Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen onnesta kateellisuus

Vierailija
24.03.2025 |

Kuinka paljon olette huomanneet eri tilanteissa että kun kerrotte vaikka jostain onnistumisesta tai olet saavuttanut elämässä jotain mainitsemisen arvoista, niin kommentointi takaisin on vähättelevää tai jopa ilkeää? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa siinä määrin että oma vaurastuminen on pitänyt salata . Tein hyviä sijoituksia cryptoihin aikanaan . Ainoastaan lapset tietää tästä . Muille ei voi kertoa . 

Vierailija
2/12 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakannut välittämästä. Lauon suoraan. Toisaalta elämäni on ollut aika onnetonta, ei se raha tuo onnea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku puhunu mun AMG-mersusta 

Vierailija
4/12 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran on tuota tapahtunut etten kerro asioistani kuin ihan harvoille valituille. Valitettavasti edes kaikki oman perheen jäsenet ei kuulu tuohon joukkoon. Enpähän itsekään jaksa enää hihkua ankeuttajien onnistumisille, hymähdän korkeintaan jotain kohteliasta ja vaihdan aihetta. Menen nykyään sillä asenteella että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
5/12 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se vähän riippuu miten asian kertoo.

Mulla on yksi ystävä joka hehkuttaa ihan kaikkea. Hän on niin kaunis, seksikäs, osaava, korvaamaton jne puhumattakaan jos jotakin on tapahtunut. Ei jaksa kuunnella. Eikä johdu kateudesta. En jaksa kuunnella sitä kuinka hyvä ja seksikäs perä hänellä on tai kuinka hänen mies teki sitä ja tätä ja on maailman onnellisin ihminen. Varsinkin kun kyse on ylipainoisista keski-ikäisestä ihmisestä jolla ei ole mitään omaisuutta eikä elämä muutenkaan ole millään asteella kadehdittavaa. Päinvastoin. Kaikki on kuulemma hänelle kateellisia. Hän itse tuntuu kadehtivan kaikkia ja en kerro hänelle enää mitään asioitani. En hyviä enkä huonoja.

Muiden kohdalla en ole huomannut tällaista kadehtimista. Toki kerron hyvät jutut normaalisti enkä kauhean suitsutuksen kera.

Vierailija
6/12 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan onnenhetket ja onnistumiset lähinnä vain oman perheen kanssa. 

Vierailija
7/12 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos itselläsi on taloudellisia tai joitain muita vaikeuksia, niin ilahdutko jonkun muun menestyksestä? 

Koskaan ei voi tietää mikä on muiden elämäntilanne. 

Vierailija
8/12 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä sitä miettii paljonkin millä tavalla asioista kertoo ettei vaikuta leijumiselta. Itse osaan olla onnellinen toisten puolesta, joten on vaikea silti ymmärtää jos joku reagoi ilkeästi, voi olla myös neutraali vaikka mielessä miettisikin että voi kunpa minullakin. 

Vierailija
9/12 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asioiden järjestelyt ovat aiheuttaneet kateutta. Olen pienituloinen sinkku, mutta tahdon järjestää vähät varani järkevästi. Tästä ei saisi puhua. Ei,  vaikka jokainen voi tehdä samoin ja pitäisikin.

Vierailija
10/12 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuskelussakin voi mennä yli. 

Vierailija
11/12 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos itselläsi on taloudellisia tai joitain muita vaikeuksia, niin ilahdutko jonkun muun menestyksestä? 

Koskaan ei voi tietää mikä on muiden elämäntilanne. 

Tavallaan uskon että toisen onni ei ole itseltä pois. On kuitenkin hyvä olla tilannetajua. Jos esimerkiksi ystävältä on juuri kuollut marsu, niin ei ehkä kannata tyrkyttää omaa uutta marsua hänelle nähtäväksi. Antaa hiukan tilaa. Ei se silti tarkoita ettei voisi olla onnellinen toisen puolesta. 

Vierailija
12/12 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Kel onni on hän onnen kätkeköön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän