Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko vaihdoit kesärenkaat ja mikä paikkakunta

Vierailija
24.03.2025 |

Kysymys otsikossa!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajanut 18 vuotta kitkoilla ympäri vuoden. Hki. (ilman onnettomuuksia).

Aika typerää kuluttaa kitkarenkaat loppuun kesällä. Menee aika paljon rahaa turhaan uusien talvirenkaiden ostamiseen.

Samalla lailla kitkarenkaat kuluvat kuin kesärenkaatkin Renkaiden vaihdattaminen ja kausisäilytys ei ole ihan halpaa ja sinne on varattava aika, klo 7-16 arkena, ja mentävä sinne silloin jonottamaan.

Miksi maksaa työstä, jonka tekee helposti itse. Lisäksi samalla tulee katsottua renkaiden todellinen kunto, ei pelkästään urasyvyys.

Vierailija
22/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika typerää kuluttaa kitkarenkaat loppuun kesällä. Menee aika paljon rahaa turhaan uusien talvirenkaiden ostamiseen.

Samalla lailla kitkarenkaat kuluvat kuin kesärenkaatkin Renkaiden vaihdattaminen ja kausisäilytys ei ole ihan halpaa ja sinne on varattava aika, klo 7-16 arkena, ja mentävä sinne silloin jonottamaan.

Miksi maksaa työstä, jonka tekee helposti itse. Lisäksi samalla tulee katsottua renkaiden todellinen kunto, ei pelkästään urasyvyys.

Minäkin vaihdoin aikaisemmin itse mutta en enää viitsi. Käyn töissä, että tienaan, että voin maksaa palvelusta niille, jotka tekee sitä työkseen. Juon kahvit sillä aikaa. N65

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla lailla kyllä mutta huomattavasti nopeammin koska se kumi on niin pehmeää.

Vierailija
24/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön aikana tuli 10 cm lunta, joten hyvä että en. 

Vierailija
25/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 14 vuotta kitkoilla kesät talvet, viimeiset vuodet Keski-Suomessa. Ei onnettomuuksia, neliveto.

Vierailija
26/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla lailla kyllä mutta huomattavasti nopeammin koska se kumi on niin pehmeää.

Jep, ja kuumalla asvaltilla ne lamellit vulkanoituu yhteen, se talvirengas on pilalla yhden kesän jälkeen. Varmaan markkinoiden halvin kesärengas on ominaisuuksiltaan paljon parempi kuin kitkarengas kesällä.

Vierailija
27/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joakua kuukauden päästä ehkä. Haapavesi.

Vierailija
28/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Lohjalla, ja vaihdoin autoni talvirenkaat kesärenkaiksi neljällä eri paikkakunnalla eli oikea eturengas Lappeenrannassa, vasen eturengas Vaasassa, oikea takarengas Porissa ja vasen takarengas Jyväskylässä.

Vierailija
29/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja kuumalla asvaltilla ne lamellit vulkanoituu yhteen, se talvirengas on pilalla yhden kesän jälkeen. Varmaan markkinoiden halvin kesärengas on ominaisuuksiltaan paljon parempi kuin kitkarengas

Onpa teillä hassuja luuloja. Kitkat kestävät käyttöä saman verran kuin jos ajaa vuodet läpeensä kesärenkailla. 

Vierailija
30/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. En pääsisi kesärenkailla edes pihasta pois ja eka kilometrikin on jäätikköä. Työpaikan pihassa myös jäätä joka paikassa. Nivala.

Vierailija
31/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitkarenkaat on tehty paljon pehmeämmästä kumiseoksesta. Muuten rengas olisi 25 asteen pakkasella kivikova. Talvirenkaan materiaali on suunniteltu käytettäväksi kylmään vuodenaikaan.

Kesällä kun tienpinta on polttavan kuuma alkaa kitkarengas kulumaan paljon nopeammin. Koska jo valmiiksi pehmeä kumiseos lämmetessään pehmenee entisestään. Talvirengasta kun ei ole suunniteltu käytettäväksi kuumilla tienpinnoilla.

Kukaan ei ole keksinyt kumiseosta jonka ominaisuudet säilyisi ihanteellisena lämpötilasta riippumatta. Talvella tienpinta voi olla -30 astetta ja kesällä +40 astetta. Siinä on melkoinen lämpötilaero!

