt paljon osaamista, josta nainen hyötyy/nauttii suuresti, ja vaihdevuosista aiheutuva ongelmarypäs siirtyy mahdollisimman myöhäiseen vaiheeseen yhteiselämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkoi aika tasan 60-vuotiaana.
Rupsahtaminen/haurastuminen?
Rupsahtaminen alkoi silloin, melkein kuin napista olisi painettu. Pidän lihakset, varsinkin jalkalihakset kunnossa, joten haurastumiseen en aio suostua.
Osuiko sinulle tuolloin menopaussi, vai oliko kyse vaan tuosta täälläkin mainitusta 60-vuotismuutoksesta?
Menopaussi oli 10 vuotta aiemmin. Siitä ei tullut mitään isoja oireita, mitä nyt ketutusta normaaliakin enemmän 😁
Vierailija kirjoitti:
Jos tavoitteena on saavuttaa naiselle mahdollisimman hyvä ja pitkä parisuhde-elämä, niin silloin 35-45 vuoden ikäisen miehen tulee ottaa vaimokseen noin 10 vuoden ikäinen nuori nainen. Silloin miehelle on jo kertynyt paljon osaamista, josta nainen hyötyy/nauttii suuresti, ja vaihdevuosista aiheutuva ongelmarypäs siirtyy mahdollisimman myöhäiseen vaiheeseen yhteiselämää.
Persuinkkeli kuulostaa ihan muslimilta.
Oliskohan niin, että naisen vanheneminen on medikalisoitu tavalla, jota miehelle ei ole tehty? Nuo vanhemispiikit 44- ja 60-v. koskevat molempia sukupuolia. Lisääntymiskyky säilyy miehellä pitempään, mutta sairaiden jälkeläisten riski kasvaa.
Tuntuu, että vaihdevuosilla pelotellaan mutta andropaussilla ei.
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä! En tiedä ketään 50-vuotiasta, joka näyttäisi nuorelta.
Ei 50-vuotiaan ole tarkoituskaan näyttää nuorelta, vaan 50-vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä! En tiedä ketään 50-vuotiasta, joka näyttäisi nuorelta.
Ei 50-vuotiaan ole tarkoituskaan näyttää nuorelta, vaan 50-vuotiaalta.
Niin, juttu kai lähinnä siinä, että habitus ei muutu nopeasti 40-vuotiaasta 60-vuotiaaksi vain menopaussin takia
Se on muuten jännä että omalla kohdalla ja nähtävästi muidenkin naisten kohdalla joku ihme näkyvä "rupsahtaminen" tapahtuu kun täyttää 40. Tuntuu että itsellekkin se tapahtui ihan kuukausissa. Ihme turvotus ja pönötys iski, iho jotenkin muuttui eikä todellakaan ole sama enää kuin kolmenkympin puolella. Sanotaan että viisikymppisenä taas helpottaa ja jotenkin heleytyy, moni saa laihdutettuakin.
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan niin, että naisen vanheneminen on medikalisoitu tavalla, jota miehelle ei ole tehty? Nuo vanhemispiikit 44- ja 60-v. koskevat molempia sukupuolia. Lisääntymiskyky säilyy miehellä pitempään, mutta sairaiden jälkeläisten riski kasvaa.
Tuntuu, että vaihdevuosilla pelotellaan mutta andropaussilla ei.
Miehet eivät söisi niin kuuliaisesti lääkkeitään, joten lääketehtaiden on parempi kohdistaa tuotteensa naisille.
Vaihdevuosissa menoa pitäisi hidastaa. Mutta tämä ei nyky-yhteiskunnassa käy päinsä, koska naisen kuuluu hoitaa koti ja työt, vaikka sitten lääkkeen voimalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli menopaussi 53-vuotiaana. Nyt olen 56 v ja olen sitä mieltä, että tämän viimeisen vuoden aikana olen alkanut selkeämmin vanhenemaan. Iho on löystynyt huomattavasti.
Minulla on laastari, sain sen silloin 53 v. Eipä ole auttanut.
Moni mieskin alkaa vanheta viimeistään viidenkympin puolivälissä
Tosella harva 50 vuotta täyttänyt mies on nuorekkaan näköinen. Joitain harvoja on ja heillä yleensä sileä iho.
Kyllä. Voi googlettaa englanniksi. Löytyy kyllä. Monella myös esimerkiksi paino nousee juoksusta yms. Palautuminen on tärkeää.