Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ientulehdus iskee aina samaan kohtaan? Minimaalinen hammaskivi on juuri äskettäin poistettu, sitä ei kerry ikinä paljon

Vierailija
23.03.2025 |

Eikä kohta ole edes vaikeasti puhdistettava. Minkä hiton takia tuo sama kohta oireilee vähän väliä?! Se on suunnilleen helpoin mahdollinen puhdistettava, mutta muut hampaat ja osat ikenistä ovat aivan terveet, mutta tuo yksi riivattu kohta sekoaa vähän väliä. 

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan hammaskiven poisto kesti ja mitä se maksoi ?

En katsonut kelloa, mutta arvioisin että noin 20 minuuttia. Maksoi noin 92 € kela-korvauksen jälkeen. Mutta huom. Minulle kertyy äärimmäisen vähän hammaskiveä aina, eli se on aina todella nopea toimenpide. On siinä saattanut puoli tuntia vierähtää, mutta mielestäni se tuntui joltain 20 minuutilta. Harmi etten tajunnut katsoa kelloa. Ap

Kiitos paljon tiedosta. Minulla menee melkein aina 45 minuuttia. Yleisesti hammaskiven poistossa menee 30-45 minuuttia, mutta laskutus on jotenkin mielestäni väärin tai epäoikeudenmukainen. Sinulla oli myös aika kallis toimenpide, tehtiinkö kenties jotain muuta.

Kävin yksityisellä. Siihen sisältyi soodapuhdistus. Ensi kerralla otan ehkä puudutuksen, tuntui sen verran inhalta se sörkkiminen. Hyvin nopea toimenpide se oli ja ihmettelen, jos siihen saatiin puoli tuntiakaan kulumaan. Pitäydyn siis 20 minuutissa :d

Vierailija
42/48 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan hammaskiven poisto kesti ja mitä se maksoi ?

En katsonut kelloa, mutta arvioisin että noin 20 minuuttia. Maksoi noin 92 € kela-korvauksen jälkeen. Mutta huom. Minulle kertyy äärimmäisen vähän hammaskiveä aina, eli se on aina todella nopea toimenpide. On siinä saattanut puoli tuntia vierähtää, mutta mielestäni se tuntui joltain 20 minuutilta. Harmi etten tajunnut katsoa kelloa. Ap

Kiitos paljon tiedosta. Minulla menee melkein aina 45 minuuttia. Yleisesti hammaskiven poistossa menee 30-45 minuuttia, mutta laskutus on jotenkin mielestäni väärin tai epäoikeudenmukainen. Sinulla oli myös aika kallis toimenpide, tehtiinkö kenties jotain muuta.

Kävin yksityisellä. Siihen sisältyi soodapuhdistus. Ensi kerralla otan ehkä puudut

Puolta tuntiakaan siis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampaat harjaan säännöllisesti, ikinä aamulla en skippaa, mutta joskus nukahdan harjaamatta :/ silloinkaan mikään muu osio ikenistä ei ärry, vaan aina tuo yksi kirottu kohta. Joskus harjaan myös kesken päivän, mutta en säännöllisesti, koska tiedän ettei liiallinen peseminen ole hyväksi sekään. Käytän lankainta ja hammasväliharjaa, molempia päivittäin. Suuhygieniesti antoi yhden vinkin harjaamiseen ja sitä olen noudattanut myös. Teen lähes kaiken mallikkaasti, koska hampaiden hoito on aina ollut minulle tärkeää, mutta tuo yksi kohta on kirottu. Sen on pakko johtua eroosiosta. Muuta syytä en keksi. Käytän tavallista alkoholitonta suuvettä, joskus harvoin sitä ientulehdussuuvettäkin. On vain niin sairaan kallista eikä sitä saa käyttää päivittäin. Eikä tässä ole kyse hoidosta, vaan ehkäisystä. Kyllä minä tiedän miten tulehduskin hoidetaan, mutta kun haluaisin lopettaa tämän kierteen.<

Minulle on tehtykin noita muovikorjailuja eroosion takia. Seuraavaksi varmaan vielä tuo kohta. Pitää kysäistä joskus, että auttaisiko se asiaan. Pehmein mahdollinen harjakin on käytössä, mutta sekin tuntuu usein liian kovalta. Täytyy pestä aiemmin hampaat, ettei jää vahingossakaan. Yritän muutenkin pysäyttää paria reikää, senkin takia on tärkeää kiinnittää erityistä huomiota asiaan. 

Vierailija
44/48 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen hammasharja käytössä? Ja millä puhdistat hammasvälit?

Tavallinen ja sähköhammasharja. Puhdistan lankaimella ja hammasväliharjalla. Molemmilla aina. Ap

Onko hammasharjassasi paineentunnistin? Jyrräätkö tulehtuvaa kohtaa liian kovasti painaen? Lankaimen voi kastaa (klooriheksidiini-)suuveteen ennen lankausta, ainakin itselläni auttaa tulehduskohtaa parantumaan.

Vierailija
45/48 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaat harjaan säännöllisesti, ikinä aamulla en skippaa, mutta joskus nukahdan harjaamatta :/ silloinkaan mikään muu osio ikenistä ei ärry, vaan aina tuo yksi kirottu kohta. Joskus harjaan myös kesken päivän, mutta en säännöllisesti, koska tiedän ettei liiallinen peseminen ole hyväksi sekään. Käytän lankainta ja hammasväliharjaa, molempia päivittäin. Suuhygieniesti antoi yhden vinkin harjaamiseen ja sitä olen noudattanut myös. Teen lähes kaiken mallikkaasti, koska hampaiden hoito on aina ollut minulle tärkeää, mutta tuo yksi kohta on kirottu. Sen on pakko johtua eroosiosta. Muuta syytä en keksi. Käytän tavallista alkoholitonta suuvettä, joskus harvoin sitä ientulehdussuuvettäkin. On vain niin sairaan kallista eikä sitä saa käyttää päivittäin. Eikä tässä ole kyse hoidosta, vaan ehkäisystä. Kyllä minä tiedän miten tulehduskin hoidetaan, mutta kun haluaisin lopettaa tämän kierteen.

Jos johtuu samasta syystä kuin kyseisen hampaan eroosio? Eli vatsahappo ärsyttää? Silloin ei ongelma ratkea hampaita jynssäämällä.

Vierailija
46/48 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimaalisen hammaskivikertymän poiston jälkeen meni päivä tai pari, ja tulehdus rauhoittui. Oli poissa jonkin aikaa, kunnes TAAS sama kohta. Ientulehdus on yksi veemäisimmistä vaivoista vieläpä. Monellakin tapaa. Ap

Sulla on siellä ientasku, josta se bakteeri pääsee ikeneen muhimaan. Sensodyne tai elmex sininen tahna voi auttaa. Muistat vaan olla huuhtelematta sitä vedellä pois suusta 

Vierailija
47/48 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myynnissä enemmän fluoria sisältää tahnaa. Laita sitä 2-3 krt siihen päälle 2vk. Kokeile jos ei auta niin siinä saattaa olla ienrikko liallisesta hankaamisesta jne. on ien väljä ja kerää bakteereita.

Vierailija
48/48 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spontaanisesti mietin jos huuhtelet suun bikarbonaatilla. 1 tl veteen .... Bikarbonaatti on hoitava ja vie pois bakteerit. '

Itse aion alkaa juomaan t lusikan / vesilasi.Kokeilen jos se auttaa turvotukseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi