Mitä säännöllisiä menoja olet karsinut viimeisen kahden vuoden aikana?
Ja kerro vuositulot.
-
Mulla
- piilolinssit 200e/vuosi
- spotify 144e/vuosi
- treeniohjelman vaihto halvempaan 170e/vuosi
- en raidoita enää hiuksia 140e/vuosi
Vuositulot 68800e.
Kommentit (86)
En mitään. Nytkin suunnittelen kampaajalle menoa taas.
oon jotunu lopettaan sanomalehti ja tms tilaukset vaikka rakastan lukemista.
ei varaa parturiin vaikka tarvetta olisi,leikkaan itse fiskarsseilla.not a good look...
kalliit harrastukset jouduin lopettaan.
leikkaukset osui muhun ja korona ajan iskut.
Alkoholi, maksulliset podcastit
40k
Olen lopettanut sanomalehden tilauksen sekä kahvinjuonnin, mikä kytkeytyi olennaisesti lehdenlukuun.
Hiuksia olen käynyt lyhennyttämässä kerran vimeisen kahden vuoden aikana. Antaa kasvaa vaan.
Olen siirtynyt prepaid-liittymään, omistan vain älyttömän antiikkiluurin, en siis maksa enää turhia kuukausimaksuja.
Suoratoistopalveluja en ole koskaan ostanut, riittää TV:n ja netin ilmaistarjonta.
Olen vihdoin ja viimein ottanut käyttöön ilmaisen "talonetin" myytyäni kesämökkini, minne tarvitsin mokkulan läppäriä varten.
Kerään ostoslistaa, käyn harvoin kaupassa, 2-3 pvänä/kk, jolloin autoni on tieliikennekäytössä.
En osta uusia vaatteita enkä kenkiä, kotona käyvät vanhat "rievut", muutamat siistit "kaupunkivaatteet" kestävät loppuelämäni.
Tarpeelliset askartelutavarat tilaan Temusta, 90% halvemmalla kuin kotimaisista nettikaupoista, sekä ilman postikuluja!
Eläkkeet n. 20000€/v. josta vastikkeet vievät puolet.
Miten ap llä on mennyt kampanjaan vain 140 per VUOSI? Mulla menee toi summa kuuden viikon välein. Ja siitä en luovu. Mulla ei ole koskaan ollut mitään maksullisia harrastuksia, ei ostokanavia, lehtiä tms. Käyn työpaikan salilla ja lenkillä. Areenassa on vaikka mitä katsottavaa.
Vuositulot 60 t
Kohta 3 v sitten muutin miesystäväni luo asumaan. Lopetin maksamasta asumisesta, mm minulla ei ole mitään vakuutusta .
Asun niin kaukana kaikesta, ettei tule juuri mitään ostettua.
N vuosi sitten alettiin vuokraamaan 2 huonetta airbnbssä ja toisessa on vakkariasukas, joka maksaa asumisen käteisenä. Tämä raha käytetään seuraavan viikon ruokaan.
Esim minun omaisuus mahtuisi alle 10 muuttolaatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap llä on mennyt kampanjaan vain 140 per VUOSI? Mulla menee toi summa kuuden viikon välein. Ja siitä en luovu. Mulla ei ole koskaan ollut mitään maksullisia harrastuksia, ei ostokanavia, lehtiä tms. Käyn työpaikan salilla ja lenkillä. Areenassa on vaikka mitä katsottavaa.
Vuositulot 60 t
Mä oon käynyt 2-3 kertaa vuodessa 'a30€. Taitava leikkaaja ja malli joka ei kasva yli.
Parturissa käynti on muutenkin ihan vihonviimistä ajantuhlausta ja pakollinen paha.
N52
Vuositulot vaihtelee. Lehden viikonloppu ja digi. Yksi puhelin liittymä. Yksi suoratoisto. Kotivakuutuksen pienentäminen. Pitsa ja karamelli itseltä.
Yhteensä 2000 vuosi.
Maksanut kaikki lainat pois, lopettanut päällekkäisiä vakuutuksia (matkavakuutus, vuokra-auton omavastuu), vaihtelen suoratoistoja, ei enää 4-5 samaan aikaan.
Perheen nettotulot 85000 vuodessa
Täysin lopetettu: leffa- ja teatterikäynnit, HSL:n ja VR:n käyttö (fillari tilalle), pääsarjatason peleissä käymiset, sisustaminen (rikki mennyt korvataan), parturikäynnit, ravintoloiden viinipullot, lehtitilaukset, kotimaan matkailu pl. lasten pelimatkat, rahallinen panostus puutarhaan, vanhan kakkosauton pitäminen ajossa, pesulapalvelut, taksi, vanhan auton merkkihuolto (erinomainen pikkupaja löytynyt), yksityinen hammashoito
Vähennetty: vakuutuksia, maksukanavia, kalan ja kahvin ostaminen täyteen hintaan, ulkona syömiset
Lopetin kolme aikakauslehtitilausta, koska huomasin, että lehtien sisältö ei enää kiinnostanut ja lehdet jäivät lukematta. Kaikki sanomalehtien tilaukset on muutettu nettitilauksiksi.
