Töihin menon vapaaehtoisuus tekee työttömyydestä liian houkuttelevaa
Työttömille maksetuilla tuilla kun elää Suomessa keskiluokkaista elämää
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä miksi työpaikasta täytyy ottaa vuosi vapaata sivarin takia eikä sivarihommiin laiteta työttömiä?
Sivari opiskelee maanpuolustusta omalla tavallaan. Hän ei ole työtön vaan tekee hänelle osoitettua yhteiskuntatyötä. Jos haluaa päästä vähemmällä ajalla, voi mennä armeijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys ei ole vapaaehtoista. Miten ihmeessä te oikein ratkaisette yhtälön, että työpaikkoja on vähemmän kuin työttömiä?
Ennen vanhaan ihmiset työllistivät itse itsensä. Harva kävi vieraalla töissä.
Määrittele "ennen vanhaan".
Pestuumarkkinoilla saattoi päästä piiaksi hyvään taloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää,Sillä alle 600€ ei elä kun intiassa.595,36€.No mut jos tuo on se keskiluokkainen hinta elämiselle..niin ok. Kokeile!!sillä lailla tietää onko tuo keskiluokkasta
Eikös todellinen netto ole nelinumeroinen, kun huomioit asumistuen? Plus moni palvelu on Suomessa ilmaista käyttäjälle, voit mennä sairaalaan, vaikka olisit rahaton, jne.
Ei kaikki saa asumistukea. Mulle on muuten aina tullut lasku sairaalasta.
Mikään palvelu ei ole ilmaista. Edes työttömille.
Vierailija kirjoitti:
Monet saavat kelan tukia 9000 €/kk. Aikaharvassa työssä voi saada samanlaista palkkaa.
Hei oikeasti. Sen oman pään käyttö on sallittua. Onko kuukausi ja vuosi mennyt sekaisin?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää,Sillä alle 600€ ei elä kun intiassa.595,36€.No mut jos tuo on se keskiluokkainen hinta elämiselle..niin ok. Kokeile!!sillä lailla tietää onko tuo keskiluokkasta
Niin tuo melkein 600€ jää kun Kela maksaa kaikki laskut ja vuokran.
Ei jää. Hyvä pösilö vammainen, asia ei ole näin. Älä suolla perskokkare propagandaa.
Jos olet toimeentulotuella niin jää, kyllä minä tiedän, olen itse ollut nyt tt tuella 7 vuotta.
Suomessa on valtavasti työttömiä asuntovelallisia, joilla pientä palkkaa saava puoliso. Toimeentulotuesta ei nähdä edes unta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tuo melkein 600€ jää kun Kela maksaa kaikki laskut ja vuokran.
Ei jää. Hyvä pösilö vammainen, asia ei ole näin. Älä suolla perskokkare propagandaa.
Jos olet toimeentulotuella niin jää, kyllä minä tiedän, olen itse ollut nyt tt tuella 7 vuotta.
Suomessa on valtavasti työttömiä asuntovelallisia, joilla pientä palkkaa saava puoliso. Toimeentulotuesta ei nähdä edes unta.
Siitä kun rupeat laskemaan, miten eletään lainan kanssa, joka on mitoitettu kaksille tuloille. Pakollinen palkkatyö kuulostaa varsin tervetulleelta. Lottovoitto.
Kaikki työpaikkojen palkkakilpailuun käytettävä kilpailukyky menee johtajien houkuttelemiseen. Johtajien, joiden tehtävänä on kasvattaa kilpailukykyä suorittavan työn palkkoja polkemalla ja tehostamalla toimintaa. Osakkeiden omistajat vaativat yrityksiä toimimaan näin maksimaalisen voitontavoittelun eteen.
Oikein kunnolla ennen vanhaan elettiin maakuopissa ja luolissa. Sitäkö pitäisi tavoitella? No toisaalta silloin lyötiin ikävää vihollista nuijalla päähän ja ongelma oli sillä ratkaistu. En ihan ymmärrä logiikkaa jolla syyllistetään työttömiä tilanteessa jossa ei ole työpaikkoja. Eri asia jos työpaikkoja on kaikille mutta niitä ei oteta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Oikein kunnolla ennen vanhaan elettiin maakuopissa ja luolissa. Sitäkö pitäisi tavoitella? No toisaalta silloin lyötiin ikävää vihollista nuijalla päähän ja ongelma oli sillä ratkaistu. En ihan ymmärrä logiikkaa jolla syyllistetään työttömiä tilanteessa jossa ei ole työpaikkoja. Eri asia jos työpaikkoja on kaikille mutta niitä ei oteta vastaan.
