Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ientulehdus iskee aina samaan kohtaan? Minimaalinen hammaskivi on juuri äskettäin poistettu, sitä ei kerry ikinä paljon

Vierailija
23.03.2025 |

Eikä kohta ole edes vaikeasti puhdistettava. Minkä hiton takia tuo sama kohta oireilee vähän väliä?! Se on suunnilleen helpoin mahdollinen puhdistettava, mutta muut hampaat ja osat ikenistä ovat aivan terveet, mutta tuo yksi riivattu kohta sekoaa vähän väliä. 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sekä lankainta että hammasväliharjaa päivittäin. Molemmat aina käytössä, ei ikinä vain toinen. Syön purkkaa (tosin hammaslääkäri on kehottanut välttämään), sekä ksylitolipastilleja nykyään. Niistäkin valitsen aina hapottomat ja tietysti sokerittomat. Suuvedestä aina alkoholiton. Mahdollisimman hellävaraiset ja miedot hammastahnat.

Vierailija
22/48 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan hoitaa hampaita. Osaan hoitaa tulehduksen. En ymmärrä miksi ikeneni ovat muuten terveet, mutta tuo yksi kohta reistailee vähän väliä. Käytän paljon maitotuotteita. Välttelen hapanta. Nämä eivät edes liity tulehdukseen mitenkään. Eroosio on tullut refluksin ja migreenin takia eli toisin sanoen oksentelun. 

No mikä kohta se sitten on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen hammasharja käytössä? Ja millä puhdistat hammasvälit?

Vierailija
24/48 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes lankaa sinnepäin, vaan ihan ientaskuista asti. Meille opetettiin hyvä hammashygienia kotona ja olen opetellut itsekin lisää aikuisena. Että osaamisesta ei ole kyse eikä siitä, että hoitaisin sinnepäin. Hammaslääkäriä en välttele, päinvastoin. 

Vierailija
25/48 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy hammaslääkäriltäsi.

Vierailija
26/48 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen ja sähköhammasharja. Puhdistan lankaimella ja hammasväliharjalla. Molemmilla aina. Ap

Vierailija
27/48 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kroonistunut, juurihoitoon.

No mene itse. Minulta on otettu röntgenit viime vuoden lopulla, eikä ole ollut mitään normaalista poikkeavaa tuolla alueella eikä ikinä ole ollut tarvetta millekään juurihoidoille.

Älä sitten VALITA!

Vierailija
28/48 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kroonistunut, juurihoitoon.

No mene itse. Minulta on otettu röntgenit viime vuoden lopulla, eikä ole ollut mitään normaalista poikkeavaa tuolla alueella eikä ikinä ole ollut tarvetta millekään juurihoidoille.

Älä sitten VALITA!

Mikä v*ttu sinua vaivaa? Miksi edes annan huomiota idiootille, en tiedä. Ap

Vierailija
29/48 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat harjaan säännöllisesti, ikinä aamulla en skippaa, mutta joskus nukahdan harjaamatta :/ silloinkaan mikään muu osio ikenistä ei ärry, vaan aina tuo yksi kirottu kohta. Joskus harjaan myös kesken päivän, mutta en säännöllisesti, koska tiedän ettei liiallinen peseminen ole hyväksi sekään. Käytän lankainta ja hammasväliharjaa, molempia päivittäin. Suuhygieniesti antoi yhden vinkin harjaamiseen ja sitä olen noudattanut myös. Teen lähes kaiken mallikkaasti, koska hampaiden hoito on aina ollut minulle tärkeää, mutta tuo yksi kohta on kirottu. Sen on pakko johtua eroosiosta. Muuta syytä en keksi. Käytän tavallista alkoholitonta suuvettä, joskus harvoin sitä ientulehdussuuvettäkin. On vain niin sairaan kallista eikä sitä saa käyttää päivittäin. Eikä tässä ole kyse hoidosta, vaan ehkäisystä. Kyllä minä tiedän miten tulehduskin hoidetaan, mutta kun haluaisin lopettaa tämän kierteen.

Vierailija
30/48 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään Parodontaxia saakin käyttää päivittäin. Täytyy katsoa sen jos hommaisi. Ap

Vierailija
31/48 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaippa se täytyy sujauttaa Parodontaxit ostoskoriin ja katsoa loppuisiko kierre sen avulla sitten. Ap

Vierailija
32/48 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks jos toinenkin voisi dipata hammasharjan harjasosaa vaikka kiehuvaan veteen, niin desinfioituu.

Ap vaikuttaako purenta sulla jotenkin

Vierailija
33/48 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks jos toinenkin voisi dipata hammasharjan harjasosaa vaikka kiehuvaan veteen, niin desinfioituu.