Vierailija
32/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kitkarenkaat on tehty paljon pehmeämmästä kumiseoksesta. Muuten rengas olisi 25 asteen pakkasella kivikova. Talvirenkaan materiaali on suunniteltu käytettäväksi kylmään vuodenaikaan.

Kesällä kun tienpinta on polttavan kuuma alkaa kitkarengas kulumaan paljon nopeammin. Koska jo valmiiksi pehmeä kumiseos lämmetessään pehmenee entisestään. Talvirengasta kun ei ole suunniteltu käytettäväksi kuumilla tienpinnoilla.

Kukaan ei ole keksinyt kumiseosta jonka ominaisuudet säilyisi ihanteellisena lämpötilasta riippumatta. Talvella tienpinta voi olla -30 astetta ja kesällä +40 astetta. Siinä on melkoinen lämpötilaero!

Mitään tuollaista ei kuitenkaan todellisuudessa tapahdu oikeasti, en ole alkuunkaan ainoa joka ajelee pelkillä kitkoilla kesät talvet. Rengasbusiness, kauttaaltaan, tietenkin haluaa pelotella autoilijoita vaikka millaisilla kauhutarinoilla.

Vierailija
33/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 14 vuotta kitkoilla kesät talvet, viimeiset vuodet Keski-Suomessa. Ei onnettomuuksia, neliveto.

hyvä, ettei ole vielä sattunut mitään

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/moottori-testasi-miten-kitkarengas-…

"Koe osoitti, että kitkarengas on kesäkelissä suorastaan hengenvaarallinen, eikä auto pysy kuljettajan hallinnassa, jos jotain yllättävää tapahtuu."

Vierailija
34/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Koe osoitti, että kitkarengas on kesäkelissä suorastaan hengenvaarallinen, eikä auto pysy kuljettajan hallinnassa, jos jotain yllättävää tapahtuu."

Täysin höpö juttu. Rengasbusiness, kauttaaltaan, tietenkin haluaa pelotella autoilijoita vaikka millaisilla kauhutarinoilla.

Vierailija
35/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin höpö juttu. Rengasbusiness, kauttaaltaan, tietenkin haluaa pelotella autoilijoita vaikka millaisilla kauhutarinoilla.

Niin, kaipa olisi joka kesä mediassa edes jokunen kuva sulaneista kitkarenkaista, sekä uutisia onnettomuuksista jotka aiheutuneet kitkoilla ajamisesta kesällä. Mutta kun ei ole, kitkat ovat kesällä yhtä hyvät kuin kesärenkaat jos ei paremmatkin, koska ne ovat kitkat kesälläkin.

Vierailija
36/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, kaipa olisi joka kesä mediassa edes jokunen kuva sulaneista kitkarenkaista"

No ei ne nyt löysäksi hyytelöksi saakka sula! Kumiseos vain pehmenee joka heikentää renkaan kulutuskestävyyttä merkittävästi. Kitkarenkailla jos ajelee vuoden ympäri niin voi joutua joka syksy ostamaan uudet kitkarenkaan.

Vierailija
37/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään tuollaista ei kuitenkaan todellisuudessa tapahdu oikeasti, en ole alkuunkaan ainoa joka ajelee pelkillä kitkoilla kesät talvet. Rengasbusiness, kauttaaltaan, tietenkin haluaa pelotella autoilijoita vaikka millaisilla kauhutarinoilla.

Mitä tämä mystinen "rengasbusiness" hyötyy tämänlaisesta salaliitosta? Eihän tällä tavalla saa ihmisiä yhtään sen enempää renkaita ostamaan.

Vierailija
38/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko paskoilla autoilla porukka ajaa jos kitkarenkaat tuntuu niissä yhtä hyviltä kuin kesärenkaat :D

Köyhien touhua, tai tyhmien tai molempien.

Vierailija
39/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei olisi varaa ajaa kitkarenkailla kesällä. Kuluvat paljon nopeammin, kuin kesärenkaat eikä ole rahaa ostella uusia kitkoja parin vuoden välein.

Vierailija
40/40 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin jo kolme viikkoa sitten

Turku