Sellaista tilannetta ei ikinä tule olemaan, että työkkäristä tarjottaisiin töitä kaikille. Ne jotka ovat itse aktiivisia parantamaan tilannettaan työllistyvät kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys ei ole vapaaehtoista. Miten ihmeessä te oikein ratkaisette yhtälön, että työpaikkoja on vähemmän kuin työttömiä?
Ennen vanhaan ihmiset työllistivät itse itsensä. Harva kävi vieraalla töissä.
Määrittele "ennen vanhaan".
Nykyäänkin aivan sallittua, muttei ehkä niin suosittua, kun rahaa tulee muutenkin.
Palstalla jatkuvasti joku manipuloi ihmisiä rakentamaan itselleen ja toisille kultaisen häkin tai mikä häkki ikinä onkaan. Vanhalla systeemillä tai uudella. Herätkää ajoissa ettei niin käy. Jokainen ihminen on lähtökohtaisesti vapaa ja vapaa valitsemaan myös mitä tekee. Ei niin että joku yrittää manipuloida ja lannistaa ihmisiä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista tilannetta ei ikinä tule olemaan, että työkkäristä tarjottaisiin töitä kaikille. Ne jotka ovat itse aktiivisia parantamaan tilannettaan työllistyvät kyllä.
No eihän kukaan ole työkkäriin turvautunut vuosikymmeniin. Sehän on vain kumileimasin ja kyykyttämisen väline. Et kai ole kuvitellut jonkun luulevan että sieltä tarjottaisiin mitään työtä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
326 000 työtöntä ja tarjolla on 30 000 työpaikkaa.
Siis työkkärin sivuilla on listattuna 30.000 työpaikkaa. Mutta hyvin harva solmittu työsuhde muodostuu niin, että on ilmoitus työkkärin sivuilla johon työtön vastaa. Pääosa avoimista työpaikoista ei näy työkkärin sivuilla ja ne täytetään aivan muilla keinoin.
Ja niihin ei työttömällä ole asiaa paitsi poikkeustapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän kukaan ole työkkäriin turvautunut vuosikymmeniin. Sehän on vain kumileimasin ja kyykyttämisen väline. Et kai ole kuvitellut jonkun luulevan että sieltä tarjottaisiin mitään työtä??
Täällä palstallakin on jatkuvasti ketjuja joissa kerrotaan miten vähän työkkärissä on töitä tarjolla ja miten siksi on mahdottomuus, että ihmiset voisivat työllistyä.
Olispa töitä, mieluiten sellaista mistä saa palkkaa.
-työtön
Työ kiinnostaa paljonkin mutta kukaan ei palkkaa. Jaa no on noita päivän parin pätkiä tehty viimeiset kymmenen vuotta. Masentavaa kituuttamista näyttää olevan loppuelämä. Ei koskaan edes palkkatukipaikkaa kun noita päivän pätkiä mutta ilman niitäkään ei tule toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän työkkärikään voi tarjota kaikille työpaikkoja kun ei niitä riitä kaikille tarjottavaksi. Aktiiviset tilanteensa parantajat kilpailevat työkkäreiden kanssa samoista työpaikoista, jolloin työkkäreille jää entistä vähemmän tarjottavaa kaikille, jos jää yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Palstalla jatkuvasti joku manipuloi ihmisiä rakentamaan itselleen ja toisille kultaisen häkin tai mikä häkki ikinä onkaan. Vanhalla systeemillä tai uudella. Herätkää ajoissa ettei niin käy. Jokainen ihminen on lähtökohtaisesti vapaa ja vapaa valitsemaan myös mitä tekee. Ei niin että joku yrittää manipuloida ja lannistaa ihmisiä koko ajan.
Suomi on maailman onnellisin maa, jossa on viljalti vittumaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveillä nuorilla/keski-ikäisillä varmaan pääsääntöisesti näin.
En tiennytkään, että keskiluokkaiset elävät tonnilla kuussa niin kuin minä.