En käy konserteissa, teatterissa, keikoilla. En käy kahviloissa, ravintoloissa tai baareissa. En osta ikinä kahvia tai jotain patonkeja/ tai muuta evästä. En syö roskaruokaa, enkä ikinä tilaa noutoruokaa. En käytä Woltia tai muita noutopalveluita. En asioi K-ryhmän liikkeissä tai Stockalla. En käy shoppailemassa. En syö kalliita juustoja, leipiä tai kalaa, lihaa. En osta turhia syötäviä kuten kalliita rahkoja, mehuja tai jugurtteja. Ostan vain tarjouslihaa ja halvimpia leikkeleitä. Teen ruoat alusta asti itse enkä osta eineksiä tai puolivalmiita tuotteita. Ainoa eines minkä ostan on Lidlin 89 centin hernekeitto ja 1 euron valmis lihapulla paketti. Ostan kaiken ruoan Lidlistä.
Teen vain halpoja kotiruokia. Vaatteet ostan alennuksesta ja esim UFFIlta/Torista.
En tilaa lehtiä tai maksa suoratoistopalveluista.
En matkustele ulkomaille, käy risteilyillä, junamatkoilla tai hotelleissa, en lennä lentokoneella. En harrasta kuin kuntosalilla käyntiä ja ulkoilua ja lukemista.
Vierailija kirjoitti:
Vuositulot 60 t
Laskin säästön mitä tulee kun jätän raidoituksen pois ja leikkaan vaan.
Ajattelin, jos tappaisin itseni. Vuositulot 0e.
Terveys mennyt, mielenterveys myös rakoilee, työpaikka meni kilpailutuksessa halvemmalla tekeville tuonti-ihmisille, kaikki ottaa päähän, en jaksa kipuja enää.
En enää mistään koska vikoista "turhuuksista" jouduin luopumaan jo koronarajoitusten takia kun työtunnit ensin väheni, sitten loppui joksikin aikaa kokonaan eikä sittemmin enää ikinä palanneet samalle tasolle mitä aiemmin.
Ikinä en myöskään ole päässyt nauttimaan tasaisista kk- saati vuosituloista vaan vaihtelua on ollut koko työuran ajan jopa pari tonnia (1100-3300 euroa). Toisaalta kaikkeen tottuu, mutta kyllä tässä on melko hankalaa ollut rakentaa taloudellista turvallisuuden tunnetta ja jopa ihan vaan normaalia sosiaalista elämää/verkostoa kun ikinä ei tiedä milloin niitä töitä on pikkaista vaille pirusti ja milloin menee sopparin minimitunneilla. Sovi tai suunnittele siinä sitten jotain.
Joillekin varmaan tämäkin sopii mutta itse en heihin kuulu.
Ruuassa säästää paljon kun katsoo kilohintoja, opettelee itse tekemään perusruokaa. Einekset ja muu roskaruoka on kallista. Moni myös syö ihan liikaa, voi syödä vähemmän.
- Suoratoistot vaihdettu halvimpiin mainoksilla oleviin versioihin ja välillä otetaan tarjoushintaisia, ja tietenkin vain yksi tilauksessa kerrallaan, kokonaan ei luovuta koska ei meillä ole TV kytkettynä mihinkään ja jotain halutaan joskus katsoa
- Vähennetty einesruokia kuten pakastepizzaa ja tehdään pizzat itse jääkaapin jämistä
- Välillä puuroa tai nuudelia ruoaksi jos ei ole muuta
- Karsittu etenkin vaatteiden, sisustustavaroiden ja kodintuotteiden ostamista
- En enää osta uusia viherkasveja, niihin meni ennen paljon rahaa kun aina halusin uutuuksia ja uusia ruukkuja jne.
- Teflon-paistinpannut vaihdettu lähes ikuisiin teräksisiin, ei enää parin vuoden välein pannujen ostelua, sama homma muidenkin muovisten keittiöastioiden ja välineiden kanssa
Vierailija kirjoitti:
- Suoratoistot vaihdettu halvimpiin mainoksilla oleviin versioihin ja välillä otetaan tarjoushintaisia, ja tietenkin vain yksi tilauksessa kerrallaan, kokonaan ei luovuta koska ei meillä ole TV kytkettynä mihinkään ja jotain halutaan joskus katsoa
- Vähennetty einesruokia kuten pakastepizzaa ja tehdään pizzat itse jääkaapin jämistä
- Välillä puuroa tai nuudelia ruoaksi jos ei ole muuta
- Karsittu etenkin vaatteiden, sisustustavaroiden ja kodintuotteiden ostamista
- En enää osta uusia viherkasveja, niihin meni ennen paljon rahaa kun aina halusin uutuuksia ja uusia ruukkuja jne.
- Teflon-paistinpannut vaihdettu lähes ikuisiin teräksisiin, ei enää parin vuoden välein pannujen ostelua, sama homma muidenkin muovisten keittiöastioiden ja välineiden kanssa
Unohtui vuositulot, ne on n.25 000€
En mistään viimeisen 2 vuoden aikana. Päinvastoin ostin hetki sitten uuden auton vaikka en sitä paljoa tarvitse.
Tulot 45t€/vuosi