Miten nopeasti menopausiin jälkeen oireet ja kiihtynyt vanheneminen alkavat?
Kommentit (71)
Mietin edellwen, että pitäisikö hormonikorvaushoito aloittaa vai ei?
Tapahtuuko edes vältyämättä mitään nopeaa ja dramaattista?
Oireet alko jo pari vuotta sitten, vielä ei ole ollut menopaussia.
"Vuosi lapsen kasvattaa, kaksi vanhan vanhettaa."
Vierailija kirjoitti:
Onko kiertosi edelleen säännöllinen?
Vierailija kirjoitti:
2 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 vuotta?
Ei kun viikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos aloitat tupakoinnin niin kyllä. Rupsahdat muutamassa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aloitat tupakoinnin niin kyllä. Rupsahdat muutamassa viikossa.
Niin rupsahtaa varmaan ilman menopaussiakin
Kaikkea ei ole menetetty, mutta lienee jossain määrin yksilöllistä.
Ei sitten missään vaiheessa. Ainoat menopaussin oireet mulla oli, että menkat oli. noin 10 vuotta epäsäännölliset ja sitten loppuivat 51 vuoden iässä. Mitään muita oireita ei koskaan ollut. Ei ole tapahtunut myöskään minkään sortin pikarupsahtamista menopaussin jälkeen. Eikä kyllä kellekään tuntemalleni, ellei sitten ole muuten ollut elämässä jotain muutakin kuin vaihdevuodet tyyliin vaikea sairaus, aivan liikaa stressiä + siitä unettomuutta ja joillain lääkitsemistä päihteillä tai ylensyönnillä. Ei omalle äidillenikään koskaan käynyt vaihdevuosien takia mitään rupsahdusta, vasta jossain 70 v iässä tuli sellainen ulkonäön muutos jossa selvästi alkoi näyttää vanhalta, ja mitään hormonikorvaushoitoja ei koskaan syönyt koska oli vaivattomat vaihdevuodet kuten itselläkin.
Minulla oli menopaussi 53-vuotiaana. Nyt olen 56 v ja olen sitä mieltä, että tämän viimeisen vuoden aikana olen alkanut selkeämmin vanhenemaan. Iho on löystynyt huomattavasti.
Minulla on laastari, sain sen silloin 53 v. Eipä ole auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta tämä tarkoittaa 75+ tai 80+ ihmisiä, ei menopaussi-ikäisiä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten missään vaiheessa. Ainoat menopaussin oireet mulla oli, että menkat oli. noin 10 vuotta epäsäännölliset ja sitten loppuivat 51 vuoden iässä. Mitään muita oireita ei koskaan ollut. Ei ole tapahtunut myöskään minkään sortin pikarupsahtamista menopaussin jälkeen. Eikä kyllä kellekään tuntemalleni, ellei sitten ole muuten ollut elämässä jotain muutakin kuin vaihdevuodet tyyliin vaikea sairaus, aivan liikaa stressiä + siitä unettomuutta ja joillain lääkitsemistä päihteillä tai ylensyönnillä. Ei omalle äidillenikään koskaan käynyt vaihdevuosien takia mitään rupsahdusta, vasta jossain 70 v iässä tuli sellainen ulkonäön muutos jossa selvästi alkoi näyttää vanhalta, ja mitään hormonikorvaushoitoja ei koskaan syönyt koska oli vaivattomat vaihdevuodet kuten itselläkin.
Ihanaa, että näinkin voi käydä...
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli menopaussi 53-vuotiaana. Nyt olen 56 v ja olen sitä mieltä, että tämän viimeisen vuoden aikana olen alkanut selkeämmin vanhenemaan. Iho on löystynyt huomattavasti.
Moni mieskin alkaa vanheta viimeistään viidenkympin puolivälissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kiertosi edelleen säännöllinen?
Ei, pitenemään päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen vanhenemispiikki sekä naisilla että miehillä on jo ennen 45. ikävuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen vanhenemispiikki sekä naisilla että miehillä on jo ennen 45. ikävuotta.
Jos tätä ei ole tullut, niin milloin se on odotettavissa?
?