Ap vaikuttaako purenta sulla jotenkin

En minä tiedä vaikuttaako. Desinfiointia voin kokeilla myös, joskin uskon sen olevan melko turhaa, koska itseään ei voi saastuttaa omilla bakteereillaan. Olen kyllä hygieniafriikki, että ei minulle tuota mitään ongelmaa kokeilla.

Vierailija
34/48 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan hammaskiven poisto kesti ja mitä se maksoi ?

Vierailija
35/48 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Lumoral

Vierailija
36/48 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katsonut kelloa, mutta arvioisin että noin 20 minuuttia. Maksoi noin 92 € kela-korvauksen jälkeen. Mutta huom. Minulle kertyy äärimmäisen vähän hammaskiveä aina, eli se on aina todella nopea toimenpide. On siinä saattanut puoli tuntia vierähtää, mutta mielestäni se tuntui joltain 20 minuutilta. Harmi etten tajunnut katsoa kelloa. Ap

Vierailija
37/48 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En katsonut kelloa, mutta arvioisin että noin 20 minuuttia. Maksoi noin 92 € kela-korvauksen jälkeen. Mutta huom. Minulle kertyy äärimmäisen vähän hammaskiveä aina, eli se on aina todella nopea toimenpide. On siinä saattanut puoli tuntia vierähtää, mutta mielestäni se tuntui joltain 20 minuutilta. Harmi etten tajunnut katsoa kelloa. Ap

Kiitos paljon tiedosta. Minulla menee melkein aina 45 minuuttia. Yleisesti hammaskiven poistossa menee 30-45 minuuttia, mutta laskutus on jotenkin mielestäni väärin tai epäoikeudenmukainen. Sinulla oli myös aika kallis toimenpide, tehtiinkö kenties jotain muuta.

Vierailija
38/48 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo kirjoittanut jo että lankaimella ja hammasväliharjalla? Itse em. lisäksi tikutan ne hammasvälit, joihin hammasväliharja ei mahdu. Hammastahnana olen koko ikäni käyttänyt elmex-hammastahnaa.

Vierailija
39/48 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaat harjaan säännöllisesti, ikinä aamulla en skippaa, mutta joskus nukahdan harjaamatta :/ silloinkaan mikään muu osio ikenistä ei ärry, vaan aina tuo yksi kirottu kohta. Joskus harjaan myös kesken päivän, mutta en säännöllisesti, koska tiedän ettei liiallinen peseminen ole hyväksi sekään. Käytän lankainta ja hammasväliharjaa, molempia päivittäin. Suuhygieniesti antoi yhden vinkin harjaamiseen ja sitä olen noudattanut myös. Teen lähes kaiken mallikkaasti, koska hampaiden hoito on aina ollut minulle tärkeää, mutta tuo yksi kohta on kirottu. Sen on pakko johtua eroosiosta. Muuta syytä en keksi. Käytän tavallista alkoholitonta suuvettä, joskus harvoin sitä ientulehdussuuvettäkin. On vain niin sairaan kallista eikä sitä saa käyttää päivittäin. Eikä tässä ole kyse hoidosta, vaan ehkäisystä. Kyllä minä tiedän miten tulehduskin hoidetaan, mutta kun haluaisin lopettaa tämän kierteen.

Hampaiden pesu illalla on kaikkein tärkeintä eli harjaa hampaat ajoissa illalla, ettet ehdi nukahtaa.

Kysy hammaslääkäriltäsi, jos epäilet eroosiokohtaa tulehduksen aiheuttajaksi, että voiko sille tehdä mitään.

Voisit myös kokeilla harjata tuota kohtaa erilaisilla harjapäillä. Itse vaihdan kesken hammaspesun pehmeämmän harjan, sille kohtaa missä ikenessä tuntuu arkuutta. Harjaan hampaat melko kovalla pakkia tehokkaasti poistavalla harjalla, siksi on pakko välillä vaihtaa pehmeämpään.

Vierailija
40/48 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon tiedosta. Minulla menee melkein aina 45 minuuttia. Yleisesti hammaskiven poistossa menee 30-45 minuuttia, mutta laskutus on jotenkin mielestäni väärin tai epäoikeudenmukainen. Sinulla oli myös aika kallis toimenpide, tehtiinkö kenties jotain muuta.

Mullakin meni viimeksi 45-50 minuuttia ja maksoi alle 70 euroa julkisella. Ei minullakaan paljon hammaskiveä ollut, mutta laitteet reistasi ja homma tehtiin käsin sillä "piikillä"

Oli aiemmalla käynnillä tehty jo tarkastus ja röntgen, joka sekin maksoi 69 euroa. - eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi