Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Daalioiden (georgiinien) kasvattajia?

12.03.2007 |

Laitatteko daaliajuurakkonne kasvamaan vasta suoraan kasvupaikalleen kun ilmat ovat tarpeeksi lämpimät, vai oletteko esikasvattaneet niitä sisällä?

Mä kokeilin nyt laittaa viime syksynä kellariin talvehtimaan otetut juuripaakut ruukkuun sisälle esikasvamaan, ja ajattelin sitten siirtää ne ulos joskus toukokuussa. Viime vuonna daaliat kukkivat komeimmin vielä lokakuussa kunnes kukat paleltuivat, ja ajattelin että josko nyt saisin aikaistettua kukintaa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota tuonne huhtikuun puolelle.

Mutta jos haluat ottaa pistokkaita daalioista, niin voit ottaa juurakon jo valoon.

Minä olen aina esikasvattanut, viime vuonna kukinta tosin meni päin mäntyä, koska luteet iskivät daalioihin ja söivät kaikki nuput.

Vierailija
2/2 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Mulla tosiaan viime kesänä kukkivat niin myöhään että oikeastaan meni suurin osa kukinnasta ihan hukkaan. Sen takia ajattelin esikasvattaa, tai ainakin kokeilla. Ajattelin laittaa ruukut kasvihuoneeseen joskus toukokuussa, sinne ei ainakaan yöpakkaset pääse, ja sitten istuttaa ulos kun yöpakkasten vaara on ohi. Harmi juttu tuollaiset luteet, niiden torjunta tuntuu olevan tosi mahdotonta sitten kun kerran ovat päässeet iskemään kasviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme