Mitä säännöllisiä menoja olet karsinut viimeisen kahden vuoden aikana?
Ja kerro vuositulot.
-
Mulla
- piilolinssit 200e/vuosi
- spotify 144e/vuosi
- treeniohjelman vaihto halvempaan 170e/vuosi
- en raidoita enää hiuksia 140e/vuosi
Vuositulot 68800e.
Kommentit (86)
Luovuin puhelimen kuukausimaksusta ja turhasta elisaviihteestä.
Olen joutunut tinkimään kaikesta jo ennen näitä leikkauksia. Vielä voisin tinkiä harrastuksista, mutta se tarkoittaisi sitä, että loppukin elämänhalu menee. Tietysti itselle kuopan kaivamisesta voi siitäkin saada kivan harrastuksen.
En kai mitään? Päinvastoin olen lisännyt menoja mm. matkailua. Vuositulot 55 k€.
Kaiken mikä elämisen ja asumisen kannalta ei ole pakollista.
Pyydän kampaajalla pelkän leikkauksen, en raitioja enkä väriä.
Kauneushoitopalvelut ja hieronnat.
Tulot 50k
En käy enää kampaajalla kuin kerran vuodessa, säästöä noin 600e/vuosi.
Vain yksi suoratoisto kerrallaan!
En käy ulkona syömässä kuin kerran kuussa, aiemmin kävin noin kerran viikossa.
Lopetin wolttaamisen kokonaan.
Vältän autolla ajoa lyhyillä matkoilla, en osaa sanoa rahallista säästöä mut nykyään tankkaan vain kerran kuussa.
Annan koiralle puruluun vain 3 kertaa viikossa, aiemmin joka päivä. Säästö 30 e/kk.
Lopetin kapselikahvin juomisen. Säästö 40 e /kk.
Vuositulot 40 000e.
En mitään. Rahaa on. Eläke nettona noin 15000 euroa vuosi ja säästöjä 70000 euroa. Normaalimenot kuukaudessa noin 650 euroa, joten lähes puolet eläkkeestä jää hupikäyttöön.
Luovuin autosta ja siirryin kasvispainotteiseen ruokaan. Kunto on noussut, vaimo on paremmalla tuulella ja rahaa säästyy 800 €/kk eläkepäiviä varten.
M57v.
Sääli, että niin moni luopuu palveluista. Mutta näin se vaan menee.
Auto on vaihdettu edullisempaan.
Piilareita ostan vähemmän.
Vaatteita en ole ostanut juuri lainkaan.
Kosmetiikkaa en ole ostanut kuin jotain ihan "pakollista".
Kauneushoitolassa tai kampaajalla en ole käynyt.
Mitään suoratoistopalveluita tai tilauksia ei ole.
Opintolainat ja luottokortit pois maksettu.
Lopetin arvokkaan harrastuksen.
En ole ostanut kotiin juuri mitään.
Ravintoloissa ei ole tultua juuri syötyä, juomisesta nyt puhumattakaan.
Taksiajelut ihan nollassa.
Ruuassa tinkinyt lihan määrästä, ja laadusta.
Luomua tulee ostettua vähemmän.
Ihan pitää nyt miettiä että mihin ne rahat sitten menevätkään ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet maksanut paskasta Spotifysta 144 e kun laadukkaan Qobuzin saa 162 eurolla. HUOH!
#akat
#wt
Ymmärrä nyt että samainen akka maksaa jostain treeniohjelmasta 🤣. Ei nähtävästi osaa katsoa videoita ilmaiseksi.
Sun käsitys urheilusta on että katotaan jotain videoita?
vuoden aikana en ole ostanut viikottain leikkokukkia maljakkoon. Ennen meni kepeästi 50 euroa viikossa, eihän leikkokukat kauan kestä. Nykyään on orkidea, joka kestää kuukausikaupalla.
Vaihdoin kampaamon halvempaan ja otan pelkän leikkauksen, ei enää raitoja.
Olen alkanut etsiä vaatteita enemmän kirpparilta, etenkin UFF:n tasarahapäiviltä.
Lykkään isompia hankintoja eteenpäin, tai jätän kokonaan ostamatta, jos ei ole täysin välttämätöntä.
Nämä nyt ainakin.
Ei hoitoainetta, otettiin pörssisähkö ja sen käyttö minimissä, ei lehtitilauksia, ei suoratoistoja. Kampaajan harvennus kerran kahteen vuoteen. Uusia vaatteita harkitusti. Monen tuotteen vaihto halvempaan.
En mitään. Jossain päälle 20 000€ huutelee vuositulot.
Vierailija kirjoitti:
Tukanöeikkuu, kahviöat, alkoholi, kokoliha, jotkjt erikoisjuuztot, hsl kuukauslipun, leffat, ravintolat, testterit, oopperan, hyväntekeväisyys, konsertit, vaatteet, kengät, herkut.
HSL voi korvata hankkimalla tavallisen polkupyörän ja hyvän lukon. Kirjastosta saa lainattua oppaan pyöränhuoltoon.
Vähentänyt hierojalla (happy end thai massage) käyntiä 4->3 /kk, 50 t€
Ihan vaan #helppous koska ei ole aikaa miettiä/etsiä että mitä sitä tänään tekisi. Mutta sinullehan se on ihan liikaa ettet koskaan saa tällaista herkkup*rsettä kun mulla 😘