Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asunnottomuus lisääntynyt

Vierailija
23.03.2025 |

Aivan järkyttävää. Kiitos leikkausten ihmisiä asuu ja viettää öitään rautatieasemalla ja lentokenttäasemalla. Eikä kyseessä ole vain pultsareita, vaan tavallisia ihmisiä joilla ei ole varaa maksaa enää vuokraa. Kaikkeen muuhun hömpötykseen on kyllä varaa ja johtajien ylisuuriin palkkoihin, mutta ei auteta köyhää. Yököttävää.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi köyhä ei auta itse itseään menemällä töihin ?

Vierailija
2/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika jos narkkaa vuokra rahat ja paskoo asunnot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asunnottoksi päädy ilman omaa syytä. Useimmat näistä osaavat sen syyn suoraan kertoakin. Voin ihan vaan lähimmäisenrakkaudesta maksaa jollekin narkkareille asunnon vuokran ihan sinun seinänaapuriksi, sopiiko näin? 

Vierailija
4/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kiitos PS ja KOK. Hallitus ajaneet vähäosaiset tähän tilanteeseen. 

Vierailija
5/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska meillä on 326 000 työtöntä ja 14 950 avointa työpaikkaa.

Vierailija
6/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinulle sinulle ei kelpaa mikä tahansa työ , loinen.

Vierailija
7/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista ei voi tulla valtion viraston toimistosihteereitä. Ei edes suojaosan poistolla. Valitan. 

Vierailija
8/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ilman työtä on aina pakko asua pääkaupungissa? Jo 100 km päässä saa olla ihan yhtä työtön, mutta saisi kunnon asunnon, johon on varaa. Ai niin, kaverit ja suku ja perhe ja harrastukset on kaikki siellä Hesoissa, siksi yhteiskunnan pitää tuhlata rahojaan ja tarjota asunto.

Vierailija
9/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen arvomaailma ok heittää ihmiset kadulle kärsimään. Oma kansa ensin? Perseeseen lähinnä

Vierailija
10/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoimien työpaikkojen määrää ei tiedä kukaan, koska ei ole pakko niitä viranomaisille ilmoittaa. Todennäköisesti avoimia työpaikkoja on noin 100 000 ja työttömistä vain 100 000 kykenee töihin, loput ei edes halua.

Vierailija
11/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuisin nyt työttömäksi, voisin elää aika monta vuotta pelkillä säästöillä. Tässä ei ole edes huomioitu sitä, että saisin ensin ansiosidonnaista ja senkin jälkeen tukia. Kädestä suuhun eläminen ja korttitalon kaatuminen ensimmäisen takaiskun koittaessa ei ole normaalin ihmisen toimintaa.

Vierailija
12/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseaiheutettu AINA!

Vierailija
13/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liityn tällä viikolla heidän joukkoonsa. Ennen kuin joku alkaa mussuttaa työssäkäynnistä niin sori, olen kokopäivätyössä. Palkka ei vain enää riitä menoihin. Nyt on joka kuukausi jäänyt palkasta käteen noin 200€ jolla maksettava ruoat ja bensat. Sillä ei vain nykyaikana enää elä. Asumistuen leikkaus oli viimeinen niitti. Lapset jouduin potkimaan omilleen,koska toinen jo täysi-ikäinen ja toinen syskyllä täysi-ikäinen. 

Vierailija
14/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että osa näistä on valinnut elämän yhteiskunnan ulkopuolella. Sekin on yksi elämäntapa. Ei välttämättä mikään ajautuminen tai pakko. Tietyllä tapaa myös äärimmäinen vapaus. Ei kukaan hengitä niskaan, vaan voi mennä ja tulla miten tykkää. Kaikki eivät arvosta maallista mammonaa ja orjan asemaa, mihin on alistuttava, jotta saa sen kurjan luukkunsa maksettua. 

Vierailija
15/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoimien työpaikkojen määrää ei tiedä kukaan, koska ei ole pakko niitä viranomaisille ilmoittaa. Todennäköisesti avoimia työpaikkoja on noin 100 000 ja työttömistä vain 100 000 kykenee töihin, loput ei edes halua.

Älä jauha p@skaa. Oikeasti. 

Vierailija
16/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseaiheutettu AINA!

Älä jauha paskaa

Vierailija
17/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se kokoomuspolitiikka teettää. Leikataan kaikista heikompiosaisilta ja köyhimmät päätyy kadulle.

Vierailija
18/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista ei voi tulla valtion viraston toimistosihteereitä. Ei edes suojaosan poistolla. Valitan. 

Avaisitko vähän mitä tarkoitat? Tuossa 14 950 avoimessa työpaikassa on ihan kaikki hitsaajista ja siivoojista sihteereihin.

Vierailija
19/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä liityn tällä viikolla heidän joukkoonsa. Ennen kuin joku alkaa mussuttaa työssäkäynnistä niin sori, olen kokopäivätyössä. Palkka ei vain enää riitä menoihin. Nyt on joka kuukausi jäänyt palkasta käteen noin 200€ jolla maksettava ruoat ja bensat. Sillä ei vain nykyaikana enää elä. Asumistuen leikkaus oli viimeinen niitti. Lapset jouduin potkimaan omilleen,koska toinen jo täysi-ikäinen ja toinen syskyllä täysi-ikäinen. 

Kulje töihin julkisilla/fillarilla. Näin itsekin teen.

Vierailija
20/46 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha p@skaa. Oikeasti. 

Esitin sinulle epämukavan faktan.

Totuus on, että kukaan ei tiedä avoimien työpaikkojen määrää, koska laki ei ole lähes 20 vuoteen pakottanut työpaikkoja työkkärille ilmoittamaan. Entistä harvempi työnantaja haluaa työkkärin/kunnan palveluja, koska silloin joutuu kertomaan liikesalaisuuksia, jotka kirjataan järjestelmään virkailijoita varten.

Työpaikoista suurinta osaa ei koskaan ilmoiteta avoimiksi! Ja työttömistä vain 1/3 haluaa tehdä töitä ja kykenee töihin, loput keksii tekosyitä sille, että ei millään voi, kun tuet katoaa.